Pijnlijke spuitplekken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pijnlijke spuitplekken

Ik heb de laatste tijd vaak last van pijnlijke spuitplekken op mijn gluteus,ondanks dat ik heel zorgvuldig injecteer.
    Ik zorg dat mijn AS op oliebasis al een beetje zijn opgewarmd,en ook voor het injecteren gebruik ik dunnere naalden dan voor het optrekken nml 0,7x32 ,ook ga ik diep genoeg in de spier,maar laat altijd een stukje naald over.
    Voorheen had ik er bijna nooit last van ,en nu soms niet maar vaak wel.
    Wie weet raad ??

Hey Ron,
    Ben je niet grotere hoeveelheden ineens gaan zetten?,dat zou een oorzaak kunnen zijn.

Comment

Nee hoor !! gebruik ongeveer dezelfde hoeveelheid als voorheen !!

Comment

Heb gehoord dat als je een te dunne naald gebruikt bij injecteren je last kan krijgen. Heeft iets te maken met de druk waar je het mee inspuit.
        Weet echter niet uit ervaring.
        Succes in ieder geval.
        Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Kan ook zijn als je al meerdere malen in de zelfde plek hebt gespoten het harder en pijnlijker kan worden een vriend van me heeft suiker en hij heeft plekken waar hij vaak heeft geprikt die veel pijnlijker zijn dan eenplek die nog nooit geinjecteerd is zelfs zo pijnlijk dat hij er geen naald in kan zetten door de pijn misschien dat dit het kan zijn laat je anders even door een dokter bekijken

Comment

Tis bijna de oorzaak denk ik want je hebt in je bil zeg maar een vierkant die je weer in 4e kan verdelen als je alle 4 de vierkantjes hebt gebruikt dan wordt het met de keer pijnlijker omdat je spier zich moet herstellen (je prikt er natuurlijk wel een gat in en als dat heelt komt er een soort harder weefsel die dat gat opvult en die dus pijnlijker is)

mzzls

Comment

Ik heb ook al afgewisseld met mijn andere bil ,maar ook hier kreeg ik pijnlijke plekken.
              Wat mij het meest waarschijnlijke lijkt is inderdaad de suggestie van Curiosio,met zijn te dunne naald.
              In ieder geval thanks guys voor de vele reacties
              Ron.

Comment

Injecteer altijd alléén in het buitenste bovenste bilkwadrant in je bil, nóóit in de andere gedeelten van je bil omdat daar je zenuwen lopen, en je dan een grote kans hebt dat je daarin prikt. Je verdeelt je bil inderdaad in vieren, maar gebruikt dus alléén de bovenste buitenste. Die andere prik je nooit in!

Als je spullen hebt van IP kan het zeer doen, omdat het alcoholpercentage hoger is, omdat het niet altijd even steriel wordt verwerkt. (een soort buffer)

Een dunnere of dikkere naald gebruiken maakt niet veel uit, tis de snelheid waarmee je het inspuit. Langzaam inspuiten dus, geef de weefsels even de tijd om langzaam 'op te rekken'.
                Gezegd wordt dat 5ml ongeveer max. is, maar 2 á 2,5 ml is ook al aardig.

Het is waar dat je spier plaatselijk bindweefsel vormt, maar de kans dat je nou precies in hetzelfde spierweefsel/vezel prikt is natuurlijk héél erg klein.

Een ander verhaal is dat bij de aders in je arm, bij mensen die vaak moeten bloedprikken, of bij verslaafden, die zijn na jaren erg moeilijk te prikken omdat de wand van de bloedvaten dan zo beschadigd zijn dat je er maar moeilijk in kan komen.

Maar hier gaat het over een zeer grote spier, als je je stoot, krijg je een blauwe plek, en ontstaat er ook verbindweefseling, maar het lichaam heeft het vermogen om dat steeds weer te herstellen.

Prik je jezelf of laat je je prikken?
                OM bij jezelf in je bil te prikken verreist nogal wat oefening, en als je geprikt wordt door iemand kan het er zeker aan liggen hoe die persoon dat doet, want geloof me, het maakt wel degelijk uit wie en hoe er geprikt wordt.

Succes verder!

Comment

Ben het niet helemaal met je eens Deverin, een dunne of dikke naald maakt wel degelijk uit. Met een (te) dunne naald moet je harder drukken of de vloeisof eruit te krijgen. gevolg is een hoge spuitsnelheid al is het mischien weinig tegelijk. ( Klinkt krom maar is echt zo). Verder 100% met je eens!! )

Comment

Klopt ook wel wat je zegt, ben het ook met jou eens, dan zal je dus door die dunnere naald eigenlijk véél langzamer moeten injecteren. Maar aangezien het al niet prettig is om met een naald in je lijf te zitten, wil je het gewoon het snelste erin hebben

Zelf injecteer ik dagelijks mensen, dit is dan met een contrastmiddel, die wordt voorverwarmd tot lichaamstemperatuur. Mocht dit middel (te) koud zijn, dan is het zó stroperig (consistent) dat het bijna niet uit de spuit te krijgen is (dit is dan 50-150ml).
                    Meestal gebruiken we dan bij grote onderzoeken een contrastpomp, die gedurende langere tijd steeds een klein beetje contrast afgeeft aan het lichaam.

Greetz

Comment

Zijn jullie a.u.b. voorzichtig!! Ik heb zelf een slechte ervaring met prikken. Een abces in je bil is echt waanzinnig pijnlijk en de smoezen die je moet verzinnen voor de buitenwereld is ook niet echt prettig. Daarna heb ik me alleen nog maar laten prikken door mensen met zeeeer veel ervaring of medische kennis. Mo

Comment

Ben het nu echt helemaal met je eens

Greets.......

Comment

Je kunt wel 10ml op de goede plek zetten, maar let ff op het volgende:

-2e kwandrant in je bil, schoonmaken met alcohol oid
                          - lengte naald = 0,8x40mm = kleurcode groen (terumo) niet de zwarte, deze zijn te kort!! minimaal is 4cm, ookal heb je een vetpercentage van 5%.
                          - druk niet te snel door, laat het eventueel door je trainingsmaat zetten
                          - olie opwarmen onder de warme kraan helpt ook redelijk.

Heb je daarna nogsteeds last van eitjes onder de huid na het injecteren? dan kun je bijv. Hiroduid zalf aanschaffen, dit is een hydrofiele zalf welke bedoeld is voor aderontstekingen / verdikkingen e.d. Injectieplek goed insmeren, volgende dag is de pijn & bult weg.

Comment

Over de opmerking - laat evt. door je trainingsmaat zetten!!!!-
                            jongens, je moet hier echt ervaring mee hebben. Niet zomaar door je maatje laten prikken, zie mijn vorige reaktie!!!

Hyroduid kan helpen bij een aantal blessures, maar het is niet bedoeld voor bv. ontstekingen door injectienaalden !
                            Ik ken deze zalf alleen door het gebruik van boksers bij zwellingen op ogen, wenkbrauwen etc.

Mo

Comment

Nog even een aanvulling ga gerust even kijken op de site die Geurt aanhaalt www.angelfire.com/ab/ergo/archiefanabolen.html
                              er staan zeer veel bruikbare tips hier. ik blijf erop hameren wees voorzichtig (ik heb zelf nog steeds een kleine deuk in een van mijn billen n.a.v. een abces! en dat na 8 jaar&#33
                              zie hieronder een stukje uit bovengenoemde site.
                              Niet bedoeld als horror verhaal, want het blijft wel een uitzonderlijk verhaal, maar gewoon iets om over na te denken.
                              sterke, Mo

Spuitabces bij bodybuilder bijna dodelijk
                              Een spuitabces is een Duitse bodybuilder van dertig jaar bijna fataal geworden. Dat schrijven artsen van de Universiteitskliniek van Heidelberg in een medisch tijdschrift.(1)
                              De man, die zichzelf geregeld injecteerde met anabolen, had een abces gekregen en was daarmee naar het ziekenhuis gegaan. Daar wilden artsen het gezwel onder verdoving verwijderen. En toen ging het mis.
                              Het abces brak open en de bacteriën die de zwelling veroorzaakten zwermden uit door het lichaam van de bodybuilder. Daar veroorzaakten ze een septische shock. Daarbij daalt de bloeddruk levensgevaarlijk.(2) In een kwart van de gevallen overlijdt de patiënt.
                              Tijdens een septische shock reageert het lichaam heftig op giffen die de bacteriën in de bloedbaan afgeven. De concentratie van stoffen als tumor necrose factor, zuurstofradicalen, serotinine en interleukine 1 stijgt exponentieel en daardoor worden de vaten als het ware poreus. Vocht uit het bloed lekt weg - en daardoor daalt de bloeddruk. Organen komen zonder zuurstof te zitten, gaan door met verbranden en verzuren. De zuurconcentratie wordt zo hoog dat organen als het ware gedeeltelijk oplossen.(3)
                              Maar daarbij bleef het niet. De bodybuilder kreeg er nog een complicatie bij: Acute Respiratory Distress Syndrome of ARDS. Dat houdt in dat de ontsteking zich verplaatste naar de longen. ARDS is minstens zo gevaarlijk als septische shock. Ongeveer veertig procent van de mensen met ARDS overleeft het niet.(4)
                              ARDS betekent dat door ontstekingsprocessen de longen vol vocht lopen. De longen worden stijf, en kunnen niet moeilijker als een blaasbalg opzetten, lucht aanzuigen, en inkrimpen en lucht uitademen. De zuurstofvoorziening, die door de septische shock toch ernstig in het gedrang was gekomen, loopt daardoor verder terug.(5)
                              De bodybuilder heeft het overleefd, maar het blijft een extreem geval. De artsen speculeren in hun artikel over de redenen waarom een relatief simpel abces zo enorm uit de klauw kon lopen. De anabolen hadden het immuunsysteem van de man ontwricht, denken ze.
                              Wij hebben een andere theorie. Fakes. Met bacteriën besmette, door slordig werkende bootleggers in elkaar geflanste, ordinaire fakes.
                              Bronnen
                              1. Herr A, Rehmert G, Kunde K, Gust R, Gries A. A thirty-year old bodybuilder with septic shock and ARDS from abuse of anabolic steroids. Anaesthesist 2002 Jul;51(7):557-63. [PubMed]
                              2. Septic shock. Ehendrick.org. [Link] Laatst bezocht op 18-10-2002. Gebaseerd op: Harrison's Principles of Internal Medicine, 14th ed., edited by Anthony S. Fauci. NY: McGraw-Hill, 1998.
                              3. Bertil Reiling. Wat is een septische shock? Klinische les over septische shock, de kenmerken en de therapeutische en diagnostische handelingen. Op www.nursing.nl, juni 1993. [Link] Laatst bezocht op 18-10-2002.
                              4. American Lung Association. Fact Sheet: Adult (Acute) Respiratory Distress Syndrome (ARDS). Op lungusa.org, 1-2002. [Link] Laatst bezocht op 18-10-2002.
                              5. David Kaufman. ARDS (acute respiratory distress syndrome). MEDLINEplus Medical Encyclopedia, laatste update op 6-6-2001. [Link] Laatst bezocht op 18-10-2002.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X