Gains na een kuur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gains na een kuur

Goeieavond Bners (Alvast excuus voor de vele tekst)

De laatste maanden heb ik mijzelf zo goed mogelijk proberen te verdiepen in AAS ivm een toekomstige kuur die ik in de planning heb staan
    (Eerst de 80KG bereiken op de 10-12%BF dus ik denk over 8 tot 12 maanden pas)

Nu heb ik een vraag waar ik op het web talloze discussies over zie staan. Op bodybuilding.com wordt er veel gediscussieerd over het houden van je gains na een kuur.
    Veel ervaren kuurders zeggen dat het niet uitmaakt wat je doet, na een cycle verlies je al je gains. Soms duurt dit 2 maanden en soms een half jaar. Dat is wat ze zeggen.

Aan de andere kant hoor ik mensen beweren:
    ''Als je natuurlijke max 90kg is en je weegt nu 80kg. En je zou van 80kg naar 100kg gaan. Dan zou je na je cycle alles houden tot aan je natuurlijke max. Dus eindigen op 90kg.''

Dit spreekt weer enorm tegen wat ik hier op BN vaak lees,
    ik lees hier vaak:

''Je kan beter eerst zo dicht mogelijk op je natuurlijke max zitten anders houdt je, je gains niet''

Ik ben benieuwd naar ervaringsdeskundige op dit gebied en de mening die zij hebben. Ook ben ik benieuwd of er mensen zijn die gingen kuren toen ze nog redelijk lichtgewicht waren
    (70-75KG op 175cm 15%BF bijvoorbeeld. Of 80-85kg op 185-190cm 15%BF)
    Ik ben benieuwd of deze mensen veel overhielden aan een kuur.

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar de meer ervaren heren onder ons. Wat is jullie mening over de gains vasthouden? Wat zijn jullie ervaringen in het verleden en heden.

Ik ben heel erg benieuwd en alvast bedankt voor jullie reacties!

Gr Bram

Je kunt dmv kuren je Max iets verhogen.
    Als je over je Max heengaat dmv een kuur zul je terugvallen tot je nat Max dat kan niet anders.
    Maar velen krijgen een dip stoppen ff met trainen eten kut en beginnen weer van voor af aan.
    Niet voor niets dat men bijna nooit 1 kuur neemt.
    En beetje flauw maar kuren is huren uiteindelijk zal je als alles goed gaat naar je Max gaan en blijven wil je erover moet je blijven kuren.
    Maar een kuur kan wel de boel versnellen tot je nat max

Comment

Hey Quibus,

Thx voor de reactie. Als ik jou goed begrijp is het volgende mogelijk:

Beginner gaat trainen doet alles perfect (in theorie)
      Na 2 jaar is beginner van 60kg naar 75kg gegaan. De natuurlijke max van beginner is 85Kg op 10%

Beginner gaat kuren en komt van 75KG op 82KG uit. Beginner doet wederom alles perfect ook na de kuur. Dus perfecte voeding, Kcal ge-upped na de kuur om massa te behouden. Nakuur gedaan, blijve trainen.
      Beginner verliest wel 2 - 3Kg eindigt op 79/80KG.

Dan zeg jij: Hij zal op 80KG blijven indien hij alles perfect blijft uitvoeren?

Mag ik dat zo interpreteren? (zwart wit natuurlijk)

Comment

Uiteindelijk haalt hij als alles goed is alsnog die 85kg hoor.
        Stel Door de kuur komt hij op 95 kg uit dan zal zijn max iets verleggen naar bv 86 kg.

Comment

Wat ook meespeelt, is dat 90% van de mensen die trainen nooit aan hun natuurlijke max komen.
          Dan moeten de trainingen, rust, macro's/micro's/timing( en de combinatie hiervan) wel zo perfect in orde zijn, dat dat extreem veel toewijding en kennis kost.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by quibus View Post
            Uiteindelijk haalt hij als alles goed is alsnog die 85kg hoor.
            Stel Door de kuur komt hij op 95 kg uit dan zal zijn max iets verleggen naar bv 86 kg.
            Dat is helder. Deze mening kom ik ook het meest tegen op het web. Dan vraag ik mij het volgende af:
            Ik heb wel eens posts gezien waarbij iemand die 1 of 2 jaar traint gaat kuren. Soms is de kuur zelfs perfect uitgewerkt. Dit zijn dan mensen die 70kg wegen op 180cm (erg licht dus).

Ik zie dan vaak dat BNers fel reageren op deze topics en de persoon ten strengste afraden de AAS te gaan gebruiken. Maar als we voorgaande theorie aanhouden zou dit lichtgewicht 10KG kunnen gainen en vasthouden als hij zn regime aanhoudt. Hoe komt het dan dat er vaak fel op wordt gereageerd?

En dan heb ik het nu enkel over de kuren die goed zijn uitgewerkt. Niet de oral only kuurtjes of de 15 jarige die willen kuren.

Comment

Originally posted by rain View Post
              Wat ook meespeelt, is dat 90% van de mensen die trainen nooit aan hun natuurlijke max komen.
              Dan moeten de trainingen, rust, macro's/micro's/timing( en de combinatie hiervan) wel zo perfect in orde zijn, dat dat extreem veel toewijding en kennis kost.
              Dat klopt. Maar indien de mix klopt zou dus ook een persoon die 1-2 jaar traint veilig AAS kunnen gebruiken en sneller richting zijn natuurlijke max gaan. Zonder gains te verliezen. (Als we naar de voorgaande theorie kijken dan)

OF denk jij hier anders over rain?

Comment

Als ik t allemaal goed begrepen heb is dat wanneer je nat max 85kg zou zijn op bijv 10%. En je doet een kuur en je bent dan 80kg op 10%. Dat je dan als je weer helemaal hersteld bent gewoon natty door kan trainen tot 85 op 10%. Gaat natuurlijk wel een hele tijd overheen

Comment

Dat denk ik wel ja.
                  Om mij heen kuren redelijk wat gasten en een deel ervan behoudt echt wel een groot gedeelte van de gewonnen massa.
                  Maar daarentegen zie ik bij vooral de jongeren die niet weten wat ze doen op trainingsgebied, voeding, anabolen en de combinatie hiervan ,al die gasten compleet terugvallen na een kuur.
                  Of zelfs nog slechter erbij staan als dat ze begonnen.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Indiana View Post
                    Hey Quibus,

Thx voor de reactie. Als ik jou goed begrijp is het volgende mogelijk:

Beginner gaat trainen doet alles perfect (in theorie)
                    Na 2 jaar is beginner van 60kg naar 75kg gegaan. De natuurlijke max van beginner is 85Kg op 10%

Beginner gaat kuren en komt van 75KG op 82KG uit. Beginner doet wederom alles perfect ook na de kuur. Dus perfecte voeding, Kcal ge-upped na de kuur om massa te behouden. Nakuur gedaan, blijve trainen.
                    Beginner verliest wel 2 - 3Kg eindigt op 79/80KG.

Dan zeg jij: Hij zal op 80KG blijven indien hij alles perfect blijft uitvoeren?

Mag ik dat zo interpreteren? (zwart wit natuurlijk)
                    Waarom dan niet tot je 80 KG op 10% natty trainen en dan de laatste 5 kg met een kuurtje proberen te halen.

Als iemand een kuurtje neemt om naar 80 KG op 10% te gaan is de kans klein dat die daarna natty verder gaat voor de 85 KG imo.
                    Still in a learning process!

Comment

Originally posted by iTzPapi View Post
                      Waarom dan niet tot je 80 KG op 10% natty trainen en dan de laatste 5 kg met een kuurtje proberen te halen.

Als iemand een kuurtje neemt om naar 80 KG op 10% te gaan is de kans klein dat die daarna natty verder gaat voor de 85 KG imo.
                      De grootste reden is zodat het sneller gaat.
                      Verder ben ik met je eens maar dan hebben we het meer over het gedrag van die persoon.

Als ik Quibus en Rain goed heb begrepen, en we kijken enkel naar het fysieke aspect, is het dus mogelijk om met AAS je gains te houden zolang:

1: Je niet voorbij je Nat max bent
                      2: Je de juiste kuur en nakuur uitvoert
                      3: Na de kuur nog steeds perfecte training en voeding aanhoudt.

Comment

Ja dus als je echt groot wil worden en blijven moet je dus blijven gebruiken, stop je dan zak je zoiezo terug tot je nat max. Met hgh kon je wel boven je nat max blijven geloof ik maar hier weten andere vast meer over

Comment

Met hgh verhoog je je nat max

Comment

Maar als je natural max je doel is, en je wil dit doel sneller bereiken dan kun je dat met AAS dus versnellen.
                            Echter moet je voeding en training consistent zijn en blijven.

Thanks allot people, Dit bevestigd wat ik op het web las en geeft mij een hoop info om mijn toekomstige kuur zo succesvol mogelijk te laten verlopen. Realistische verwachtingen voorkomen teleurstellingen.

Comment

Als natty max je doel is en je gaat kuren ben je een ongedisciplineerde flikker

Groetjes Klaas

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X