citalopram en kuren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Foutje.
    Persoonsverwarring.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Klopt, kinderen worden snel bestempeld.
      Maar ik weet zelf wel dat ik echt adhd heb en niet een 'beetje' druk ben.
      Zoals je weet ben ik zelfs enkele jaren uit huis geweest... Dat gebeurt een kind met het tegenwoordige adhd vast niet xD
      In between obsessed periods

Comment

Straterra voor ADHD ook erg prettig. Stabiele spiegel, stemming minder wisselend en concentratie verbeterd. Maar bewegingsdrang en creativiteit nog volop aanwezig

Comment

Originally posted by kline View Post
          Straterra voor ADHD ook erg prettig. Stabiele spiegel, stemming minder wisselend en concentratie verbeterd. Maar bewegingsdrang en creativiteit nog volop aanwezig
          Wordt dit nu wel vergoed door de verzekering?
          Ik kan me herinneren dat ze mij hier enkele jaren terug ook aan wouden zetten maar dit gewoon weg niet uit kon en nog in een beginfase zat.
          In between obsessed periods

Comment

Originally posted by mdejonge View Post
            Wordt dit nu wel vergoed door de verzekering?
            Ik kan me herinneren dat ze mij hier enkele jaren terug ook aan wouden zetten maar dit gewoon weg niet uit kon en nog in een beginfase zat.
            Nou, ik heb er een xxl verzekering voor genomen. Kreeg van concerta en ritalin een bloeddruk van 140/220, dus niet heel gezond. Naast dat ik er sloom van werd, niet meer van de bank te krijgen.

Ik gebruik nu even niet, maar normaal 60 mg en kost me iets van 80e per maand. Voor dat geld ben ik wel in staat om ruim fulltime een prima baan te werken en thuis de boel op orde te houden. En ook nog mijn vriend te helpen in de opstart van eigen bedrijf. Als ik niets gebruik, stort ik elke paar maanden even in door overprikkeling en kost het me veel meer moeite de ballen hoog te houden. Ook verander ik dan op mijn werk van degene die al het overzicht heeft en alles op orde heeft, naar iemand die net zijn eigen werk bij kan houden. DUs daar heb ik dat geld wel voor over

Opbouw is even kut (als je zoals ik last hebt van bijwerking kotsen) maar als je het in kleine stapjes doet valt het redelijk te vermijden.

Comment

Veel ADHD'ers hier. Zelf ook Ritalin gehad. nu niets meer en heb er redelijk mee leren omgaan. wel onwijs druk/chaotisch/ongeremd hier en daar maar dat accepteer ik maar gewoon. af en toe wijzen vrienden/familie er wel op als t te gek gaat dus dat scheelt

edit: on topic: gewoon niet doen
              Mangs wa, aait nich

Comment

Nee niet doen.
                Tijdens gebruik word het allemaal even makkelijker. (sterker goed gevoel, alfa)
                Maar erna is het kmp, en loop je kans helemaal van t padje te geraken. Ik zeg kans he!
                Wil je dat riskeren?
                Dan doe je gewoon je ding, maar later niet miepen als je in een depressie geraakt of je medicijnen niet hun ding doen......
                Tot hier zeg ik niet doen!

Comment

Originally posted by ruubhz View Post
                  Nee snap ik daarom vraag ik het ook na, zit prima in me vel en was om iets rustiger te worden in me hoofd. Verder psychisch in orde. maar lijkt me dan alnog maar niet verstandig dan.
                  Al je vindt dat je nu goed in je vel zit zou je met je dokter moeten gaan overleggen om de citalopram stop te zetten. Zou het sowieso niet langer slikken dan nodig, want het is gewoon troep. Kun je daarna lekker gaan kuren.

Comment

Originally posted by Pitje View Post
                    Al je vindt dat je nu goed in je vel zit zou je met je dokter moeten gaan overleggen om de citalopram stop te zetten. Zou het sowieso niet langer slikken dan nodig, want het is gewoon troep. Kun je daarna lekker gaan kuren.
                    Hij is er net een week mee begonnen dus denk dat hij het zelf verkeerd inschat.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X