Kuren op jonge leeftijd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kuren op jonge leeftijd

Ben net nieuw op dit forum, dus weet niet precies waar ik het best deze vraag stel.. Is kuren op jonge leeftijd echt 'not done' zelfs als je heel goed weet waaraan je begint en je je laat begeleiden door ervaren gebruikers ? Iedereen zegt dat kuren op jonge leeftijd slecht is, maar zowat alle pro's zijn er wel op jonge leeftijd mee begonnen.. Ikzelf ben 19 jaar, weeg nu ongeveer 95 kg (ochtend voor het ontbijt) en ben 1m75 groot. Mijn vetpercentage weet ik niet precies, maar heb dit berekent met de tools die ik heb en kwam uit op zo'n 13 %. Train nu een dikke 3 jaar ( waarvan 1.5 jaar met een vast voedings-en trainingsschema). Binnen enkele jaren zou ik graag het podium opstappen, vandaar mijn vraag. Zijn de langetermijngevolgen echt zo groot, zelfs als je dit juist aanpakt ? Ik weet dat er ook commentaren gaan komen zoals op 19 jaar hoef je daar nog niet aan te denken etc, maar als je een doel voor ogen hebt, zal je er alles aan doen om dat te bereiken ! Ben benieuwd naar de reacties

Ik raad je sterk af om nu al te gaan kuren, om de volgende reden: je hebt nog niet genoeg ervaring! Ik heb niks tegen kuren (zou zelf nooit doen), maar zorg eerst dat je een hele goede basis hebt (qua fysiek EN kennis). Je kan nooit een vp van 13% hebben bij een lengte van 1.75 en een gewicht van 95kg (behalve als je al gekuurd hebt). Hieruit blijkt dan ook, in mijn ogen, het gebrek aan ervaring. Maarja, het blijft uiteindelijk je eigen keuze

Comment

Die 2 jaar wachten zal niet bijster veel verschil maken. Mits je een goede basis hebt kan het allemaal maar of je het wilt is een beslissing die je zelf moet maken. Sowieso is het voor ieder een eigen keus dus valt weinig te adviseren behalve dat je in je hoofd moet houden wat de risico's zijn, mentale impact en dat de basis enorm belangrijk is

Comment

Originally posted by db96 View Post
        Die 2 jaar wachten zal niet bijster veel verschil maken.
        Hier ben ik het echt totaal niet mee eens. Alleen al mentaal kunnen twee jaar op die leeftijd HEEL veel verschil maken. Nogmaals, ik ben niet tegen kuren, maar ik denk dat veel mensen die er zo vroeg mee beginnen de risico's volledig onderschatten en nog niet de basis/kennis hebben die ze misschien denken te hebben.

Comment

Originally posted by Juniorbodybuilder View Post
          Is kuren op jonge leeftijd echt 'not done' zelfs als je heel goed weet waaraan je begint en je je laat begeleiden door ervaren gebruikers ? Iedereen zegt dat kuren op jonge leeftijd slecht is, maar zowat alle pro's zijn er wel op jonge leeftijd mee begonnen.
          Wil je zelf ook pro worden? Als dat niet je doel is, waarom wil je hun acties nabootsen?
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Zou graag uiteindelijk mijn pro-card behalen ! Dat ik niet zoals de echte top ( dan denk ik aan olympia ) kan worden, weet ik ook wel ! Maar zou er wel alles aandoen om hoog te geraken..

Comment

Originally posted by musclesandfood View Post
              Hier ben ik het echt totaal niet mee eens. Alleen al mentaal kunnen twee jaar op die leeftijd HEEL veel verschil maken. Nogmaals, ik ben niet tegen kuren, maar ik denk dat veel mensen die er zo vroeg mee beginnen de risico's volledig onderschatten en nog niet de basis/kennis hebben die ze misschien denken te hebben.
              Als ik kies om het toch te doen, laat ik me zoizo begeleiden door enerzijds een arts en anderzijds ervaren gebruikers ! De basis en kennis is er dan wel degelijk denk ik dan..

Comment

Op dbb niet het gewenste advies gekregen dus dan maar weer terug naar bn? Ik ben ook wel benieuwd naar pics, aangezien je stats niet heel geloofwaardig zijn met zulke korte trainingsduur. Dat is wel zo belangrijk bij het geven van advies.
                Ik doe een gok

Comment

Originally posted by Pren View Post
                  Op dbb niet het gewenste advies gekregen dus dan maar weer terug naar bn? Ik ben ook wel benieuwd naar pics, aangezien je stats niet heel geloofwaardig zijn met zulke korte trainingsduur. Dat is wel zo belangrijk bij het geven van advies.
                  zou ik mezelf voorliegen met andere stats voor het verkrijgen van een goedkeuring voor gebruik ? Hoe onlogisch zou dat zijn ? dan zou ik gewoon niet voor advies komen vragen, toch ? Want dan zou ik toch uiteindelijk koppig zijn en niet luisteren ! Met 'betere' stats komt meer commentaar kijken dus als ik echt zou liegen zou ik toch slechtere stats nemen ? Ik kom hier ook niet voor advies over een kuur, ik kom gewoon horen wat jullie mening is over gebruik op jonge leeftijd en eventuele argumenten hiervoor

Comment

En aangezien het niet over kuren op jonge leeftijd gaat, maar over of jij op jonge leeftijd moet gaan kuren, zijn je stats wel relevant. Dat advies is daar namelijk van afhankelijk. Dus pics?
                    Ik doe een gok

Comment

Originally posted by Pren View Post
                      Op dbb niet het gewenste advies gekregen dus dan maar weer terug naar bn? Ik ben ook wel benieuwd naar pics, aangezien je stats onmogelijk zijn met zulke korte trainingsduur of je hebt de twee cijfers van je vetpercentage omgedraaid. Dat is wel zo belangrijk bij het geven van advies.
                      Fixed.

Laat lopen man, zoveelste gekkie. "Nee nee ik ben ècht die dude die onmogelijke stats heeft. Waarom zou ik liegen / doe niet zo raar".
                      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                        Fixed.

Laat lopen man, zoveelste gekkie. "Nee nee ik ben ècht die dude die onmogelijke stats heeft. Waarom zou ik liegen / doe niet zo raar".
                        onmogelijke stats ? Het wilt niet zeggen dat jij zulke stats niet hebt, dat het niet kan dat andere deze hebben..

Comment

Zoveel moeite doen om op diverse forums te reageren, maar een foto plaatsen is teveel moeite?
                          Als je vetpercentage +/- 20% is , is het mogelijk.
                          Anders pronk je met fake stats om je -toekomstige-aas gebruik te rechtvaardigen.

Maar dat is niet nodig hoor, het is je eigen lichaam.
                          Last edited by rain; 30-04-2016, 20:52.
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Gewoon de spuit erin rammen je hebt onze goedkeuring toch helemaal niet nodig.
                            Of nee, vraag even aan die arts van je of werkelijk zo slecht is
                            Of je begeleider, die weet waarschijnlijk wel een pak meer dan ons

Realiteit:

Het word zomer ,je ballen zijn net ingedaald en je wilt indruk maken op de meisjes op het strand.
                            Mijn advies : Als je toch echt wat meisjes wilt scoren op het strand of in de hoek van de bieb

Net als een kuur zou ik het Kickstarten met dit:

You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Originally posted by Juniorbodybuilder View Post
                              zou ik mezelf voorliegen met andere stats voor het verkrijgen van een goedkeuring voor gebruik ? Hoe onlogisch zou dat zijn ? dan zou ik gewoon niet voor advies komen vragen, toch ? Want dan zou ik toch uiteindelijk koppig zijn en niet luisteren ! Met 'betere' stats komt meer commentaar kijken dus als ik echt zou liegen zou ik toch slechtere stats nemen ? Ik kom hier ook niet voor advies over een kuur, ik kom gewoon horen wat jullie mening is over gebruik op jonge leeftijd en eventuele argumenten hiervoor
                              Ik heb je post ook op dbb gelezen en zou best kunnen dat jij ervan overtuigd bent dat je stats kloppen. Echter, als je echt hiervan overtuigd bent en dus niet liegt, raad ik je gelijk af om überhaupt na te denken over een kuur. Feit dat jij denkt een vp te hebben van 13-16 procent met jouw gewicht en lengte laat blijken van een slechte basis kennis. Uiteindelijk blijft het je eigen keuze, maar ik raad het sterk af.....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X