Vraagje over AS

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje over AS

Ik had een vraag over AS, hoe wordt het gemaakt ? Zijn het stoffen die je in het lichaam al kunt vinden, maar die je dan neemt in veel grotere dosis? Of zijn het chemische stofjes ? Als het chemische stofjes zijn, welke ?

ty

Anabole steroïden

Anabole steroïden zijn afgeleid van het mannelijke geslachtshormoon testosteron. Een hormoon dat het lichaam zelf maakt. Hormonen zijn stoffen met een eiwitachtige of vetachtige structuur die door klieren geproduceerd worden en vervolgens aan het bloed worden afgegeven. Via het bloed worden de hormonen vervolgens door het lichaam verspreid.

Volwassen mannen produceren zo’n 7 milligram testosteron per dag en vrouwen zo’n 0,5 milligram per dag. Testosteron zorgt voor een mannelijk uiterlijk en meer spieren. Het heeft spieropbouwende (anabole) en vermannelijkende (androgene) effecten. Deze effecten zie je heel duidelijk bij jongens in de puberteit als hun natuurlijke testosteronproductie stijgt. Ze krijgen een zware stem, schaamhaar, borstharen, moeten zich gaan scheren en krijgen ook meer spiermassa.

Anabole steroïden zijn chemische varianten van testosteron. Ze worden als geneesmiddel gebruikt bij de behandeling van onder meer hypogonadisme (een van nature te laag testosterongehalte), botafbraak en bij het herstel van zware operaties. De medische doseringen zijn echter vele malen lager dan de doses die in de sport wegens de spieropbouwende effecten gebruikt worden.

Hoe werken anabole steroïden?
    Anabolen zijn sleutels die in je lichaam rondzwerven op zoek naar passende sloten, de receptoren van spieren of organen. De sleutel gaat in het slot: de anabolen hechten zich aan de receptoren en starten verschillende processen op. Anabole steroïden worden na toediening (in tablet- of injecteerbare vorm) opgenomen in het bloed en komen vervolgens in het hele lichaam. In het lichaam bevinden zich organen met receptoren voor anabolen. Naast de spieren en de huid, beschikken onder meer het hart, de lever, de prostaat en de hersenen over receptoren voor anabolen.
    Anabolen bevorderen de aanmaak van eiwitten in de spier en kunnen spierafbrekende processen tegengaan. Hierdoor worden de spieren dikker en sterker. Het uiteindelijke effect van anabolen op de spieren wordt bepaald door de hoeveelheid anabolen in relatie met de hoeveelheid receptoren. Als de spieren niet worden voorzien van de nodige energie en bouwstenen (voeding) hebben anabolen een veel kleiner effect.

Bron: Eigenkracht.nl
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Mooie uitleg

Comment

Nice davito!

Comment

oke, ty

dus het heeft verder weinig te maken met verschillende stoffen die gemengd worden?

Comment

tan? wou je het zelf gaan proberen?
            een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Originally posted by bruce
              tan? wou je het zelf gaan proberen?
              Nee, moet een werkstuk over 'Chemistry and Humanity' maken. Die kerel zei dat ik het wel over AS mocht doen als ik wilde. Maar nu begin ik toch te twijfelen of het er wel zoveel me te maken heeft. Die leraar weet er volgens mij ook niet zoveel van.

Comment

Als die leraar het moet beoordelen zal het wel goed zitten.
                VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

gewoon moeilijke termen gebruiken, zal hij wel denken dat het goed zit

succes nog

grtz
                  Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

haha. goed idee ja.
                    tuurlijk wordt er chemisch gewerkt. er ligt niet in de apotheek testosteron poeder, wat je met olie en alcohol mixt zodat je er een testo van krijgt. moet je maar ff iem. van GS zien te strikken

Comment

Originally posted by ahmet
                      gewoon moeilijke termen gebruiken, zal hij wel denken dat het goed zit

succes nog

grtz
                      Ja dat heb ik ook ooit eens geprobeerd alleen kreeg ik toen vragen over die termen, wist zelf niet wat het was

Comment

haha. goed idee ja.
                        tuurlijk wordt er chemisch gewerkt. er ligt niet in de apotheek testosteron poeder, wat je met olie en alcohol mixt zodat je er een testo van krijgt. moet je maar ff iem. van GS zien te strikken
                        Oke, wat is GS? nee niet flamen plz Houden ze de stoffen waarmee ze werken geheim ?

Comment

gs is een underground lab. dat was een geintje, want niemand die daar bij hoort zal dat vertellen natuurlijk. snappie. dat is klein beetje illegaal seg maar

@ davy: LOOOLLL

Comment

gs is een underground lab. dat was een geintje, want niemand die daar bij hoort zal dat vertellen natuurlijk. snappie. dat is klein beetje illegaal seg maar

@ davy: LOOOLLL
                            oke ik wist wel dat het illegaal was, maar dacht dat er misschien wel het 1 of ander uitgelekt zou zijn. hm jammer niet dus -.-'

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X