Manier van trainen tijdens kuur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Manier van trainen tijdens kuur

Ik plaats mijn vraag hier maar aangezien dit met anabole en kurenlogjes te maken heeft en er hier meer mensen met kuurervaring lezen dan in het traintopic.

Wat is de beste trainingsmethode tijdens een kuurtje om spiermassa te winnen?

Er is erg veel info op internet en dit forum, maar iedereen spreekt elkaar tegen.

Zelf lijkt mij dit het beste:
    setje 10 - 8 - 6 - 4 met opbouwende gewichten. Elke spiergroep train je 1X in de week.

Andere mensen zweren weer bij een split schema en andere hebben het alleen maar over pompen...

Ik ben benieuwd met wat voor schema jullie de beste ervaringen mee hebben.

tijdens kuur heb je niet zoveel uithoudingsvermogen dus ik hou het op setjes van hooguit 5 a 6. evt uiteraard eerst opwarmen. de bedoeling is wel dat nr. 5 of 6 maar netaan lukt.
    ja, zwaaarrrrrrr
    een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

zwaar trainen moet je altijd doen of je nu kuurt of niet, het beste vindt ik nog altijd dat je gewoon traint zoals altijd, waarom plots in een kuur gaan anders trainen, als je altijd tot het uiterste gaat kan je niet anders dan zo verder doen. Is ook beste manier om zo weinig mogelijk te verliezen van de gewonnen massa

Grtz
      stil growing

Comment

Helemaal met nipke eens

Comment

helemaal met snipke en alanimo eens

Comment

ik ben het dus niet eens. als je altijd tot het gaatje gaat, gaat je cortisol meespelen en trek je het gewoon niet meer. je MOET een tijdje 'normaal' trainen. uiteraard niet net na je kuur.
            als ik zie in de 12 jaar dat ik train, wat ik ineens gain NA een rustiger periode, dat is niet normaal. je lichaam is niet gemaakt om altijd maar tot het uiterste belast te worden. doe maar es een total bodyscan. dan kom je ineens tot de conclusie dat je wel erg veel weefsel versleten hebt op plekken waar het niet hoeft. geef die plekken de tijd om te 'genezen' / bij te komen. Het zal je lonen. maar er staat tegenover: geduld!! beste beloning: je zal het langer volhouden en niet vroegtijdig al moeten stoppen met rugklachten, gewrichtsklachten en ga zo maar door. tenzij je die graag wilt.
            snoep verstandig, neem een shake, train verstandig: weet wanneer je ff gas trug moet nemen.

Comment

@Bruce

Maar de topic is beste manier van trainen tijdens kuur .

In een kuur dien je wel je 100% te geven, ben het wel met je stelling eens dat de beste manier voor massa te trainen is kort en zwaar. Zorg dat je intensiteit tijdens het trainen omhoog ga.
              Dus niet te lange rustpauzes tussen de setjes en wisselen van oefeningen.
              Controle over de gehele oefening, dus niet de gewichten laten stuiteren etc.
              Op het einde van de rep, je spieren nog eens extra aanspannen.

En bovenal in je kuur je spiergroepen 2x per week trainen, voor de nodige compensatie.

Grts.

Comment

Je centraal zenuwstelsel vormt eerder de drempel met overtrainen dan je spierherstel wat door de bollen sneller gaat.

Grtz

Comment

Originally posted by Riki View Post
                  Je centraal zenuwstelsel vormt eerder de drempel met overtrainen dan je spierherstel wat door de bollen sneller gaat.

Grtz
                  Overtraining heeft enkel te maken met slechte voeding, wie slecht eet en hard traint zal overtraint geraken.

@bruce , wat heeft u cortisol nu te maken met altijd tot het gaatje te gaan, bij mijn weten niets, na elke training of stress situatie voor u lichaam gaat je cortisol opspelen, dit onderdruk je door suikers te nemen na de training en zo u insulinepeil de overhand te laten nemen.

Altijd tot het gaatje gaan is idd niet echt gezond, daarom dat ik dikwijls maar twee keer per week train omdat ik altijd tot het gaatje ga, daar gaan liggen op de bank en 10-12 herhalingen te doen met een gewicht aan 70% van je rm dat kan ik niet, dan kan ik beter thuis blijven en een dag extra rust nemen, sorry maar dat is mijn mening. Misschien moet ik het eens proberen maar denk niet dat het me zal lukken

Grtz
                  stil growing

Comment

Originally posted by snipke View Post
                    Overtraining heeft enkel te maken met slechte voeding, wie slecht eet en hard traint zal overtraint geraken.

grtz
                    Denk dat dat niet waar is. Als je elke dag traint met een split, en liefst nog tot faling ook met rest/pause of negatieven (geen totale rustdagen dus) kun je eten wat je wilt, en je spieren herstellen wel, maar je cns wordt geroosterd. Denk echt dat dat feestje gauw klaar is.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

De vraag was dus eigenlijk wat nou de beste manier van trainen is tijdens de kuur.

een kuur duurt maar 6 weken dus die 6 weken tot het uisterste gaan zou moeten kunnen als je daarna weer wat rustiger aan gaat doen.

nu is de vraag, split schema of alles 1 keer in de week.

Zelf wil ik alles 1 keer in de week gaan doen met piramide training. (opbouwende gewichten bij afnemede reps.)

zelf denk ik: als je je rug traind dan pak je ook je biceps, als je 2 dagen later je biceps dan traint pak je ze toch mooi 2X in de week. zo is het ook met veel andere spiergroepen: schouders, rug, triceps.

misschien ook een idee, alle spiergroepen 1 keer in de week trainen, dan een dag rust en daarna 1 dag alle spiergroepen 1 oefening maximaal pakken...? vervolgens de week daarna weer overnieuw beginnen.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                        Denk dat dat niet waar is. Als je elke dag traint met een split, en liefst nog tot faling ook met rest/pause of negatieven (geen totale rustdagen dus) kun je eten wat je wilt, en je spieren herstellen wel, maar je cns wordt geroosterd. Denk echt dat dat feestje gauw klaar is.

Maar wie traint er nu zo, ik bedoelde als je gewoon traint met een split schema of dog crapp of hoe je ook traint en je voeding is in orde dan ga je niet zomaar overtraint geraken, en zonder rustdagen wie zo traint en tot het uiterste gaat is gewoon gek

Grtz
                        stil growing

Comment

Originally posted by chrisscross View Post
                          De vraag was dus eigenlijk wat nou de beste manier van trainen is tijdens de kuur.

een kuur duurt maar 6 weken dus die 6 weken tot het uisterste gaan zou moeten kunnen als je daarna weer wat rustiger aan gaat doen.
                          Dat is een vrij korte kuur dan, want de gemiddelde kuren liggen tussen de 8 á 12 weken.

Grtz.

Comment

snip, allez, gy begrypt de nederlanders niet he.
                            IK dacht dat jij echt bedoelde het hele jaar door en dat houdt voor mij in: 4x per week je eige de pleuris trainen. tuurlijk. als je 2x per week met je dikke belgische pens naar de sportschool gaat, dan zal je wel moeten

maarreuh.... chriskrozzz... antwoord is schon gegeben jah. durch kastawee und bruce. zwaaarrrrr minder reps, 2x per week alles, konzentriert, nicht stuiteren und so...

Comment

Originally posted by bruce View Post
                              snip, allez, gy begrypt de nederlanders niet he.
                              IK dacht dat jij echt bedoelde het hele jaar door en dat houdt voor mij in: 4x per week je eige de pleuris trainen. tuurlijk. als je 2x per week met je dikke belgische pens naar de sportschool gaat, dan zal je wel moeten

maarreuh.... chriskrozzz... antwoord is schon gegeben jah. durch kastawee und bruce. zwaaarrrrr minder reps, 2x per week alles, konzentriert, nicht stuiteren und so...
                              Ik train het hele jaar door mijzelf de pleuris, maar ik las ook genoeg rust in, zo nu en dan eens een weekje ertussen. En heu die pens zal je toch hard moeten zoeken ze bro bij mij, ik ben één en al massa, anders zet ik effe een fototje erop speciaal voor u

Grtz
                              stil growing

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X