Kuur Begonnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

En dan maak ik 4 setjes van 8 tot maximaal 10 herhalingen.
    Ik hoor het wel.

Comment

Ik mis je buik, train je deze niet?

Verder kan je wel eens last hebben van het prikken, gebeurt wel eens vaker, niks om druk over te maken..

Grtz..
      Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Kuur of niet, 20 setjes borst en totaal 24 tot 32 setjes schouders gaat mi helemaal nergens over...
        Kort en zwaar trainen is het devies als je flink wilt groeien, vind dus 4 sets per oefening al te veel om nog maar niet te spreken over het aantal oefeningen.
        Als je 2 oefeningen voor borst écht goed gedaan hebt met elk 3 sets wil je al amper meer een 3de doen, laat staan een 4de of zelfs 5de.
        Zou als ik jou was maar eens heel wat meer gewicht pakken en per oefening slechts 3 sets van 6-8 herhalingen doen, maar dan ook wel zo dat je de laatste rep er met véél moeite uitgeperst krijgt. Durf te wedden dat automatisch het aantal oefeningen omlaag gaat en dat je heel behoorlijk zult groeien!

Comment

Harold mijn buik train ik wel. train ik momenteel 2 x in de week.Vergeten er bij te zetten.
          Als ik mn schema dan eens zo maak:

Maandag: Borst 3 oefeningen, triceps 3 oefeningen, buik 2 oefeningen.
          Dinsdag: Rug 4 oefeningen, (voorkant) schouders 3 oefeningen
          Woensdag: rustdag
          Donderdag: (achterkant) schouders 3 oefeningen, bices 3 oefeningen, buik 2 oefeningen.
          Vrijdag: benen 5 oefeningen, kuiten 2 oefeningen.

En dan telkens 3 setjes van 8 herhalingen.. En dan flink zwaar.

Het is zowiezo beter toch als ik alles maar 1 keer in de week train of niet?
          Helemaal tijdens mn kuur.

Gaag weer reacties hier op. Wil maandag al met n ander schema van start gaan..
          Dus kritiek is weer welkom.

Comment

dat laatste schema lijkt er meer op ja

je zou je spuit ook een minutje in gekoot water kunnen stuppen dan is het lekker warm .
            warmen in je handen zal niet echt verschil maken denk ik
            Who's the Chef

Comment

@ Been: Lijkt er meer op zeg je. Wat zou je dan nog kunnen veranderen volgens jou?
              Heb trouwens geen last meer van mn been.

Comment

Vind met name schouders nog zware overkill, is een zeer kleine spiergroep die ook nog eens flink belast wordt bij andere oefeningen en heel gemakkelijk overbelast raakt.
                Eén (goede) oefening per kop met als je het persé wilt mogelijk nog een vierde erbij is mi zat.

Comment

ik zou de bi en tri lekker op 1 oef houden en dan goed zwaar

schouder idd minder zo over belast je ze
                  je traind tijdens borst ook een stukje schouders
                  Who's the Chef

Comment

Ik had dat zo gedaan met mn schouders omdat ik die n beetje achter vind lopen ten op zichte van de rest.
                    Maar pas t dan aan ja. Is ook erg veel.
                    Maar wat vinden jullie dan van het verdelen van de schouders over 2 dagen? of dan beter gewoon op 1 dag.
                    En verder is het ook beter als ik alles maar 1 keer in de week train?
                    Heb nu ca 2 maanden op mn benen na alles 2 x per week getraind.
                    Daarvoor ook altijd 1 x per week.

Maar wat is nu beter.

Comment

Er is geen 'beter', is net waar je zelf het beste op reageert.
                      Ben zelf wel een voorstander van 1x per week als je dan tenminste wel echt maximaal gaat, dan heeft alles voldoende tijd om te herstellen.
                      Schouders verdelen is prima maar zou zelf liever voorkant schouders bij borst zien en achterkant bij rug. Gooi daar gelijk resp triceps en biceps bij en je hebt in drie dagen alles gedaan, als je dan 4 trainingsdagen aanhoudt kun je doordraaien en train je alles ongeveer 1,5x per week.

Comment

Oke Ik heb hier nog 2 voorstellen.
                        Even kijken wat jullie hier het beste schema van vinden.

Schema 1:

Maandag: Borst, Triceps, Buik
                        Dinsdag: Rug, Biceps.
                        Donderdag: Schouders, Buik
                        Vrijdag: Benen, kuiten

Schema 2:

Maandag: Borst, Triceps, Schouders (voor)
                        Dinsdag: Rug, Biceps, Schouders (achter)
                        Donderdag: Benen, Kuiten, Buik.
                        Vrijdag: 1 week zie maandag,week er op zie dindag. en zo om en om.

Een van de 2 gaat t worden. Zit zelf aan eerste schema te denken. Maar wacht nog even jullie reacties af.

Alvast bedankt

Comment

met miss S een
                          tis maar net waar je op reageerd

ik zou voor schema 1 gaan
                          schouders doe ne met borst en rug ook al een beetje
                          als je hem op een apparte dag doen kan je de volle aandacht er aan besteden
                          Who's the Chef

Comment

Ik zou om dezelfde reden juist voor schema 2 gaan, minder kans op overbelasting en blessures van de schouders.
                            Daarbij herstel je als het goed is binnen een kuur wat sneller dus kan de iets snellere rotatie van spiergroepen een voordeel zijn.

Mocht je toch voor schema 1 gaan zou ik kuiten trouwens bij schouders doen.

Comment

Ik vind het jammer dat je in je kuur tot het inzicht moet komen dat je trainingschema op niets trekt en dan snel dit moet aanpassen...

Ik hoop dat je weet waar je mee bezig bent, maar als ik je berichten lees, krijg ik een tegenovergestelde indruk...

Volg shannasse's raad maar, dat helpt je wel goed vooruit...
                              Als persoonlijke kanttekening... High volume is soms ook wel ns interessant voor een schokeffect als je op een plateautje zit...Maar dan spreken we over alles boven de 15 herhalingen per set (4-10 sets)en met veel lichtere gewichten dan normaal... Interessant voor de pomp, maar weeral niet meer dan 1 oefening per spiergroep... Anders overkill gegarandeerd...

Comment

Gister weer gewogen en gemeten.
                                Gewicht 102,3
                                BF: 13 %
                                Gister ook met nieuw trainingsschema begonnen.
                                Heb voor schema 1 uit mn vorige berichten gekozen.
                                Heb een slecht weekend gehad. Zaterdag en zondag ziek thuis gezeten en ook niet veel gegeten.En voornamelijk zondag. Dit is dan wel n beetje mn junckdag maar heb niet veel binne gekregen. Maar ondanks dat toch nog aangekomen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X