Fight Science

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

technieken van sporten zoals karate,kung fu, teakwondo, etc etc... is allemaal prachtig, en kan effectief zijn...

Maar geef mij maar MuayThai, waar je gewoon keihard van wordt...

Dit is een mooi videotje... lekker muzieky voor de show!!

YouTube - Ramon Dekkers Muay Thai

Comment

soww die Ramon Dekkers is ziek man holly shit lekker hard, die ga ik ff opslaan thnxxx Ami-Amour, wordt hyper van als ik dat zie, ben niet snel onder de indruk maar dit is WAUW
      MuayThai blijft vet, had 1 afl. gezien waar toevallig ook MuayThai in voorkwam vondt wel leuk om te zien dat ze zeiden dat de elleboog, knie grooote impact kunnen hebben, gingen ze ff de kracht meten

Last edited by onderhandelen; 17-04-2007, 01:45.
      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
      We like it

Comment

Genjuro, die filmpjes zijn niet van kyokushinkai karateka's, maar van shotokan karateka's. Die mensen stoten tijdens trainingen niet raak. Vind je het gek dat je daar niks mee kan.

Edit:

Trouwens, nog even iets. Zoals die BJJ-er in dat 2e filmpje op die karateka afkwam. Zo mag een kerel van 200 kilo op mij afkomen en ik leg hem nog neer. Ik snap niet dat die gozer geen knietje geeft.
        Last edited by dav1t0; 16-04-2007, 21:55.
        VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Ik vind muay thai ook niet echt een mooie sport. Het is wel lekker hard, maar de ene hersencel snapt de ander niet meer door al die stoten op het hoofd die ze krijgen. Verder is kyokushinkai niet alleen een vechtsport maar een levenswijze en een manier van denken.

Hier een mooi filmpje:

YouTube - Kyokushin Karate 2006 World Cup_KO Teaser

Comment

Vette muziek in dat filmpje david
            die hoge trappen zijn mooi he nooit gekund (kutzooi) ben niet zo lenig

ff off topic mr sym. is er heeeey
            Last edited by onderhandelen; 16-04-2007, 22:21.
            We like it

Comment

tijd om te vieren.

Lenigheid is geen vereiste voor karate. Je word vanzelf lenig.

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                tijd om te vieren.
                jazeker wilde bijna topic van maken
                mis shannassen nog

Lenigheid is geen vereiste voor karate. Je word vanzelf lenig.
                nee man ikke niet, trainer ging hurken en moest hiel op zn schouder zetten ging i telkens hoger staan maar hoger trappen deed ik niet
                Last edited by onderhandelen; 16-04-2007, 22:56.
                We like it

Comment

Ik ga ook voor Muay Thai! Binnekort is mijn eerste les. Check dit meesterlijke gevecht, Ttea Kwon Do VS Muay Thai, muay thai wint in dit geval wel hard, maar ik vind persoonlijk tea kwon do ook niet zo vet, ik ken het niet maar dit komt door de manier waarop ze er bij staan.

Wat alt. Info bij het filmpje:
                  -Full body contact regels alleen niet in gezicht
                  -De kerel in die witte is de Tea kwon do, de kerel met alleen het kleine broekje de muay thai
                  -Muay Thai ruleerd:P

YouTube - Tkd vs muay thai

Comment

Originally posted by Dealer View Post
                    Ik ga ook voor Muay Thai! Binnekort is mijn eerste les. Check dit meesterlijke gevecht, Ttea Kwon Do VS Muay Thai, muay thai wint in dit geval wel hard, maar ik vind persoonlijk tea kwon do ook niet zo vet, ik ken het niet maar dit komt door de manier waarop ze er bij staan.

YouTube - Tkd vs muay thai
                    dude je gaat klappen ontvangen he haha je gaat dagen krom lopen daarom durf ik nu niet meer te doen
                    We like it

Comment

Waarom word er neit geslagen in dat gevecht man. Dit slaat echt nergens op. Gevecht van niks

Comment

Heel spannend:
                        YouTube - Kyokushin Vs Muay Thai

Comment

Genjuro, die filmpjes zijn niet van kyokushinkai karateka's, maar van shotokan karateka's. Die mensen stoten tijdens trainingen niet raak. Vind je het gek dat je daar niks mee kan.

Edit:

Trouwens, nog even iets. Zoals die BJJ-er in dat 2e filmpje op die karateka afkwam. Zo mag een kerel van 200 kilo op mij afkomen en ik leg hem nog neer. Ik snap niet dat die gozer geen knietje geeft.
                          uh, ms omdat je dan compleet je stabilisatie kwijt bent? Probeer eens een knie te geven als iemand aan je ligt te rukken Dit is geen muay thai clinch, waar je gewoon het hoofd omlaag trekt. Nu trek je aan het lichaam en probeer je je tegenstander uit balans te brengen. Een schop of knie geven op dat moment is echt geen slim id, tenzij je zelf controle hebt over de tegenstander zijn lichaam.

Het zijn niet enkel shotokan-karateka's maar ook een hoop de andere sporten, TKD enz. Mijn punt is niet dat bjj boven karate staat, maar dat bjj boven alle stand-up only staat.
                          Last edited by Genjuro; 16-04-2007, 23:34.
                          the one and only tabata overlord

Comment

stabiliteit maakt geen drol uit, want iedereen zou met een goede knie op zn hoofd gelijk knock out zijn. Verder denk ik dat als je goed kunt vechten, je een gevecht op de grond kunt vermijden. Maar ik geef toe dat grondvechten wel redelijk belangrijk is. maar niet klemmen ofzo. Als je echt ruzie hebt wil je je tegenstander toch gewoon neermeppen?

Comment

stabiliteit maakt geen drol uit, want iedereen zou met een goede knie op zn hoofd gelijk knock out zijn. Verder denk ik dat als je goed kunt vechten, je een gevecht op de grond kunt vermijden. Maar ik geef toe dat grondvechten wel redelijk belangrijk is. maar niet klemmen ofzo. Als je echt ruzie hebt wil je je tegenstander toch gewoon neermeppen?
                              dave, wij moeten eens afspreken om eens te sparren, ik geef je €100 cash als je langer dan 10 seconden rechtblijft tegen mij(wegspurten niet inbegrepen)

Iemand wurgen of iemand zijn arm/been breken heeft evenveel effect als iemand neermeppen, en is veeeeeel makkelijker. Bjj concentreert zich erop dat jij in een positie bevind waar je zo min mogelijk schade kan aangebracht worden, en dan ook terug kan vechten.

Trouwens zijn er nog belangrijke verschillen

- een slag geven kan iedereen, van de lompste boer tot fedor. Waarom het risico lopen om op een lucky punch te lopen?

- limietkracht heeft veel meer nut op de grond. Al dat max benchen enz ga daar meer mee kunnen doen.

- rechtopstaand heeft bereik een groot belang. Op de grond is het nut van groter bereik vrijwel compleet verdwenen.

- de grote meerderheid van stijlen trainen op rechtopstaand vechten, omdat dat "mooier" is. Ik ga het risico niet lopen om tegen een kerel te vechten die rechtopstaand goed kan vechten, als ik hem naar de grond kan halen, waar hij evenveel waard is als een ongetrainde vechter. Verschil van een haai in het water tov een haai op het land. Ik vind het trouwens erg gezellig als iemand me zegt dat hij een wedstrijdvechter muay thai of karate is. Dan weet ik waar ik op moet letten.

- 95% van alle straatgevechten eindigen of gaan op een gegeven moment in een clinch of op de grond. Het zou zo spijtig zijn als je daar niks mee kan doen.

- Je kunt overgaan tot ground en pound(erg effectief op straat), en je tegenstander tot moes kloppen op de grond terwijl hij er niks tegen kan doen en geen kracht heeft om terug te slagen omdat je zijn heupen vastzet.

Ik heb het filmpje nog eens herbekeken, en ik zie je punt, ik had het op iets anders. Hij geeft inderdaad een opening weg waar je een knie als verdediging tegen kunt zetten, het is echt geen goed voorbeeld van een goede takedown.

Een goede takedown begint met een schijnbeweging(of een korte stoot) of een verdedigingsreactie op te wekken, zodat je tegenstander daarmee bezig is en een opening voor dichter te komen of al direct een takedown laat.

De reden dat hij die takedown inzet is ms omdat de karateka een bumrush achtige techniek inzet, of omdat er in shotokan geen knietjes mogen worden gegeven.

Shit man ik krijg zin om terug te beginnen. Het is al meer dan een jaar geleden dat ik nog consistent getraind heb.
                              Last edited by Genjuro; 17-04-2007, 00:04.
                              the one and only tabata overlord

Comment

Ik ben het er mee eens dat grondvechten belangrijk is. Echter heb je er niks aan tegen meerdere tegenstanders. Verder is karate inderdaad zwak op de grond. Maar een goed karateka krijg je niet op de grond. Verder is karate een basis voor alles. Ik durf te wedden dat BJJ nog een stuk beter zou zijn, als het gecombineert zou zijn met de kracht, snelheid en techniek van Karate. Of is mijn veronderstelling dat BJJ zich niet zo concentreert op stoten en trappen fout?

Grtz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X