Fight Science

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fight Science

Hey,

Dit is een ongelofelijk interresante serie. Misschien ook leuk voor jullie.

Trailer: YouTube - National Geographic Channel - Fight Science Trailer

De afleveringen:
    Part 1: YouTube - Nat Geo Fight Science (Part 1)
    Part 2: YouTube - Nat Geo Fight Science (Part 2)
    Part 3: YouTube - Nat Geo Fight Science (Part 3)
    Part 4: YouTube - Nat Geo Fight Science (Part 4)
    Part 5: YouTube - Nat Geo Fight Science (Part 5)
    Part 6: YouTube - Nat Geo Fight Science (Part 6)
    Part 7: YouTube - Nat Geo Fight Science (Part 7)
    Part 8: YouTube - Nat Geo Fight Science (Part 8)
    Part 9: YouTube - Nat Geo Fight Science (Part 9)
    Part 10: YouTube - Nat Geo Fight Science (Part 10)

Is al een tijdje oud, maar zeker interresant.
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

O wow das echt geweldig bedankt met het posten van dit ik denk dak dit morgen zeker allemaal ga kijken
    “Dareka no sei ni shite wa nigekakure shiteru hibi ate ni naranai wa"

Comment

ja deze serie heb ik 2 afl van gezien op TV zeer interessant! Niet alleen informatief maar het geeft mij extra veel zin om te gaan trainen

Ik ga ze ff kijke soon, thanks for the post man

Comment

Kein problem

Comment

thnx man
          Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

hehe heb ze allemaal gezien

kon echt niet wachten

Comment

Ik heb ze ook allemaal achter elkaar gezien. Redelijk vet

Comment

Ik vind dat ninjustu wel vet met een simpele klap iemand uitschakelen.
                wel gevaarlijk ik probeerde het 1 keer zachtje precies waar hij sloeg tegen die karate gast vlak onder de schouder en heel mijn duim tintelde net zoals een dat telfoonbotje in je elleboog

Comment

Je moet daar echt goed getraint in zijn. Ik heb rondgezocht, maar ik zag nergens een tutorial van hoe je dat moet doen. Ik hoop het ooit nog te leren.

Comment

ik vind het een verschikkelijk misleidende documentaire

Als ze een punt willen bewijzen hadden ze ipv middelklasse bokser boksers moeten nemen die speciaal bekend staan in hun reeks voor hun grote slagkracht. Een holyfield ofzo...

En daarnaast een gemiddelde van pro's en gewone mensen in hun stijl. 1 man maakt geen stijl.

Deze documentaire laat NJS als dé vechtstijl uitschijnen. Terwijl iedereen die verschillende vechtstijlen heeft gedaan weet dat het tegengestelde waar is.
                    the one and only tabata overlord

Comment

NJS is eigenlijk niet echt een vechtstijl. Maar het is maar een klein stukje waarin NJS word aangeprezen. Elke stijl is het beste.. het is namelijk afhankelijk van de vechter. Toch was het leuk om te zien hoeveel kracht die mensen kunnen produceren. Ik vond het alleen vreselijk om die karateka die zijwaartse trap te zien doen, aangezien ik dacht echt niet de sterkste trap vind. Die achterwaartse trap van die TKD ofzo was veel sterker, terwijl dat ook gewoon een karate trap is.

Grtz

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                        NJS is eigenlijk niet echt een vechtstijl. Maar het is maar een klein stukje waarin NJS word aangeprezen. Elke stijl is het beste.. het is namelijk afhankelijk van de vechter. Toch was het leuk om te zien hoeveel kracht die mensen kunnen produceren. Ik vond het alleen vreselijk om die karateka die zijwaartse trap te zien doen, aangezien ik dacht echt niet de sterkste trap vind. Die achterwaartse trap van die TKD ofzo was veel sterker, terwijl dat ook gewoon een karate trap is.

Grtz
                        Waarom zou NJS geen vechtstijl zijn?

Ik ga trouwens er niet mee akkoord dat alle stijlen evenwaardig zijn. Dan zouden we in mma-events als pride of UFC geen enkel dominante vechtstijl tegenkomen. Die zijn er nochtans wel, namelijk muay thai, Braziliaanse JJ, freestyle worstelen en sambo.

Er zijn mensen met andere stijlen, maar meestal is hun stijl zo aangepast met technieken uit de voorgenoemde stijlen dat ze een soort "eigen vechtsstijl" onwikkeld hebben. Een goed voorbeeld is Schilt.

Bijna iedere vechter doet dit natuurlijk, maar de vechters in bovengenoemde stijlen blijven dichter bij hun roots.

Zet bv 2 mensen, met qua fysiek vergelijkbare kracht, massa, snelheid, ed en mentaal weerbaarheid tegen elkaar(al is dit onrealistisch, een full-contact stijl werkt veel beter dan een no-contact stijl om dit te trainen) .

De ene doet 3 jaar aikido, de andere 3 jaar BJJ, bijden in middelmatige dojo's.
                        Ik wil voor al mn geld wedden dat 99/100 keer de BJJ-vechter wint. De enige manier dat een aikido man zal winnen is als de bjj-vechter zichzelf knock-out doet, of per ongeluk iets breekt.

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
                          Waarom zou NJS geen vechtstijl zijn?

De ene doet 3 jaar aikido, de andere 3 jaar BJJ, bijden in middelmatige dojo's.
                          Ik wil voor al mn geld wedden dat 99/100 keer de BJJ-vechter wint. De enige manier dat een aikido man zal winnen is als de bjj-vechter zichzelf knock-out doet, of per ongeluk iets breekt.
                          De hedendaagse westerse NJS is misschien een vechtstijl, maar oorspronkelijk is NJS gewoon een aftakking die je vooral ninja trucjes leert als jezelf geluidloos voortbewegen.

Is trouwens een ontzettend slechte vergelijking die je daar neerzet. Ik bedoel natuurlijk wel full contact sporten. Er zitten natuurlijk wel wat slechtere tussen. Maar toch vind ik dat het aan de vechters ligt.

Zet trouwens MT vs MT neer, dan is het 50/50, maar zet MT vs MT die ervoor karate heeft gedaan neer, en dan wint die laatste bijna altijd.

Grtz

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                            Zet trouwens MT vs MT neer, dan is het 50/50, maar zet MT vs MT die ervoor karate heeft gedaan neer, en dan wint die laatste bijna altijd.

Grtz
                            Ik zou absoluut niet weten welke meerwaarde karate zou hebben voor Muay thai, onder muay thai regels en onder freefight-regels... Heb je een concreet voorbeeld waarmee karate kan helpen op de volledigheid van muay thai?

Van veel karatevechter die overgestapt(er was vroeger in dezelfde gym karate maar de instructeur is overleden, dus iedereen mocht gratis zijn abonnementstijd op MT gaan) zijn naar waar ik MT heb gedaan heb ik gehoord dat ze op die 3 maand muay thai meer realistische zaken leerden dan op al hun jaren karate.

De karate in kwestie was een mix van kyokushin en shotokan.
                            Last edited by Genjuro; 10-04-2007, 21:29.

Comment

Ben het met Genjuro eens.

@Dave: Ga een keer naar Thailand, en train een keer mee met de thaise muayvechters. Kan geen karatekid tegenaan. Hun mentale hardheid, en doorzettingsvermogen etc (al op jonge leeftijd ingebracht) is onvoorstelbaar. Een paar lowkicks van een thai op het been van een vechtkunstenaar als een jijitsuer doet hem vallen...of een knietje op zijn lever...of natuurlijk een klein elleboogje op zijn pannetje...

Heb wedstrijden gezien in Thailand (wel de echte...niet de toeristische, alhoewel deze ook wel spectaculair om te zien zijn) dan durf je de ring niet in te stappen...Heb een keer op het strand voor de grap met een 11-jarig ventje gevochten...heb een week moeten revalideren..

Maar de Thai zal het vaak verliezen op zijn fysiek. Ze zijn gewoonweg te klein. Sam Schilt of Remy, zijn mooie voorbeelden van de muay techniek (wel aangepast op hun kunnen). Low kicks afgewisselt met stoten. Gewoon recht toe recht aan. Geen rare vliegende gedraaide onderstebovenhangende trappen... (Remy alleen de vliegende knie dan...)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X