Fight Science

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dav1t0 View Post
    hahahaha wat is wushu?
    een soort kung fu, fancy kicks en al. Compleet waardeloos in een echt gevecht, pure showsport. Ik heb die klojo gewoon bij zijn keel gegrepen, meegerukt en buiten gezet, dat hij daar maar de stoere ectobink uithangt.
    Last edited by Genjuro; 20-04-2007, 20:17.
    the one and only tabata overlord

Comment

david, heb je wel eens een MT training gevolgd ofwat?
      heb je wel eens gespard met iemand die goed is met grondgevechten, nee toch??

hoe kun je dan zeggen dat staand vechten effectiever is?

ik heb ook veel vechtervaring en geloof me, ook op straat kom je wel eens uit op een grond gevecht en dan mag je hopen dat je betere bent.
      Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

ik heb zelfs een karate wedstrijd gedaan tegen iemand met 5 jaar muay thai ervaring. En ik zeg helemaal niet dat karate effectiever is, en ook niet dat het effectiever is als een sport als BJJ, ik zeg alleen dat het op straat redelijk effectief is.
        VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
          ik zeg alleen dat het op straat redelijk effectief is.
          Jij snapt het nog steeeeds niet damn mn laatste post in dit topic

Comment

je begint irritant te worden vliegpunt.
            VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Iedereen hier praat wel over Karate, maar geen van jullie houd rekening met de stijlen. In Karate bestaan er een stuk of twintig stijlen, waarvan Kyokushin er maar één van is. In Karate heb je wel degelijk grondvechten, werpen, klemmen etc, maar niet in Kyokushin. Wado-ryu is zo'n stijl waar grondvechten zeer goed wordt aangeleerd. Alleen wordt er hier weer minder goed getraind op staandvechten. Zo heb je ook Ashihara karate. Dit is een aftreksel van het Kyokushin. Het zijn dezelfde regels, dezelfde technieken alleen leer je hier ook grondvechten, werpen, klemmen en gooien. Het beste is Karate ( kyokushin ) mixen met Judo en Jujutsu. Dan ben ik van mening dat je een goede allround vechter bent.

Comment

mooi. bedankt dat je dat wilde delen.
                wij weer up to date.
                moest je daar nou 1,5 jaar mee wachten om te zeggen?
                een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Originally posted by bruce View Post
                  wij weer up to date.

Comment

Flinke bump inderdaad, maar wel een heel interessante discussie.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

whehe dacht al waarom zijn die vids niet meer available

Comment

Originally posted by little View Post
                        whehe dacht al waarom zijn die vids niet meer available
                        was ik gelukkig niet de enige die meteen op play drukte en toen pas naar de datum keek :P

Comment

vet! kzal het eens bekijken!
                          Power has no limit!

Comment

Originally posted by bruce View Post
                            wij weer up to date.
                            1.5 jaar geleden kende ik deze site helemaal niet. Trouwens, die hele discussie vind ik nergens op slaan. Iedere vechtstijl moet je respecteren. BJJ is zeer effectief, maar denk je dat een BJJ'er het wint van iemand die kyokushin doet, door alleen staand te vechten ? Heel waarschijnlijk is dat nee, omdat de kyokushinvechter een expert is op zijn eigen gebied. Zo is een BJJ'er een expert in het grondvechten. Ik heb vaak genoeg tegen BJJ gevochten met alleen kyokushintechnieken. Veel heb ik verloren, veel heb ik gewonnen. Het gaat om de individu die tegenover je staat. Op straat eindigen veel gevechten wel op de grond, maar vaak vind er geen grondgevecht plaats. De één gaat op de ander zitten of staat gelijk op en ramt op de ander los. Ik heb bijna nooit gezien dat er werd geklemd op straat, buiten mijn eigen vechtpartijtjes natuurlijk. Als je het aan mij vraagt is de beste techniek om te winnen gewoon een sprintje trekken en de gevecht ontwijken. Tenzij je niet anders kan natuurlijk.

Comment

Daar ben ik het zeker mee eens. Je maakt een erg goed onderscheid tssen sport en realiteit!!!

Ik heb een tijd ninjutsu getraind in een realistische stijl, dat was het Kuroi ryu ninjutsu van sensei Arie van den Akker bij de Shinobi Iri dojo in Groningen. We kregen daar vaak verschillende soorten vechters binnen van Sanda , Freefight tot BJJ. Jongens van ons verloren geregeld maar we wonnen ook geregeld we deden echt veel aan sparring boksen, k1, mma, freefight in de dojo.

Sensei Arie van den Akker gaf daar erg goed les en het niveau was enorm hoog, er werd hard maar ook goed getraind dus niet zo hard dat iemand de training niet kon afmaken.

Er is niets zoiets als de beste stijl het gaat om de persoon en wat die met de stijl doet!!!

Sensei van den Akker is helaas gestopt en houd zich nu bezig met krav maga, dat terwijl hij zo goed was in ninjutsu. Ik ben ook weggegaan bij de kurokumo dojo na zijn vertrek nu boks ik wel erg beperkt maar ja, je moet wat

Comment

Originally posted by apolk View Post
                                Daar ben ik het zeker mee eens. Je maakt een erg goed onderscheid tssen sport en realiteit!!!

Ik heb een tijd ninjutsu getraind in een realistische stijl, dat was het Kuroi ryu ninjutsu van sensei Arie van den Akker bij de Shinobi Iri dojo in Groningen. We kregen daar vaak verschillende soorten vechters binnen van Sanda , Freefight tot BJJ. Jongens van ons verloren geregeld maar we wonnen ook geregeld we deden echt veel aan sparring boksen, k1, mma, freefight in de dojo.

Sensei Arie van den Akker gaf daar erg goed les en het niveau was enorm hoog, er werd hard maar ook goed getraind dus niet zo hard dat iemand de training niet kon afmaken.

Er is niets zoiets als de beste stijl het gaat om de persoon en wat die met de stijl doet!!!

Sensei van den Akker is helaas gestopt en houd zich nu bezig met krav maga, dat terwijl hij zo goed was in ninjutsu. Ik ben ook weggegaan bij de kurokumo dojo na zijn vertrek nu boks ik wel erg beperkt maar ja, je moet wat
                                ook hoi, en mooie bump..... stel je eerst ff voor, en volgens mij vinden ze het niet al te prettig als je zulke oude treads bumped...
                                je kan trainen voor een sixpack, of neem een sixpack voor een bierbuik...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X