Vechtsporten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vechtsporten

Hallo, ik ben nogal geintresseerd in gevechtsporten en zou er wel misschien eentje willen gaan doen.. Maar ik ken er eigelijk relatief weinig van. Mijn voorkeur gaat uit naar Thai/Kickbox maar er zijn ook nog vast andere intressante en vooral leuke gevechtsporten waar je je lenigheid, conditite, kracht hoog mee kan houden. Graag zou ik van diegene die er ervaring mee hebben wat van willen horen. Hoe een training en de meeste lessen in hun werk gaan enzo..

Brand maar los
    only the strongest will survive

braziliaanse jiu jitsu !

ik wil dit na de vakantie gaan doen, eerst in nijmegen.
    als ik echt beter word, het liefst in denbosch trainen bij Harold harder.

je leert hiermee iemand op de grond te werpen en klemmen etc.
    zeer handig
    Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Moet je eerst wel weten of je offensieve(bv; thaiboksen,karate) vechtsporten wilt of eerder defensieve(bijv; aikido,judo).Het één is full contact het ander gaat er wat zachter aan toe. Zelf heb ik karate, taekwondo (allemaal toen ik nog jong was) gedaan. Maar mijn echte passie ligt bij thaiboksen, doe ik nu een 14tal jaren. Alsook Brazilian jiujitsu, daar ben ik 6j geleden meebegonnen omdat ik veel ginder zit. Ben niet zo'n liefhebber van dat kimonogetrek dus ben overgeschakeld naar submission fighting (ongeveer hetzelfde maar zonder kimono)
      Moet zelf zeggen, ben altijd contactsporten gewoon geweest dan is BJJ wel effe wennen. Maar, ook is en blijft thaiboksen nr.1voor mij, BJJ is de beste vechtsport die er is als het één tegen één is. Je mag de beste rechtopstaandvechter zijn die er is, maar als er een BJJ-er of zelfs een worstelaar je tegen de grond krijgt, ground &pound, dan heb je gedaan met spelen.
      Je moet zelf voelen waar je je goed bij voelt. Bij het één ga je meer en andere blessures hebben dan bij het andere. Kwestie van wat je wilt en wat je er voor over hebt.
      Er zijn keuzes genoeg, zal dan ook nooit eender welke vechtsport afbreken.
      Ga eens kijken naar wat clubs en ga er gewoon voor.
      Last edited by spacehunk; 03-06-2007, 06:02.

Comment

ja dat ben ik van plan zo af en toe eens naar een training gaan kijken

Mm, dat BJJ daar ga ik dan ook wel eens iets van opzoeken. Klinkt ook wel tof, maar niks echt iets voor mij denk ik. Het klopt tog als je op de ground komt dat het dikwijls uitdraait op kracht (en techniek)?!

Comment

Ik heb 8 jaar judo gedaan. Ook wel een fijne sport.

Onze training zag er zo uit:
          - Conditietraining (20 minuten) lopen, pompen, lenigheidsoef...
          - Techniek (30 minuten)
          - Wedstrijd (40 minuten)

Comment

Originally posted by Akuma View Post
            ja dat ben ik van plan zo af en toe eens naar een training gaan kijken

Mm, dat BJJ daar ga ik dan ook wel eens iets van opzoeken. Klinkt ook wel tof, maar niks echt iets voor mij denk ik. Het klopt tog als je op de ground komt dat het dikwijls uitdraait op kracht (en techniek)?!

integendeel, BJJ is juist niet op kracht, vooral veel en de juiste technieken. Heb jongens gezien van 65kilo andere jongens van 95k en zwaarder laten afkloppen. Hoe deed ie dat? Puur techniek.
            Ter info ga maar eens kijken bij Gracie jiu jitsu. De Gracie familie zijn diegene die BJJ bekend hebben gemaakt door in 1992 mee te doen aan UFC (of bare knuckle fighting).Doordat ze altijd wonnen begon iedereen zich af te vragen wat het nu met die BJJ.
            Hier enkele links:
            YouTube - Brazilian Jiu-Jitsu Demonstration=

YouTube - Jiu Jitsu in MMA Highlight=

Comment

Originally posted by spacehunk View Post
              integendeel, BJJ is juist niet op kracht, vooral veel en de juiste technieken. Heb jongens gezien van 65kilo andere jongens van 95k en zwaarder laten afkloppen. Hoe deed ie dat? Puur techniek.
              Ter info ga maar eens kijken bij Gracie jiu jitsu. De Gracie familie zijn diegene die BJJ bekend hebben gemaakt door in 1992 mee te doen aan UFC (of bare knuckle fighting).Doordat ze altijd wonnen begon iedereen zich af te vragen wat het nu met die BJJ.
              Hier enkele links:
              YouTube - Brazilian Jiu-Jitsu Demonstration=

YouTube - Jiu Jitsu in MMA Highlight=

fatties dan ms, maar ik tap mensen met 20kg minder en 3 keer zoveel ervaring als mij puur op kracht. Massa zonder krachtwinst is absoluut waardeloos in vechtsporten.

BJJ is vreselijk effectief, maar brute limietkracht staat zeker in grondvechten evenhoog dan techniek.

Muay thai is een erg goede vechtsport voor zelfverdediging. Laat je niet inpraten om een no/soft-contact vechtsport/stijl te doen(aikido, ninjitsu,...), hoe meer sparren, hoe beter je jezelf kan verdedigen.
              the one and only tabata overlord

Comment

ziet er op zich wel leuk uit maar men voorkeur gaat nog steeds naar thai/kickbox.

Comment

doe dat dan, je hebt er meer straatwaarde aan als aan BJJ. Muay thai voor rechtopstaand, BJJ kun je er later nog enkele maandjes bijplakken.

Als je kan, doe freefight/mixfight/mma

Comment

ja ik ga zien of ik er tijd voor kan maken anders doe ik het zeker
                    in de vakantie is een kijkje gaan nemen maar is het niet wijs als ik vooraleerst een maatje zoek die met me meegaat zodat ik iemand heb die ik ken voor de sparren etc..

Comment

wat is dit allemaal ? want het ziet er cool uit

YouTube - Capoeira kickboxer
                      Last edited by Akuma; 03-06-2007, 15:27.

Comment

als je capoeira niet kent heb je toch wel een gat in je cultuur... Dansvechtstijl die in de portugese onderdrukking van brazilie werd ontwikkeld. Breakdance komt hieruit voort bv

Mijn broer heeft het een jaartje gedaan tot hij in het ziekenhuis is beland(gebroken been en gebarsten neus toen hij erna op de grond lag) door een buitenwipper. Goed als show-off en lenigheid. Denk niet dat je kan vechten ermee

De kerel in het filmpje doet er point kickboks bij precies

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
                          als je capoeira niet kent heb je toch wel een gat in je cultuur... Dansvechtstijl die in de portugese onderdrukking van brazilie werd ontwikkeld. Breakdance komt hieruit voort bv

Mijn broer heeft het een jaartje gedaan tot hij in het ziekenhuis is beland(gebroken been en gebarsten neus toen hij erna op de grond lag) door een buitenwipper. Goed als show-off en lenigheid. Denk niet dat je kan vechten ermee

De kerel in het filmpje doet er point kickboks bij precies
                          volledig mee eens. Capoeira is mooi om te zien en leert er leuke dingen mee maar denk inderdaad niet dat je kan vechten.

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
                            fatties dan ms, maar ik tap mensen met 20kg minder en 3 keer zoveel ervaring als mij puur op kracht. Massa zonder krachtwinst is absoluut waardeloos in vechtsporten.

BJJ is vreselijk effectief, maar brute limietkracht staat zeker in grondvechten evenhoog dan techniek.

Muay thai is een erg goede vechtsport voor zelfverdediging. Laat je niet inpraten om een no/soft-contact vechtsport/stijl te doen(aikido, ninjitsu,...), hoe meer sparren, hoe beter je jezelf kan verdedigen.

Jij tapt mensen 20kg minder,3maal zoveel ervaring enkel op kracht?? Met welke appelflappen heb je dat gedaan? Geloof me nu jongeman, kracht verliest van techniek in no time! Dan heb ik het wel over jongens die echte techniek beheersen he t.o.v. iemand die niet veel weet en enkel kracht gebruikt. Kijk naar Bob Sapp (180kilo pure spier) tegenover Minotauro (105kilo)een vb hoe techniek van brute kracht wint. YouTube - Antonio Rodrigo Nogueira 'Minotauro' vs Bob 'The Beast' Sapp
                            Zo kan ik nog genoeg voorbeelden aanhalen, heb hetzelf ook al aan de lijve kunnen ondervinden.
                            Ben zelf niet DE fan van BJJ, maar ik spreek uit eigen ervaringen. Voor mij is en blijft mijn passie Muay thai

Comment

Originally posted by spacehunk View Post
                              Jij tapt mensen 20kg minder,3maal zoveel ervaring enkel op kracht?? Met welke appelflappen heb je dat gedaan? Geloof me nu jongeman, kracht verliest van techniek in no time! Dan heb ik het wel over jongens die echte techniek beheersen he t.o.v. iemand die niet veel weet en enkel kracht gebruikt. Kijk naar Bob Sapp (180kilo pure spier) tegenover Minotauro (105kilo)een vb hoe techniek van brute kracht wint. YouTube - Antonio Rodrigo Nogueira 'Minotauro' vs Bob 'The Beast' Sapp
                              Zo kan ik nog genoeg voorbeelden aanhalen, heb hetzelf ook al aan de lijve kunnen ondervinden.
                              Ben zelf niet DE fan van BJJ, maar ik spreek uit eigen ervaringen. Voor mij is en blijft mijn passie Muay thai
                              Niet topsporters vergelijken met gewone mensen mate, dat houd gewoon geen steek.

Dat bob in zijn eerste(!) wedstrijd pride tegen de toenmalige pridekampioen nog bijna de 3 volle rondes meeging was puur door zijn kracht. Had minotauro verkeerd gevallen met die piledriver, had sapp in de eerste minuut al misschien de titel van pride op zijn naam gekregen. Op steen of een betonnen vloer zou het dan al zowieso gedaan geweest zijn.

Zijn gebrekkige uithouding deed en doet hem de das om, in vrijwel alle wedstrijden die hij verliest(cro-cop niet inbegrepen), niet zijn quasi compleet gebrek aan techniek. Sapp is het mooiste bewijs dat kracht met 0 talent en techniek toch nog veel kan bereiken. En daarnaast mag je ook niet vergeten dat minotauro ook 105kg weegt en een pak krachttraining achter zijn naam heeft staan. Iemand zonder enige krachttraining krijgt die 170kg niet eens in beweging.

Als je niet genoeg kracht hebt tegen mij trek ik je klemmen gewoon open, dat doe ik constant. Een vechter met een compleet gebrek aan stevige krachttraining moet al een technisch nationale topper zijn wil hij mij kunnen tappen. Ikzelf heb als favorieten read naked choke en gnp, alle2 erg afhankelijk van kracht. Tegen technisch betere vechters uit lagere gewichtsklasses heb ik het moeilijk om te winnen, maar zelf wordt ik gewoon ook niet getapped
                              Last edited by Genjuro; 03-06-2007, 16:39.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X