Huizenprijs

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb 2 jaar geleden gelukkig mijn huis gekocht.. tegen 4.3% rente en 20 jaar vast... maar het is deze tijd best duur om een huis te kopen en al helemaal als je het in je eentje moet bekostigen.
    1.79 85kilo BF12%.. we blijven bezig de blokjes moeten komen!

Comment

Originally posted by zwaan View Post
      Wat denken jullie, ik hoop dat ze zakken, omdat ik binnen nu en zeker 3 jaar een huis wil kopen en zo te ontsnappen uit mijn te kleine (maar knusse)huurflatje. En omdat ik dit zo hoop zoek ik uiteraard de in mijn ogen positieve berichten.
      GeenStijl : Huizenmarkt Amsterdam desintegreert

\'Huizenprijs zakt 60% in 7 jaar in Nederland\' - DeepJournal

Wat denken jullie, zitten er toevallig nog echte kenners op het forum?!
      Het huisje van mister bodyfood staat te koop....

Comment

Hihi, zeg maar dat ik hem voor 250.000 direct kom overnemen.

Comment

Originally posted by Aphasia View Post
          Is mss niet zo interresant om nu te kopen.De markt heeft het plafond bereikt en de prijzen kunnen nu alleen maar zakken.
          verklaar je nader? Geef bronnen ect.

Huizenmarkt heeft lichte dip vanuit de VS. Ik heb vorig jaar voor mijn studie onderzoek gedaan naar de gemiddelde huizen prijzen in Nederland vanaf 1980. Deze steeg elk jaar trendmatig met een dip in 1987/1989. Daarna waren de jaren van extreme groei(vooral rond 1995). Nu is er weer een lichte dip wat zal lijden tot herstel over 2jaar.

Kortom wachten heeft imo weinig zin. Deze periode is gewoon gunstig om te kopen.

xxx

Comment

Hihi, zeg maar dat ik hem voor 250.000 direct kom overnemen.
            Ik heb hem al 750.000 geboden, zijn antwoord was ga nog maar een poosje sparen....

Comment

NIet heel verstandig ivm de Kosten Koper, die zal je er opzeker niet uithalen na 1,5 jaar.
              zwaantje...trust me er zijn genoeg andere opties =) legaal

Comment

Jij hebt in de goede tijd gekocht, er was toen nog een enorme groei in de huizenprijs,wilt opzeker niet zeggen dat dat de komende 8 jaar weer zo snel groeit.
                Zakken zie ik niet te gebeuren. Ik vind ook hoe vlugger je koopt hoe vlugger het je eigendom is. Huren is verspilling. Als ik zie wat sommige geven aan huurprijs!!
                Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Het is zo dat prijzen constant omhoog gaan van huizen. Je zit immers met inflatie en ontwikkelingen op de arbeiders markt, prijzen van de goederen en nog veel meer variabelen waar rekening mee gehouden moet worden. Dus ondanks dat de prijzen omhoog gaan zit er wel constant een sinus beweging in welk zich om de tig jaar herhaalt.

In mijn optiek heb je de boot net gemist. Heb vorig jaar me apartement gekocht en vast laten zetten voor 20 jaar met 4.3% rente. Dat was toen de overheid nog zat te dubben over kosten koper wel/niet belasting aftrekbaar te maken en velen hadden hun huis te koop staan, maar de kopers waren nog aan het afwachten. Mij boeide het niet en kocht. Goed ook want nog geen 4 maanden later zag ik rentes van rond de 7% voorbij vliegen :O

Dus keuze is nu in het dipje vlug te kopen of nog een aantal jaren te wachten tot de volgende dalingen in het zicht zijn. Maar dat gaat nog wel tijdje duren.

Comment

Originally posted by punani View Post
                    verklaar je nader? Geef bronnen ect.

Huizenmarkt heeft lichte dip vanuit de VS. Ik heb vorig jaar voor mijn studie onderzoek gedaan naar de gemiddelde huizen prijzen in Nederland vanaf 1980. Deze steeg elk jaar trendmatig met een dip in 1987/1989. Daarna waren de jaren van extreme groei(vooral rond 1995). Nu is er weer een lichte dip wat zal lijden tot herstel over 2jaar.

Kortom wachten heeft imo weinig zin. Deze periode is gewoon gunstig om te kopen.

xxx
                    Hier in Belgie word toch aangeraden nu effe te wachten van kopen. De gemiddelde prijs van een huis ligt hier 10-15% boven de europese marktwaarde en de prijs moet naar beneden. Althans dat is wat we hier in de media krijgen voorgeschoteld. Enkele van mijn vrienden die nu op huizenjacht zijn kregen al eerder deze raad.Ik weet niet of er verschil is met Nederland
                    getting back in shape...

Comment

Originally posted by Black Identity View Post
                      waarom nu kopen? wordt het als maar duurder dan?
                      Huizen zullen altijd duurder worden.
                      Heeft altijd up's en down's.
                      Op het moment is de huizen markt qwa kopers erg dun, dit komt door de erg hoge renten die op het moment afgegeven wordt.

Als je van plan bent een huisje te kopen waar je van verwacht niet al te lang te blijven wonen (zeg een jaar of 5 -6) zou ik een korte hypotheek nemen om zo een lage rente te krijgen.
                      Denk zelf dat de rente over een jaar miss 2 jaar wel weer zal zakken.

Heb mijn huis net verkocht gelukkig.
                      Flinke winst in 5 jaar tijd.
                      Heb mijn nieuwe huis 1,5 jaar geleden al gekocht met een heel gunstige rente.
                      Deze wordt einde jaar opgeleverd.
                      Who's the Chef

Comment

Originally posted by quibus View Post
                        De rente blijft momenteel alleen maar stijgen ik zou dus of zsm kopen of wachten tot de rent weer gezakt is.

Als je wacht tot de rente zakt worden de huizen weer duurder

Dus nu kopen, rente kort vast zetten tot die weer zakt en dan eieren voor je geld kiezen.
                        Who's the Chef

Comment

Originally posted by Chrisjezwolle View Post
                          rente zie ik niet zo snel zakken
                          eerder stijgen
                          vorige jaar nog maar 3.9% nu alweer 4.5
                          Rente voorstel begint voor de onderhandeling nu ergens tussen de 6 en 6.2 %

Meeste komen uit op 5.5 - 5.7%
                          Who's the Chef

Comment

Jij hebt in de goede tijd gekocht, er was toen nog een enorme groei in de huizenprijs,wilt opzeker niet zeggen dat dat de komende 8 jaar weer zo snel groeit.

De huizen markt heeft de grootste BOEM gemaakt met de overgang van gulden naar euro.
                            Ziet er naaruit dat dit in de komende tijd weer zal gebeuren
                            Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X