Zwakke geslacht..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zwakke geslacht..

Het zwakke geslacht?

Er zijn veel grapjes over de vraag of nou juist mannen of vrouwen ‘het zwakke geslacht’ zijn, maar minister de Geus van Sociale Zaken weet het antwoord. Vrouwen melden zich vaker ziek en blijven makkelijker een langere tijd thuis dan mannen. In 2001 was meer dan de helft (55 procent) van de nieuwe WAO-ers vrouw. Te meer opmerkelijk omdat er veel meer mannelijke dan vrouwelijke werknemers zijn. In de leeftijd tot 35 jaar lopen vrouwen zelfs 2,5 keer zoveel risico om in de WAO te belanden dan hun mannelijke collega’s.

Daarom wil De Geus vrouwen onder de 35 jaar minimaal twee maal keuren voordat ze in de WAO belanden. De maatregelen zijn vooral bedoeld om vrouwen met psychische klachten uit de WAO te houden. De minister wil dat vrouwen met klachten als burn-out en overspannenheid door zowel een verzekeringsarts als een arbeidsdeskundige gekeurd worden. De inzet van een arbeidsdeskundige heeft voornamelijk als doel om te verifiëren of zowel werkgever als werknemer voldoende hebben gedaan om WAO af te wenden. Bij een experimenteel project in Alkmaar lijkt de strengere aanpak al succes te hebben.

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

DIt zei ik toevallig nog tegen een vriend van me. Ik weet alleen niet of ze nou zwakker zijn met lichaam. Of dat ze gewoon om het geringste al ziek melden (daar ken ik er een paar van namelijk)
    I live to end the game

Comment

Die ken ik helaas zowel van mannen als van vrouwen..

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

daar heb je eigenlijk wel gelijk in
        I live to end the game

Comment

de zware dozen sjouwen bij het winkelen, daar draait toch altijd het mannetje voor op. voor mij staat vast en dat blijft ook zo: vrouwen zijn echt wel het zwakkere geslacht. en als ze dat met emancipatie en grote monden tegen willen spreken, wordt het tijd dat je ook gentle vrouwen krijgt, die de deur open houden, je op diner trakteren, je naar huis rijden (of in huis weet ik ut allemaal. ennuh... verschil moet er toch zijn?
          zwak betekent toch niet meteen minder? offuh......
          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

bruce zeer mooi gesproken. De vrouwen blijken tegenwoordig nog al wat veel voordelen te krijgen. Vrouwen willen emancipatie, maar de mannen moeten nog wel de date's betalen
            en zeker zwak betekent zeker niet minder, al ken ik een paar normale dames op mn werk die sterker zijn dan sommige jongens
            I live to end the game

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X