Stemmen EU?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by bruce View Post
    alle sp-ers moeten ze ophangen.
    leve de mensen die hun geld zelf verdienen. leve de zzp-ers met wat centen.
    dood aan de nerten die te beroerd zijn om te werken en denken dankzij linkse partijen toch wel uitkeringen te krijgen. dood aan de luie zogenaamde kunstenaars.
    arbeiten. zo niet, dan in kampen of thuiswerk doen voor hun ww geld. of bosjes langs de weg schoonmaken, etc.

dus

oh ja, eens met kwiebus. ik heb elke maand tussen 6 en 8000. blijft ook net helft van over ofzo
    Heb zitten janken van het lachen hier. Wereldpost.

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
    een bonus is ok. Maar waarom moeten dat van die belachelijke bedragen zijn????
    Omdat het overeind houden van bijvoorbeeld Ahold uiteindelijk meer winst op levert als je een paar miljoen moet storten naar een Zwitserse rekening van een bedrijfsman, dan erop te bezuinigen, die gozer een paar ton te geven en dat de zaak vervolgens implodeert.

Mensen krijgen hun marktwaarde. Wil niet zeggen dat ze die waarde ook altijd waard zijn, maar dat is een zelfreinigend mechanisme.

Echter, met onze overheid (jawel, links incoming) die de boel kunstmatig overeind houdt, sta je dat mechanisme in de weg. Nu is het ergens te begrijpen dat de overheid ingrijpt (stabiliteit beschermen, run on the bank voorkomen etc. etc.), maar dan moeten ze toch een aantal dingen anders gaan doen. En op dit moment snapt de overheid dat nog niet. Alles wordt in stand gehouden. En dat is dus niet de manier. Hele RVC, hele MT eruitflikkeren. En dan opnieuw beginnen. Boel herstructureren enerzijds, en anderszijds het toezicht aanscherpen (DNB ook uitwonen wegens de fatale missers, IceSave ook nog fijntjes aanhalen). Zodra de lening echter is terugbetaald, meteen oprotten. Overigens, dikke rente op die lening zetten. Je geeft niet alleen een lening af die geen andere bank zou durven afsluiten, maar je zorgt ook dat de boel op pootjes blijft staan. En daar mag wat tegenover staan. Daar moeten we ook niet te lullig in zijn.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Originally posted by de sterkste ophaler View Post
      Sommige managers gedragen zich tegenwoordig echt bijna crimineel door mensen rommel aan te smeren, bedrijven kapot te maken en dan miljoenen op te strijken. Ik heb van ee nmaat van mij gehoord van een Turkse touroperater die om de 3 jaar zijn zaak failliet liet gaan, alle medewerkers stonden dan met niks op straat en hij ving een gouden handdruk als directeur en begon later dat jaar weer vrolijk ergens anders opnieuw om drie jaar later hetzelfde kunstje weer te flikken. Zoiets moet tegen gehoude nworden vind ik!
      Hey das t nadeel van een kapitalistisch systeem, kapitalisme werkt sowieso criminaliteit/ corruptie in de hand. Alles for the benjamins

Zie hier zo ver kapitalisme gaat:
      zeitgeist - Google Video

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
      Ik vind iig geval dat er een beloning moet zijn voor het redden van een bedrijf en banen van alle medewerkers. Maar een man moet geen miljoenen bovenop een tonnensalaris krijgen. Sowieso vind ik tonnensalarissen al belachelijk. Maar da's de rooie rakker in me die schreeuwt
      Wat werken betreft ben ik een voorstander van werken naar loon, dus als je goed werkt verricht moet dat zich ook vertalen op je bankrekening ipv minimum dingen :S

Slaven arbeid vindt ik dat.........

Werkte ooit als verkoper......kreeg 25 gulden netto p/u was 18 jr, maar deed ook wat.

Had mn traget binnen 1 uur binnen, vaak genoeg mocht ik naar huis en kreeg ik de rest van de uurtjes uitbetaald.

Heerlijk, dat is werken naar loon. En niet wat concurrenten boden 11 gulden p/u met 0,0 vrijheid
      Last edited by onderhandelen; 02-06-2009, 18:57.
      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
      We like it

Comment

• @ Onderhandelen en GeneralIx

Ik heb nergens gezegd dat we moeten gaan leven zoals in Cuba of de voormalige USSR. Dat beleid sloeg nergens op. Mensen moeten naar hun marktwaarde betaald worden. Mee eens. Ik ben geen idioot die vind dat artsen en mijnwerkers hetzelfde salaris dienen te krijgen.
        Dat werkt de vooruitgang en de economie tegen. Een beloningsysteem is ee ngoed ding. Dat is een stimulans om er voor te zorgen dat mensen creatief zijn/worden en vernieuwende, stimulerende processen op gang kunnen krijgen. Dat hoeft niet een jodenfooi te zijn. Maar miljoenen en miljoenen en miljoenen keer op keer op keer bovenop toch al veel te riante salarissen voor werkzaamheden die die vergoeidngen helemaal niet waard zijn, of gouden handdrukken van miljoenen euro's of dollars om van onbekwame directeurs en managers af te komen is absurd! Ik neem aan dat iedereen hier het daar iig wel mee eens is?
        Geniet, en drink met maten!

Comment

• nee, ik kom niet dso, alleen maar sp-urs op je begrafenis
          ik vind: mensen die werken voor hun geld mogen best een tonnetje of 2 verdienen per jaar.
          maar ook vind ik dat die juppen met miljoenen, alleen omdat ze directeur van fielips ofzo zijn, das bullshit.
          de reden dat er meer mensen in de voedselbank zitten: moet je bij rene froger zijn. haha. nee, is ook schuld van de rijksten. die verneukten economie en nu hebben armen nog minder. maar als iedereen es wat liever voor mekaar was, was e rniks loos. er is geen liefde meer in deze samenleving. ik hou van pinda. alaaaaa
          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

• Originally posted by bruce View Post
            nee, ik kom niet dso, alleen maar sp-urs op je begrafenis
            ik vind: mensen die werken voor hun geld mogen best een tonnetje of 2 verdienen per jaar.
            maar ook vind ik dat die juppen met miljoenen, alleen omdat ze directeur van fielips ofzo zijn, das bullshit.
            de reden dat er meer mensen in de voedselbank zitten: moet je bij rene froger zijn. haha. nee, is ook schuld van de rijksten. die verneukten economie en nu hebben armen nog minder. maar als iedereen es wat liever voor mekaar was, was e rniks loos. er is geen liefde meer in deze samenleving. ik hou van pinda. alaaaaa
            Ok...Bruce has gone bye bye...

Comment

• ja, ik ben gewoon anti links. ik ben niet meteen rechts, maar links is zo dom. qua geld uitgeven en alle soorten uitschot de hand boven het hoofd houden als een soort moeder theresa. ik hou van hard aanpakken, krakers op straat gooien, etc.
              maar de sp zal ook ergus wel een puntje goed hebben. hihi.
              btw: ik vin marijnders (ofzo) heel leuke kerel hoor, die leuk kan discusseren. om hem zou ik zomaar mn stem kenne gevuh, maar ik wil rita als minister president en eu is meuk en tel je toch niet. dus dan maar flink zeiken ofwel: pvv.
              een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

• Krakers er uit gooien is leuk om te zien. Paar jaar terug met paar man dagje uit in A'dam en toen stonden er een aantal ME busjes. Was wel humor

Comment

@ Onderhandelen en GeneralIx

Ik heb nergens gezegd dat we moeten gaan leven zoals in Cuba of de voormalige USSR. Dat beleid sloeg nergens op. Mensen moeten naar hun marktwaarde betaald worden. Mee eens. Ik ben geen idioot die vind dat artsen en mijnwerkers hetzelfde salaris dienen te krijgen.
                  Dat werkt de vooruitgang en de economie tegen. Een beloningsysteem is ee ngoed ding. Dat is een stimulans om er voor te zorgen dat mensen creatief zijn/worden en vernieuwende, stimulerende processen op gang kunnen krijgen. Dat hoeft niet een jodenfooi te zijn. Maar miljoenen en miljoenen en miljoenen keer op keer op keer bovenop toch al veel te riante salarissen voor werkzaamheden die die vergoeidngen helemaal niet waard zijn, of gouden handdrukken van miljoenen euro's of dollars om van onbekwame directeurs en managers af te komen is absurd! Ik neem aan dat iedereen hier het daar iig wel mee eens is?

Aan de ene kant ben ik het met je eens dat een beloningssysteem een goed iets is. Aan de andere kant brengt dit ook gevaren met zich mee. Prestatieloon heeft in bijna alle gevallen jaloezi en onvrede als gevolg. Waarom hij wel, en waarom ik niet? En wat met diegene die echt heel erg hun best doen maar daarmee net hun target halen en dus minder presteren met die mannetjes die met hun gladde praatjes alles gedaan krijgen en dus 3x hun target halen? Moet je die mensen die zich krom werken voor een 'nihil' resultaat dan 'benadelen' t.o.v. die ander?

En dan de jaloezie, wanneer er tal van jaloezie op de werkvloer is ben je verder van huis. Dan heb je een probleem in de tent.

Dus niet alles is zo makkelijk als het lijkt, anders waren er allang oplossingen geweest. Denken we nou echt dat al die duizenden directeuren en managers nooit een seconde aan de oplossingen gedacht hebben die wij aandragen?
                  Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Ik neem aan dat iedereen hier het daar iig wel mee eens is?
                    Hmmmm weet je wat het is ze betalen uiteindelijk (top) belasting(en) dat moet je niet vergeten!

en ze pompen het geld trug de economie in.

Uiteindelijk profiteert de kleine man er ook van mee

met 1 verschil dat is dat de 1 meer vrijheid heeft dan de ander tja.....verschil moet er wezen
                    We like it

Comment

• Originally posted by onderhandelen View Post
                      Hmmmm weet je wat het is ze betalen uiteindelijk (top) belasting(en) dat moet je niet vergeten!

en ze pompen het geld trug de economie in.

Uiteindelijk profiteert de kleine man er ook van mee

met 1 verschil dat is dat de 1 meer vrijheid heeft dan de ander tja.....verschil moet er wezen
                      Load of crap onderhandelen...echt een shitload of crap wat je hier nu neer zet!

Comment

Ligt er aan. In theorie hoort het inderdaad zo te zijn dat de rijkelui veel terug pompen via belastingen en dat de overheid dat geld gebruikt voor allerlei zaken zoals uitkeringen en weet ik veel wat nog meer. Maar ja...de regering heh...

Comment

Het is gewoon waar. Van bijna elke euro die ze verdienen, gaat er een krappe 50% naar de overheid. Op al die miljoenen mag jij na tellen wat zo-iemand betekent voor de schatkist. Zeker omdat die mensen ook marginaal meer belasting betalen (marginaal is hier nu in de economische betekenis gebruikt).
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
                            Het is gewoon waar. Van bijna elke euro die ze verdienen, gaat er een krappe 50% naar de overheid. Op al die miljoenen mag jij na tellen wat zo-iemand betekent voor de schatkist. Zeker omdat die mensen ook marginaal meer belasting betalen (marginaal is hier nu in de economische betekenis gebruikt).
                            En uiteraard gaan die belastingen goed gebruikt worden....right...
                            (En ga nou niet lullen dat dat komt door die linkse regering, want zo links zijn deze bozo's ook weer niet)

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                              Ligt er aan. In theorie hoort het inderdaad zo te zijn dat de rijkelui veel terug pompen via belastingen en dat de overheid dat geld gebruikt voor allerlei zaken zoals uitkeringen en weet ik veel wat nog meer. Maar ja...de regering heh...
                              Juist, deze regering zorgt ervoor dat we "Christelijk" genaaid worden!

Comment

En uiteraard gaan die belastingen goed gebruikt worden....right...
                                (En ga nou niet lullen dat dat komt door die linkse regering, want zo links zijn deze bozo's ook weer niet)
                                Ik zeg niet dat de belastingen goed gebruikt worden. Ik ben van mening dat onze belastingen veelal verkwist worden, dan wel onjuist uitgegeven.

Straatcoaches? Onzin.
                                Politiemannen met een hongersalaris? Onzin.
                                Same story met leraren. Die mensen moet je een salaris van 80 ruggen op jaarbasis geven. Dan komen ze wel. En dan kun je eindelijk weer kwaliteitseisen stellen, en het niveau ook weer opkrikken.

Dan al die snelheidscontroles. Hoe nutteloos wil je je belastinggeld besteden. Onzin. Flitskasten op rechte wegen schrappen. Politie in burger afschaffen. Politie is politie= autoriteit. Juist door de politie weer zeer publiek aanwezig te laten zijn komt er vanzelf weer respect. Tegenwoordig ziet iedereen de politie als rugstekers, en terecht. Als je incognito toch mensen gaat aanhouden, waar ben je dan mee bezig?

De mankracht die je hiermee uitspaart laat je meereizen in het OV. In uniform, in tweetallen. Alle probleemlijnen krijgen een paartje agenten mee. En liefst zijn dat nog agenten met ME training ook. Kijken of er nog buschauffeurs te grazen worden genomen. 100€ Dat dat na een week of twee volledig voorbij is.
                                Daarnaast zet je weer politie in in probleemwijken. Gewoon op patrouille. Niet op fietsen, dat ziet er te triest uit. Gewoon te voet, of per auto, of per motor. Geen trieste tussenwegen.

Dan de JSF, gelul. Order schrappen. Zoiezo bezuinigen op defensie. We werken alleen nog samen in NAVO verband. Geen bullshitmissies op eigen houtje meer die we bijna niet kunnen financieren.
                                Al het geld wat we daarmee vrij houden steken we in onderwijs, en nu goed. Stop met die comités, managers etc. etc. Laat de leraren gewoon weer les geven, en daarmee af. Bijzonder onderwijs krijgt prioriteit.

Dan het rekeningrijden. Wat een achterlijke privacy-schendende vorm van controle. Tegenwoordig doet iedereen al aan rekeningrijden met die accijnzen. Dat is afdoende. Mocht er toch nog meer gedaan willen worden met rekeningrijden, dan de accijnzen omhoog. Geen privacy in het geding, wel de inkomsten. Plus dat het makkelijk en meteen in te voeren is. Geen juridische haken en ogen.
                                En alle gewonnen accijnzen worden terug-geïnvesteerd in het wegennet of OV. Zelfde geldt overigens voor de boetes die worden uitgedeeld in het verkeer. (Bonnenquota schaffen we ook af overigens).

Dan al die integratie-projecten en "prachtwijken", en honken voor "kansenjongeren". Allemaal afschaffen. Verplichte inburgeringscursus voor eenieder die dit land binnenkomt, die je moet afronden met goed gevolg voor je je visum krijgt. In die inburgeringscursus zit ook tekstverklaren Nederlands, naast een gewone test waarin je spelfouten en foutieve zinsconstructies uit zinnen moet halen.

Scholen die onder de maat presteren krijgen geen sanctie, dat geld hebben ze toch niet. In plaats daarvan krijgen ze een controleur die elke keer meekomt om lessen mee te bekijken. En als die niet goed gaan om de leraar te ontslaan (voor 80 ruggen per jaar mag je best je vak verstaan). Als de fout zit in de directie, wordt de directie van haar taak ontheven. Simpel genoeg.

Politici krijgen een behoorlijk salaris. Zij besturen het land, zij zijn in feite de belangrijkste personen in dit land. Die moet je niet afschepen met een ton per jaar. Gewone ministers krijgen drie ton, staatssecretarissen krijgen er twee, de MP krijgt er vijf. Onkosten vergoeding schaffen we dan wel volledig af, al dat soort zaken gaat voorts uit eigen zak. Scheelt ook meteen een berg fraude en administratie.

Het publieke bestel krimpen we in. De hoeveelheid staatsgefinancierde onzin die ik nu voorbij zie vliegen gaat nergens over. Daarnaast, hoezo verdient een presentator in overheidsdienst vier ton?
                                Dan nog wat, ik zie vaak Arabische ondertiteling onder Nederlandse programma's. Er heeft vast iemand gedacht: "hoe zorg ik dat mensen de taal niet leren?", en die heeft toen dit bedacht. Per direct stoppen met die onzin. Sparen we meteen ondertitelaars uit.

Heb ideeën genoeg over onze politiek hoor DSO, ben het zeker niet eens met hoe het nu gaat.

En wat er nu zit is wel degelijk zo links.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X