Originally posted by onderhandelen
View Post
LTS en ambacht georienteerde opleiding her-invoeren kan ook geen kwaad. Nu ben je jaren aan het verspillen om een brede basis te krijgen en als je dan aan de slag moet weet je nog steeds bijna geen ene fuck. Onderwijs nu is verspilde tijd basisschool groep 7-8 zijn herhaling van voorgaande jaren. In brugklas krijg je herhaling van dat met klein beetje nieuwe dingen. In de tweede leer je nieuwe shit wat in de derde en examen jaar herhaald wordt. Dan ga je naar voortgezet en begint het hele gezeik overnieuw terwijl je het idee hebt iets werk gericht te gaan leren wat niet gebeurd. Ontwikkeling van onderwijs is niet bepaald vooruit gegaan als je kijkt hoe easy het is om een papiertje te halen tegenwoordig en hoe makkelijk de leraren zich er van afmaken door onnodig veel overhoringen te geven. En als je beetje oplet in de klas dan hoef je weinig tot geen tijd te verspillen aan huiswerk en slaag je toch wel. Alleen Universiteit is lastig en veel werk om in te slagen.
Tweede Fase/Studiehuis was sinds dag 1 al een flop. Dat wegschrappen zou geen slechte invloed zijn. What can be worse? :P
Je kan het onderwijs in bijna helft minder qua de tijd doorlopen als ze fatsoenlijke pakketten zouden opstellen en niet zoveel tijd aan herhalingen van herhalingen zouden verspillen.
Metadon-bussen/verstrekking drugs aan verslaafden om te zorgen dat ze niet gaan stelen en zo moet zo blijven.
Gedoogbeleid dat te pas en onpas wordt toegepast geeft bij mij een nare smaak alsof de instanties het maar gebruiken wanneer hen het uitkomt. Afschaffen die handel. Iedereen is gelijk. Geen gezeik van "ik ben speciaal"...nee jij bent net zoals mij en hebt dezelfde plichten en rechten dus niet zeiken.
Preventief fouileren. Klinkt eng op papier. Wanneer werd het daadwerkelijk gedaan? Ik vind het niet erg. Anders kun je net zo gaan jengelen over preventieve alcohol controles e.d.
Comment