Gitaar spelen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gitaar spelen

Hello BNers
    Ik wil een gitaar kopen en een cursus volgen. Lijkt me erg leuk om te doen. Maar nu weet ik dus niet wat voor gitaar ik moet kopen xD.
    Ik wil een akoestische gitaar maar welke raadden jullie mij aan als beginner?

Thx

Ligt er geheel aan welk budget je hebt.

Zou persoonlijk wel voor een western gaan, stalen snaren ga je op den duur toch gewoon wel missen denk ik.

Maar een gibson gitaar??
    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Ik wil hem zoiezo 2de hans halen. En dan denk ik max 150 als beginnende ofzo :P? Ik weet echt niet hoeveel dat ongeveer zou moeten kosten. Op marktplaats staan ze van 40-500 euro.
      Mocht ik het erg leuk vinden en er misschien wel goed in worden koop later nog wel een betere ofzo
      Last edited by gameface; 31-08-2009, 22:30.

Comment

Wat is je budget, heb er zelf een aantal in verkoop. Zelfbouw stratocaster, topkwaliteit onderdelen, 275 mag je hem overkopen. Marktplaats.nl > Zelfbouw Stratocaster TOPKWALITEIT ! prijs verlaagd - Muziek en Instrumenten - Snaarinstrumenten | Gitaren | Elektrisch
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Ligt eraan hoe fanatiek je bent. Toen ik m'n eerste acoustische gitaar kocht kostte die zo'n 60 euro, echt een typische gitaar voor beginners, nylon snaren. Was een rechtshandige gitaar waarvan ik de snaren er omgekeerd terug op heb gespannen omdat ik links ben. Leuk om mee te beginnen maar als je serieus wilt gaan spelen is het niets. Echte aanraders heb ik niet voor je, op het gebied van elektrische gitaren dan weer wel.
          Owner of the Iron Playground.

Comment

Hoeveel zouden stalen snaren kosten?

Comment

Snaren zijn niet zo duur hoor, voor een tientje heb je al een set. Sommige nog minder, maar je wil natuurlijk wel een beetje kwaliteit neem ik aan.

Comment

ja natuurlijk :P.
                En ik weet niet welke in prijs/kwaliteit verhoudin goed is om te kopen.

Comment

In de akoustische klasse heb je rond de 200 euro al prima beginnersgitaren. Ik zou als ik jou was niet meteen een hele dure gitaar kopen als je alles nog moet leren. Dat zou zonde zijn. Je moet ook je stijl nog ontwikkelen.
                  Later kun je altijd nog je droomgitaar kopen. Akoustisch of electrisch.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

heb zelf een phoenix acoustische gitaar, dikke western snaren erop en hij klinkt alsof de gitaar honderden euro's gekost heeft. Heb hem voor 89,- nieuw gekocht bij Dirk Witte in Amsterdam
                    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                    Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by gameface View Post
                      ja natuurlijk :P.
                      En ik weet niet welke in prijs/kwaliteit verhoudin goed is om te kopen.
                      Een goede gitaar is behoorlijk waardevast, dus voor een goede tweedehands gitaar zul je ook nog redelijk wat betalen. Ik ben niet zo thuis in akoestische gitaren, maar ik zou verwachten dat je een fatsoenlijke gitaar kunt kopen vanaf 250 a 300 euro (nieuw). In dat segment kom je onder andere Yamaha, Dean, Fender en Ibanez tegen.

Comment

ik heb zelf een western van Epiphone echt een mooi merk en een 1 op 1 kopie van een Les Pauls.

echter zie dat sommige mensen hier wat lacherig doen over een gitaar met nylon snaren. Een spaanse gitaar echter heeft drie nylonsnaren en drie omsponnen metaalsnaren. En daar zijn echt wel goede gitaren van te krijgen!

Echt een supergroot voordeel bij die gitaren is dat het veel gemakkelijker is om je akkoorden te spelen omdat de snaren veel minder hard zijn voor je vingers.

Ik overweeg zelf om er 1 bij te kopen

www.ultimate-guitar.com is overigens een mooie plek om te beginnen met leren.

Heb zelf ook nog wat leerdvdtjes gekocht van een dude op youtube. Leuke leraar en onderhand kan ik al wel een beetje spelen.

Comment

Originally posted by Kevf View Post
                          ik heb zelf een western van Epiphone echt een mooi merk en een 1 op 1 kopie van een Les Pauls.

echter zie dat sommige mensen hier wat lacherig doen over een gitaar met nylon snaren. Een spaanse gitaar echter heeft drie nylonsnaren en drie omsponnen metaalsnaren. En daar zijn echt wel goede gitaren van te krijgen!

Echt een supergroot voordeel bij die gitaren is dat het veel gemakkelijker is om je akkoorden te spelen omdat de snaren veel minder hard zijn voor je vingers.
                          Klopt, zoals Valencia en dergelijke. Het voordeel van goede nylon snaren is wel dat ze heel fijn zijn wat het prettig maakt om te tokkelen en te bespelen. Het nadeel is dat ze veel minder stevig zijn en dus vaker springen. Vergis je echter niet want ook uit nylon snaren kun je zeer mooie klanken halen. Mijn persoonlijke voorkeur echter gaat wel uit naar stalen snaren.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                            In de akoustische klasse heb je rond de 200 euro al prima beginnersgitaren. Ik zou als ik jou was niet meteen een hele dure gitaar kopen als je alles nog moet leren. Dat zou zonde zijn. Je moet ook je stijl nog ontwikkelen.
                            Later kun je altijd nog je droomgitaar kopen. Akoustisch of electrisch.
                            Dat is precies wat ik wil gaan doen. Ikzelf heb geen verstand ervan vandaar dat ik hier om wat info vraag.

Comment

Ik heb een aanbod gekregen. Wat vinden jullie hiervan?
                              Ik heb nog geen prijs.. daar moet nog over gesproken worden.
                              Zo ziet hij eruit:
                              http://www.rockandrollmusic.co.uk/xc...uitar-test.jpg
                              Zelfde als deze volgens mij :P
                              YouTube - No Such Thing Live Acoustic by John mayer- Dirty Pop Improv

Hoeveel zou deze 2de hans ongeveer waard zijn? Hij heeft hem voor 280 euro gekocht.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X