Mijn computer valt steeds uit!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by gameface View Post
    Ik heb nu mijn kast open.. en nu valt hij niet uit :P

Zal ik op mijn tafel slaan?
    Als jij dat leuk vindt, moet je dat vooral doen.

Maar controleer even de schroefjes en de kaartjes, of die allemaal goed vastgedraaid/-geklikt zitten.

En schroef je ventilatorgeval even los en haal daar alle stof van en uit.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
      Als jij dat leuk vindt, moet je dat vooral doen.

Maar controleer even de schroefjes en de kaartjes, of die allemaal goed vastgedraaid/-geklikt zitten.

En schroef je ventilatorgeval even los en haal daar alle stof van en uit.
      Ik zal eerst mijn computer uitzetten. Kga proberen hem uit te krijgen door op mijn tafel te slaan :P.

EDIT: niet gelukt .

EDIT2: ik probeer het zo.. mijn computer is nog aan het defragmenteren

Comment

Misschien zit je video-kaart wel los in de socket.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
          Misschien zit je video-kaart wel los in de socket.
          Socket? Mijn videokaart zit gwn waar die hoort en hij zit goed vast. Maar of hij ook vast zit in de socket....

Comment

Socket?
            CHeck gewoon even alle kaartjes of die goed vasteklikt zijn

@Snuff: Niet zo'n moeilijke woorden gebruiken hoor
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
              Ik heb iets vergelijkbaars gehad, zowel met m'n prive computer (desktop) als met een laptop van werk. In beide gevallen bleek de hrde schijf aan z'n einde te zijn. Ik heb toen de harde schijf vervangen ("gekloond") en dat loste in beide gevallen de problemen op. Wacht er niet te lang mee want als die harde schijf helemaal kapot is ben je al je data kwijt.
              Ik herriner me weer dat ik mijn computer uitviel en toen ik hem opstartte was ik al mijn fotos en films kwijt. Die programma's die ik op mijn computer heb stonden er nog wel op.

@pin Naar mijn weten zit alles gewoon vast. Ik zal zo ff mijn ventilator ff los maken en stof verwijderen op plekken waar ik eerst niet bij kon.
              Last edited by gameface; 13-09-2009, 12:55.

Comment

Ik zal niet weten hoe ik dat ding los krijg. Ik heb veel geprobeert maar lukte niet. Zal ik misschien foto's maken en uploaden? Als dan het makkelijker zou maken.

Comment

Ik heb nu mijn kast open.. en nu valt hij niet uit :P

Zal ik op mijn tafel slaan?
                  Met de kast open blijft hij stabiel? Dan is de luchttoevoer met de kast dicht niet afdoende en grijpt de temperatuurbegrenzing in, of stokt het systeem door een te hoge temperatuur.

Pak de stofzuiger, aanzetten, en zuig die hele kast eens schoon, de fans, hoekjes, alles erbij pakken.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

maak alle ventilatoren schoon, je hebt er drie, niet alleen die grote schhonmaken, ook die op de videokaart en er moet nog ergens 1 zitten
                    160kg squat
                    225kg deadlift
                    130kg benchpress

Comment

Casefan .
                      Zit niet in alle systemen.
                      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Het is al gefixt.
                        Sinds ik mijn computer hebt, maakt mijn ventilator veel geluid. Ik heb nu een een nieuwe gekocht en alles werkt zoals het hoort.

Bedankt allemaal .

Comment

Ik zie hier toch dingen voorbij komen waar ik ongelofelijk hard om moet lachen. Videokaart op een socket? Waar haal je dat onzin vandaan snuff. Een socket is bedoeld voor de processor en niet de grafische kaart. Voor de grafische kaart wordt altijd van een pci, pci-e of agp slot gebruik gemaakt.

Het probleem wat jullie hebben kan aan een aantal dingen liggen.
                          Voeding, ram, zeer slechte airflow of de grafische kaart. Dat laatste betwijfel ik.

Mocht je een oud systeem hebben dan raad ik je aan om de koeling even na te kijken. Al het stof uit de pc halen (ik doe dit met een compressor). Veel mensen vergeten dat airflow zeer belangerijk is voor een systeem. Mocht je systeem weinig airflow hebben en het systeem raakt overhit, dan heb je een probleem waarvan dit een kan zijn.

Het kan ook zijn dat je voeding op een bepaald punt geen voldoende stroom meer kan leveren.

Het geheugen kan je ook testen door bijvoorbeeld een latje eruit te halen (mocht je gebruik maken van dual of tripple channel) en het systeem vervolgens met een latje opstarten en kijken of het probleem weer voorkomt. Wissel van latjes. Het probleem kan namelijk heel goed aan het geheugen liggen.

Dan komen we bij de grafische kaart. Je hebt of een ATI of een Nvidia grafische kaart. Zoek je drivers op via windows en verwijder deze geheel! Ga naar de site van AMD/ATI of Nvidia en zoek de nieuwste drivers voor jou grafische kaart.

Heb je al deze punten nageken en ben je er nog niet van verlost, dan kan je de HDD formateren. Vervolgens windows opnieuw installeren uiteraard.
                          Het kan ook zijn dat je grafische kaart overhit is geraakt en deze niet helemaal naar behoren werkt (dit heb ik ook met mijn oude HD3870X2 gehad).
                          Oplossing is uiteraard een nieuwe graka.

Al met al denk ik dat het aan de airflow ligt.

Ik kan zo nog een aantal punten bedenken waar het aan kan liggen.

Dat heb je met pc hardware.

Comment

Het is al gefixt.
                            Sinds ik mijn computer hebt, maakt mijn ventilator veel geluid. Ik heb nu een een nieuwe gekocht en alles werkt zoals het hoort.

Bedankt allemaal .
                            Heeft het blijkbaar toch aan de airflow in je systeem gelegen. Zeer voorspelbaar.

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                              Ik zie hier toch dingen voorbij komen waar ik ongelofelijk hard om moet lachen. Videokaart op een socket? Waar haal je dat onzin vandaan snuff. Een socket is bedoeld voor de processor en niet de grafische kaart. Voor de grafische kaart wordt altijd van een pci, pci-e of agp slot gebruik gemaakt.

Het probleem wat jullie hebben kan aan een aantal dingen liggen.
                              Voeding, ram, zeer slechte airflow of de grafische kaart. Dat laatste betwijfel ik.

Mocht je een oud systeem hebben dan raad ik je aan om de koeling even na te kijken. Al het stof uit de pc halen (ik doe dit met een compressor). Veel mensen vergeten dat airflow zeer belangerijk is voor een systeem. Mocht je systeem weinig airflow hebben en het systeem raakt overhit, dan heb je een probleem waarvan dit een kan zijn.

Het kan ook zijn dat je voeding op een bepaald punt geen voldoende stroom meer kan leveren.

Het geheugen kan je ook testen door bijvoorbeeld een latje eruit te halen (mocht je gebruik maken van dual of tripple channel) en het systeem vervolgens met een latje opstarten en kijken of het probleem weer voorkomt. Wissel van latjes. Het probleem kan namelijk heel goed aan het geheugen liggen.

Dan komen we bij de grafische kaart. Je hebt of een ATI of een Nvidia grafische kaart. Zoek je drivers op via windows en verwijder deze geheel! Ga naar de site van AMD/ATI of Nvidia en zoek de nieuwste drivers voor jou grafische kaart.

Heb je al deze punten nageken en ben je er nog niet van verlost, dan kan je de HDD formateren. Vervolgens windows opnieuw installeren uiteraard.
                              Het kan ook zijn dat je grafische kaart overhit is geraakt en deze niet helemaal naar behoren werkt (dit heb ik ook met mijn oude HD3870X2 gehad).
                              Oplossing is uiteraard een nieuwe graka.

Al met al denk ik dat het aan de airflow ligt.

Ik kan zo nog een aantal punten bedenken waar het aan kan liggen.

Dat heb je met pc hardware.
                              Ja sorry hoor, maar ik denk wel dat hij het begreep, socket of slot, een pot nat,hehehe

Comment

backflash. lol.
                                met mn vorige pc ook gehad. van nieuw af aan.
                                heb die altijd zonder zijpaneel gebruikt en toen had ik nergens last van. dikke airflow dus
                                een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X