De crisis.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De crisis.

Ik zat gisteren de troonrede van Hare Majesteit de Koningin te kijken. Tenminste een stuk ervan. Nu zag je natuurlijk ook de bedrukte gezichten van het kabinet. En iedereen gaat het merken de komende jaren.

Ik ben zelf zelfstandig ondernemer en uiteraard houdt de crisis mij ook bezig.
    Gellukkig heb ik nog niks te klagen, mijn agenda is nog vol tot Februari.
    Maar toch maak ik me meer zorgen als anders. Het is toch altijd met een bepaalde spanning leven. Niet dat ik er wakker van lig maar het is onzeker.
    In deze tijd is voor een baas werken ook niet meer zeker.
    Dus iedereen zit op dit moment denk ik in het zelfde schuitje.

Nou ben ik eigenlijk benieuwd of jullie je er zorgen over maken?
    Ik geloof dat meer als de helft van de BN leden nog student is. Bellemmerd deze crisis jullie ook in bepaalde keuzes maken? Of merken jullie direct of indirect iets van de crisis?
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Ze zeggen ieder jaar dat het een sombere troonrede is, hoe de economie ook is.

Denk dat het voor een groot deel van de bedrijven, een mooie reden is om van ongewenst personeel af te komen. Personeel wat vaak ziek is, wat geen fuck doet, enz. Bij mijn vader op het werk zijn veel ontslagen gevallen, maar zijn bijna allemaal mensen waar ze al langer vanaf wouden. Dat tijdens de mexicaanse griep het aantal ziekmeldignen met een half procent daalt, zegt denk ik al wel iets over de mentaliteit van veel mensen. Dan moeten er voorheen genoeg mensen zijn geweeest die zich voor jan lul ziek melden.
    Natuurlijk zal het lang niet overal zo zijn, maar ik denk dat het gross wel zo is.
    Ik merk er niets van in de omgeving. Ik ken geen hardwerkende mensen die ontslagen zijn, en ik maak me al helemaal geen zorgen om mijn eigen baan.

Comment

Bijna klaar met mijn opleiding/omscholing en dan rijinstructeur in het leger met baangarantie. Ik maak me niet zo druk.

Verder hoor ik van veel bedrijven dat ze momenteel juist weer meer werk krijgen. De troonrede dit jaar is meer een oproep om niet meteen weer in het diepe te springen en te veel afhankelijk van de bank te zijn.

Voor de rest ga ik mee met wat Patricia zegt.
      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Crisis? Jullie hebben het nog hardstikke goed in Holland.
        Hier in Engeland kampen ze al 2 jaar met de credit-crunch.
        Gelukkig ben ik een van de weinigen die z'n baan nog heeft.

Comment

Ik maak me totaal niet druk.
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik ben ook nog student.
            voorlopig hoef ik nog geen vaste baan,
            stage plek is bij de sportschool
            zaterdagbaantje hou ik ook gewoon omdat het m'n baas weinig last heeft van de crises (alleen toen het werd aangekondigt werd 1maandje iets minder)

stiefvader is wel ontslagen waar hij net een aantal maanden werkte.
            en niet omdat hij vaak ziek was ofzo want hij was er altijd en het bedrijf had hem zelf naar hun gehaalt.
            Calisthenics / Street workout

Comment

Werk bij een makelaar, merk wel degelijk dat het veel rustiger is dan een jaar geleden. Mijn persoonlijke financiële situatie heeft er totaal geen last van .
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Als de economie minder wordt merk je dat als eerst bij de im- en export bij de havens e.d. Omdat ik nog een nieuw contract had werd het niet vernieuwd en kon ik gaan. Lange tijd thuis gezeten met een uitkering simpelweg omdat geen enkel bedrijf mensen zocht. Sinds kort part-time aan de gang als fitness instructeur, maar echt geweldig qua werk gaat het nog niet. Is gewoon wachten en proberen elke maand rond te komen. De belangrijkste rekeningen zijn betaald, maar sommige dingen kunnen voorlopig niet meer.

Lig er niet echt wakker van zolang ik rond kom met de belangrijkste vaste lasten, maar zou wel wat meer adem ruimte willen.

Comment

Ik begin toch een beetje te balen omdat mijn toekomstplannen wel wat gewijzigd moeten worden. Mijn intentie was om mijn eerste stage gewoon bij een willekeurige onderneming te doen. Dat kon van alles zijn. Vervolgens mijn afstudeerstage bij een autodealer om eventueel te kunnen blijven hangen en ervaring op doen. Na een jaar of 2 á 3 was ik van plan om voor mijzelf te beginnen.

Echter, klopt nu maar eens aan bij een autodealer voor stage. Ze lachen je uit. Daar kom je niet binnen. Wat wel grappig is, het bedrijf van mijn broer, exact datgene wat ik wil gaan doen, is drukker dan ooit
                  Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Neuh nergens last van.

Denk dat je als werknemer wat minder kieskeurig moet zijn, dan kom je best ver.
                    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Ik maak me er beetje druk om.
                      Ik werk in een zeer gevoelige sector en dan ben je toch snel je baan kwijt. Afgelopen jaar al veel mensen uit gevlogen
                      You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Ik werk ook in een gevoelige sector, wij zijn één van de weinigen die als kool blijven groeien.
                        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                          Ik werk ook in een gevoelige sector, wij zijn één van de weinigen die als kool blijven groeien.
                          Zijn altijd uitzonderingen Linda. maar als je als detacheerder werkt lig je er sneller uit.

Maar behalve dat;..het gaat gewoon slecht. Dit is de ergste crisis sinds 40-45. Nu merk je er minder van omdat de overheid miljarden in de economie jaagt om hem weer aan te zwengelen. Maar die miljarden moeten de komende jaren bezuinigd worden. Ze hebben het ook over een W-crisis. We zitten nu in lichte stijging...maar we zullen weer flink moeten bezuinigen om eruit te komen.

En misschien is het voor de mensen hier een ver van de bed show. Het zijn toch harde cijfers. Zoals deze:

Volgend jaar zullen meer bedrijven failliet gaan en loopt het aantal werklozen op tot ruim 600.000. Dat betekent dat er in een op de twaalf huishoudens iemand werkloos is.
                          You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Het doet pijn. Ik ben een freelancer in de IT, tarieven zijn serieus gezakt en vanaf volgende week zit ik zonder werk. Ik merk wel dat er nu terug meer projecten worden opgestart, maar het is harde concurrentie want na de zomer waarin er totaal geen werk te vinden was (chance dat ik al een project had), zijn er veel mensen op zoek.
                            Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

Ik werk als technisch adviseur, bedrijf groeit nog steeds goed. Heb gelukkig niet voor m'n baan te vrezen mits ik blijf presteren. Heeft wel tijd en moeite gekost om deze baan te vinden. Had nog maar 2 maanden contract bij het vorig bedrijf dat ik toen werkte dus was op 't nippertje.

Ben net een jaar klaar met school, heb altijd 4 dagen p.w. stage gelopen (BBL opleiding) bij een verpakkingsmaterialen bedrijf dat vooral aan de industrie leverden (DAF/ASML/philips) en merkte dat er duidelijk minder werk was.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X