hoog opgeleide moslims radicaliseren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoog opgeleide moslims radicaliseren

“De slimsten worden radicaal,” luidt de kop van een artikel in dagblad Trouw. Het is niet de enige bron die beweert dat vooral slimme allochtone jongeren radicaal worden. Diverse bronnen geven hetzelfde aan. Het volgen van goed onderwijs is niet genoeg voor een goede integratie. Of een goede integratie is niet voldoende om radicalisering tegen te gaan.
    Dit is uiteindelijk t resultaat van het "wij> hun" spelletje.....ipv integratie, krijg je uitsluiting en van uitsluiting komt.......
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    We like it

Heb hier geen last van als 'slimme' allochtoon
    Groeten

Comment

dan gooi ik er nog een beetje zout bij

Het aantal afgestudeerde allochtonen dat werk zoekt, ligt vier keer zo hoog dan het aantal dat bij het CWI daadwerkelijk staat ingeschreven als werkzoekende. Dit staat in het rapport ‘Onverzilverd Talent’ dat FORUM, Instituut voor Multiculturele Ontwikkeling.

Het verschil tussen het aantal hoogopgeleide allochtone werkzoekenden en het aantal dat officieel als zodanig staat ingeschreven is opvallend groot, blijkt uit het onderzoek. Velen (tot 60%) kiezen ervoor om alvast in hun eigen onderhoud te voorzien. Zij hebben werk dat niet bij hun opleiding past, te laag van niveau is of niet hun belangstelling heeft. Zij zijn nog steeds op zoek naar ‘een passende baan’.
      We like it

Comment

Wat heeft dat met radicaliseren te maken?
        Groeten

Comment

Alles

kansen, perspectief, hoogopgeleid, weinig, geen toegang, weigering, hard werken voor diploma denken daarmee suc6vol te zijn worden om er achter te komen dat men

onderscheid maakt, diploma weinig effect heeft

Last edited by onderhandelen; 28-09-2009, 21:58.
          We like it

Comment

Daar zit op zich wel wat in wat je nu zegt, helaas moet ik je gelijk geven en dat betreur ik ten zeerste.
            Groeten

Comment

het klinkt hard, maar het kan de meeste mensen niks schelen....

Comment

Wat ik nou raar vind is dat de kop van het artikel luidt, "hoog opgeleide moslims radicaliseren",en vervolgens hebben we/ze het over de allochtonen, niet alle allochtonen zijn moslims en niet alle moslims zijn allochtonen dus vanwaar de term "radicale"?
                Een Amerikaan die in Nederland zijn kansen dus niet ziet te verzilveren kan bij uitstek dus als een kanshebbende radicale worden beschouwd?........
                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                There is no failure except in no longer trying

Comment

En dat is de schuld van ons?

Ik denk dat ik maar niet ga deelnemen aan deze discussie, want door dit soort uitspraken ga ik radicaliseren!
                  ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Ach.. discussies over geloof met onderhandelen zijn nog erger, dan over de wetgeving. Ik kan mij een ander discussie topic -dacht over geloof- herinneren waarin de meest aparte dingen voorbij kwamen. Discussie is erg leuk, maar dit laat ik verder links liggen

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post
                      Alles

kansen, perspectief, hoogopgeleid, weinig, geen toegang, weigering, hard werken voor diploma denken daarmee suc6vol te zijn worden om er achter te komen dat men

onderscheid maakt, diploma weinig effect heeft

Bullshit. Het heeft te maken met de huidige economie. Er zijn wel meer mensen die onder hun stand werk moeten doen in een totaal andere tak dan ze voor gestudeerd hebben. Niks met radicaliseren en buitensluiten te maken. Dus niet zo huilen mannetje.

Wordt beetje moe van mannetjes zoals jij die Wolf roepen terwijl er geen wolf te zien is in de verre omtrek.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        Bullshit. Het heeft te maken met de huidige economie. Er zijn wel meer mensen die onder hun stand werk moeten doen in een totaal andere tak dan ze voor gestudeerd hebben. Niks met radicaliseren en buitensluiten te maken. Dus niet zo huilen mannetje.

Wordt beetje moe van mannetjes zoals jij die Wolf roepen terwijl er geen wolf te zien is in de verre omtrek.
                        Vind je niet dat die cijfers dan wel erg hoog zijn door enkel een crisis? Volgens mij zijn ze onder de autochtone bevolking niet zo hoog.
                        Groeten

Comment

ik heb een goed idee. laten ze hun eigen land een beter toekomst perspectief geven door daarheen te verhuizen met hun hier vergaarde kennis.
                          Ik trek de conclusie: al moeten ze werken tegen hun zin, ze willen liever hier zijn dan in hun land van afkomst. waar ik niks tegen heb, uiteraard, want ze werken!
                          dus: hoog opleiden, dan trug, hoeven we meteen geen hulpverlening enzo meer te sturen. (voor de landen waar het voor geld natuurlijk)
                          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Originally posted by bruce View Post
                            ik heb een goed idee. laten ze hun eigen land een beter toekomst perspectief geven door daarheen te verhuizen met hun hier vergaarde kennis.
                            Ik trek de conclusie: al moeten ze werken tegen hun zin, ze willen liever hier zijn dan in hun land van afkomst. waar ik niks tegen heb, uiteraard, want ze werken!
                            dus: hoog opleiden, dan trug, hoeven we meteen geen hulpverlening enzo meer te sturen. (voor de landen waar het voor geld natuurlijk)
                            Ik ben zelf half Tunesisch, en uit betrouwbare bron weet ik dat een aan de universiteit afgestudeerde ingenieur in Tunesië nog geen 300 euro per maand verdient. Dat verdien je hier als 16 jarige met een bijbaantje bijna.

Puur ter illustratie.
                            Groeten

Comment

ja, doh... daar koop je een brood voor 2 cent. dus komt op hetzelfde neer.
                              daarnaast had je 50 jaar geleden hier ook 300 euro per maand. als tunesie 50 jaar lang dat aanhoudt, zijn ze op hetzelfde niveau.
                              een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X