WK voetbal 2010

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ze noemden de wedstrijd vies en grof, maar ik vond het allemaal wel meevallen.

Die trap van de jong was geen rood, omdat hij niet bewust op de borst wilde trappen. Het is een beetje jammer dat je alleen de slowmo terug ziet. Kijk je echter naar een groter overzicht van het veld, dan zie je dat de spanjaard en de jongen 8 meter van elkaar staan. Ze rennen op elkaar in en beide (dat kun je ook zien in de slowmo) kijken naar de bal. Tussen het naar elkaar toe rennen en de botsing liggen nog niet eens 1,5 seconde. Iets meer dan een halve seconde voor de botsing besluit de jong de bal uit de lucht te trappen (ongeveer 4 meter van elkaar verwijdert) en hij ziet de spanjaard niet. Dus hij begint met zijn actie. Het gaat alles zo snel (1,5 seconden is niks) en ik denk dat hij zich pas realiseert dat er een spanjaard was, toen zijn been tegen de borst aan kwam. Het grappig is, stond de spanjaard er niet, dan had hij de bal perfect uit de lucht getrapt.

Van bommel had eigenlijk 2 keer geel moeten hebben. Voor die takkel kreeg hij het al, die trap op de voet was ook geel. Maar wat ik raar vind is, dat de grensrechter naar die duw kijkt, maar niks doet (bekijk het zelf nog maar eens terug).

Die gele kaart van van bronckhorst was gewoon een swalbe van spanje. 1 meter voor de benen van van bronckhorst begon de spanjaard al met vallen.

Ik vind trouwens die gele kaarten van hietinga ook onterecht. De eerste gele kaart lijkt dramatischer dan het is. De tweede gele kaart sloeg echt nergens op, hij legt heel zacht de hand op de schouders en je kunt aan de manier van vallen zien, dat de spanjaard zich laat vallen en niet naar beneden gedrukt wordt.

Dat twee spanjaarden de weg van elia blokeren, dat is ook gewoon geel, dat mag namelijk niet.

Robben werd vastgehouden, hebben jullie gezien hoe die spanjaard om hem heen spinden? Hij ging gewoon door en liet zich niet gewoon vallen, wat je van de spanjaarden soms niet kon zeggen en wou daarna gewoon terecht een vrije trap hebben.

Wat was er met die corner aan het einde, die we niet kregen? Wesley schiet, er staan alleen spanjaarden in de muur. Hij komt tegen een spanjaard aan, je hoort een doffe knal en de bal veranderd gigantisch van richting, maar geen corner?

Spanje had op zijn minst ook al 2 a 3 rode kaarten moeten hebben, ik vind het ongebegrijpelijk dat spanje de fair play award heeft gewonnen.

Soms kreeg nederland gewoon onterecht een gele kaart, soms ook volstrekt terecht, maar met zoveel gele kaarten op zak ben je toch wat voorzichter met spelen.

Ik vind trouwens niet dat spanje zoveel beter speelde, misschien voetbal technisch wel, maar qua kansen was het 50:50. De ene keer had nederland weer een kans, de andere keer de spanjaarden weer.

Maar hoe dan ook, het slaat nergens op hoe deze wedstrijd en met name het nederlands elftal wordt afgezeken, zeker niet als je bedenkt dat spanje ook niet poeslief was.
    Last edited by Misterfit; 13-07-2010, 21:27.

Comment

• totaal eens met Misterfit..
      "Straight outta gym"

Comment

• Misterfit verdient zijn props weer.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Goed verwoord Misterfit!
          Dumbells build a bigger chest
          Barbells build a bigger ego

Comment

• Ook dat moment dat nederland de bal uit fatsoen netjes terug speelde, toont mij dat nederland niet op vals spel uit was. Dat de keeper kon de bal niet goed aannemen en er kwam een corner uitvoort. Wat doet het nederlands elftal? juist, ze misbruiken het moment niet en spelen de bal gewoon weer netjes naar de spanjaarden, zoals het eigenlijk bedoelt was.

Een beetje jammer dat je hier dan niemand meer over hoort.

Comment

• Originally posted by Misterfit View Post
              Ook dat moment dat nederland de bal uit fatsoen netjes terug speelde, toont mij dat nederland niet op vals spel uit was. Dat de keeper kon de bal niet goed aannemen en er kwam een corner uitvoort. Wat doet het nederlands elftal? juist, ze misbruiken het moment niet en spelen de bal gewoon weer netjes naar de spanjaarden, zoals het eigenlijk bedoelt was.

Een beetje jammer dat je hier dan niemand meer over hoort.
              Ach, zulke dingen gebeuren wel vaker...

YouTube - Ajax Fair Play
              Dumbells build a bigger chest
              Barbells build a bigger ego

Comment

• Originally posted by Roy P View Post
                Ach, zulke dingen gebeuren wel vaker...

YouTube - Ajax Fair Play
                Het punt is niet dat het vaker gebeurd en dat het niet bijzonder is, maar dat iedereen de nederlanders onterecht afzeikt en dat ze juist het toppunt van fairplay in een wk finale laten zien, door dit te doen. Als ze echt zo smerig waren, hadden ze dit nooit gedaan.

Comment

• Lekker schot dat eerste. Mooi gedaan.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Originally posted by Fitness-maniak View Post
                    kan jij nou echt niks anders dan klagen en met grof taalgebruik gooien.
                    Word eens volwassen...
                    Leer lezen. In alles wat je quote staat geen 1x grof taalgebruik.
                    en klagen doe ik niet. Ik heb heel het wk van elk land precies gezegd wat ik er van vond zo objectief als mogelijk. Dat jullie met enorme gekleurde brillen lopen en alles verdraaien alsof nederland zo geweldig is kan ik niks aan doen. maar ga niet lopen zeuren dat ik loop te klagen. hoe noem je dan al die onzin die er gepost wordt door iedereen die nederland onterecht lopen op te hemelen?

Misschien moet ik volwassen worden. maar jij moet leren begrijpen lezen.

Originally posted by Misterfit View Post
                    Dat twee spanjaarden de weg van elia blokeren, dat is ook gewoon geel, dat mag namelijk niet.
                    Die Spanjaarden stonden er al. Ze deden niks. Elia liep zelf expres tegen ze aan om een vrije trap uit te lokken. iets wat aanvallers wel vaker proberen. Dat hij het niet kreeg is geheel terecht. het zou van de pot gerukt zijn als de spanjaarden ook nog eens geel zouden krijgen. Ze maakten geen obstructie fouten.
                    Last edited by Falstyr; 14-07-2010, 06:17.

Comment

Ik vind trouwens niet dat spanje zoveel beter speelde, misschien voetbal technisch wel, maar qua kansen was het 50:50. De ene keer had nederland weer een kans, de andere keer de spanjaarden weer.
                      Misschien dat het gevoelsmatig leek voor jouw dat het 50:50 is, maar dat was het absoluut niet. Enige wat ongeveer 50:50 was het balbezit eerste helft. Spanje heeft moeite met de kansen te benutten, maar kijk eens naar de hoeveelheid kansen die beide teams feitelijk hebben gehad. En dan heb ik het niet over schotjes buiten de 16meter waarvan je van te voren al wist dat ze naast zouden gaan.

Dan heb je Kuyt gehad. 2x Robben. Mathijsen met 2 grote kansen. Dan heb je de 5-6 echte doelpogingen van Nederland wel gehad waarbij Casillas aan de bak moest. Die vrije trappen van Sneijder tellen we niet mee, omdat je al weet dat het geen echte doelkansen zijn. Voor de rest was Nederland merendeels bezig achter de bal aan te redden, spanjaarden kort te denken om de bal proberen te winnen. Zodra ze de bal hadden sprongen de Spanjaarden weer op ze en werd de bal vaak snel verloren of terug gespeeld op Stekelenburg. Merendeels van de Nederlandse kansen kwamen eind tweede helft toen Spanje meer op de aanval ging en zo gaten liet vallen achterin, want zij gingen echt op jacht voor een doelpunt. Enige wat Nederland de hele wedstrijd probeerde was Spanje het voetbal te beletten en hopen op een eigen kansje. Tja en dan kom je gewoon niet ver genoeg.

Wat had Spanje aan kansen. Puyol en Ramos uit corners. Villa de eerste paar minuten 2-3x waarbij Stekelenburg erg goede en belangrijke reddingen maakte. Iniesta die paar keer op het doel knalde. Fabregas op het eind. Xavi Alonsa nog een keertje of 2 en dan tel ik niet zijn vrije trappen e.d. mee van afstand mee. Omdat net zoals die trappen van Sneijder toch naast zouden gaan. Snap niet waarom spelers zoiets uberhaupt proberen.

Er zullen online vast wel ergens statistieken te vinden zijn die het ondersteunen wat ik zeg. In geval dat een zeikers als FM weer zegt dat ik loop af te zeiken terwijl het gewoon feiten zijn.

Spanje beter? Zeker wel. Zij konden beter en preciezer combineren. Kregen meer kansen en echte schoten op het doel. Ik geef Nederland credits omdat ze geprobeerd hebben een manier te vinden om de Spanjaarden te bestrijden. Ze hebben geprobeerd wat ik als enige mogelijke oplossing zag. En ook dat werkte gewoon niet. Spanje is gewoon te goed vergeleken met wat nederland aan kwaliteiten heeft op moment.

Nederland Unfair? Nee. Daar ben ik het mee eens. Twee ongelukkig de bal terug gegeven aan de Spanjaarden. Sarcastisch geapplaudiseer. Gewoon triest gedrag van de Spanjaarden. Moeten gewoon niet zo lopen zeiken over dat soort dingen. Ze krijgen toch de bal terug? Aan de andere kant heb je wel de karate trappen van Sneijder (lies van tegenstander) en De Jong (borst xavi alonso) en de keiharde overtredingen van Bommel. En dat zet de fairplay weer in een schaduw positie. De Spanjaarden maakten op den duur ook overtredingen om overeind te blijven tegen de nederlanders, maar nooit zulke harde trappen als de nederlanders het deden in de eerste helft. In de tweede helft liep het meer in balans qua overtredingen.

Misschien dat ik ook als een dom oranje schaapje foute subjectieve waarnemingen moet plaatsen om Nederland maar niet met feiten op hun neus te hoeven drukken? Want ja dat is immers klagen en niemand kan de kille waarheid aan...grow up.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                        Leer lezen. In alles wat je quote staat geen 1x grof taalgebruik.
                        en klagen doe ik niet. Ik heb heel het wk van elk land precies gezegd wat ik er van vond zo objectief als mogelijk. Dat jullie met enorme gekleurde brillen lopen en alles verdraaien alsof nederland zo geweldig is kan ik niks aan doen. maar ga niet lopen zeuren dat ik loop te klagen. hoe noem je dan al die onzin die er gepost wordt door iedereen die nederland onterecht lopen op te hemelen?

Misschien moet ik volwassen worden. maar jij moet leren begrijpen lezen.
                        Ik heb mijn quoten nog eens doorgelezen, en je bent dus wel grof...
                        Leer jij maar eens wat begrijpen lezen.
                        Ik zeg trouwens ook niks over die ''onzin'' want ik houd niet van voetbal en ben blij dat die vuvuzela shizzle opgehouden is.

Comment

• Sorry gasten maar spanje was voor mij aan de start van het tornooi nummer 1, heb altijd gezegd dat ze wereldkampioen worden, ook na de verloren match tegen zwitserland (terwijl er toch wat maten van me aan mijn kop aan het lullen waren) .
                          In totaal pakket brengen ze het mooiste voetbal voor mij

Grtz
                          stil growing

Comment

• Stelletje jankdozen Wat lopen jullie nu nog te zagen. Had ook graag Nederland zien winnen maar helaas is het nu anders...
                            WK is passe topic kan toch dicht nu of moet er nog pagina´s lang gezeurd worden ??
                            No means Try Again

Comment

• Ik denk ik kijk die situatie van elia nog eens terug, eerst wat ik tegenkom is een zwalbe van een spanjaard, die zo doet alsof hij over de poot van van der wiel valt en dan terwijl hij niet eens is aangeraakt, schreeuwen tijdens de val, alsof hij heftige pijn heeft. (110 min) Kan het moment van elia niet meer vinden, iemand een idee wanneer dat ongeveer gebeurde?

Comment

die zo doet alsof hij over de poot van van der wiel valt en dan terwijl hij niet eens is aangeraakt, schreeuwen tijdens de val, alsof hij heftige pijn heeft.
                                Dat heet voetbal spelen
                                No means Try Again

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X