De pil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De pil

Vrouwen vertrouwen man de pil niet toe

Uitgegeven: 19 april 2004 21:00
    Laatst gewijzigd: 19 april 2004 21:02

AMSTERDAM - Nederlandse vrouwen hebben er weinig vertrouwen in dat een man zich zal houden aan het gebruik van een anticonceptiepil. Vrouwen houden de touwtjes liever zelf in handen, omdat zij letterlijk de gevolgen moeten dragen als het 'mis' gaat. Overigens vinden vier op de vijf Nederlanders van 18 jaar en ouder de mannenpil wél een goed plan, zo blijkt uit onderzoek van TNS NIPO.

Aan het onderzoek hebben 1.032 mensen meegedaan. Ruim eenderde van de ondervraagden maakt gebruik van geboorteperkende middelen, zoals de pil, het condoom en het spiraaltje. Onder de groep mensen tussen de 18 en 34 jaar is de animo het grootst voor het gebruik van dergelijke middelen; zeventig procent maakt er gebruik van.

NIPO ondervroeg de respondenten ook over hun feitenkennis met betrekking tot de anticonceptiepil voor mannen, die waarschijnlijk over enkele jaren op de Nederlandse markt zal verschijnen. Hoger opgeleiden hebben vaker van deze pil gehoord dan lager opgeleiden. Twaalf procent van de ondervraagden vindt het geen goed idee dat de mannenpil wordt ingevoerd.

Opvallend is verder dat van alle mannen die hebben aangegeven de pil een goed idee te vinden, slechts 19 procent zegt het middel ook daadwerkelijk te gaan gebruiken. Vrouwen hebben zoals gezegd nog minder vertrouwen: slechts 15 procent zal het aan de partner overlaten het middel te gebruiken.

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Zou persoonlijk wel aan de pil gaan, één pil meer of minder maakt ook niet uit toch?

Greets...

Comment

ik zou toch opteren voor de injectie vorm

grtz
      stil growing

Comment

Ik slik hem liever zelf... Weet ik zeker dat ie niet vergeten wordt...

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] (Purple @ Apr. 19 2004,22:02)]Ik slik hem liever zelf... Weet ik zeker dat ie niet vergeten wordt...
          Lijkt me een goed idee...

Greets...

Comment

zal het gebruik van as, die pil niet teniet doen of zo? misschien een domme vraag, maar ik weet niet hoe zo'n pil werkt. Neem aan dat dat ook wel hormonen zijn wat er in zit...
            I live to end the game

Comment

De pil heeft als belangrijkste werking het remmen van oestrogenen... handig als je aan de testo bent?
              We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Originally posted by [b
                Citaat[/b] (Curiosio @ Apr. 19 2004,21:55)]Zou persoonlijk wel aan de pil gaan, één pil meer of minder maakt ook niet uit toch?

Greets...
                ik weet wel heel erg zeker dat als ik af zou spreken om de pil te gaan slikken dat ik em echt niet zou vergeten!!

moet er niet aan denken om een kleine arie op deze wereld te zetten.....

hoeveel vrouwen zijn er trouwens wel niet die op deze manier hun kerel gefopt hebben door te zeggen dat ze hem per ongeluk zijn vergeten terwijl dat niet zo is?!

greetz

Comment

Een kleine ariekanarie? Dat bestaat niet. Dat kind weegt meteen 15 kg...

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (Hansdepans @ Apr. 20 2004,15:10)]Een kleine ariekanarie? Dat bestaat niet. Dat kind weegt meteen 15 kg...
                    haha, en arie maar stoer doen dat hij geen kleine arie wil. zijn vriendin wil gewoon niet als ze aan een kindje van 15 kg denkt

Comment

en about die pil, ik denk dat mannen dat inderdaad sneller vergeten (ik iig wel, tenzij er 1000 mg testo inzit ) , zij hebben uiteindelijk de gevolgen niet ervan en de dames wel.

Comment

Ik weet het niet zo eerlijk gezegd...

Vind aan de ene kant dat anticonceptie door veel mannen nog steeds veel te makkelijk als een 'vrouwenzaak' gezien wordt, zo van "daar moet zij maar voor zorgen mijn probleem is het niet". Wat ik werkelijk een belachelijk simplistisch uitgangspunt vind aangezien de gevolgen, namelijk een zwangerschap, wel degelijk ook het probleem van de man zou moeten zijn.

In dat opzicht vind ik het dus een hele goede zaak dat er meer mogelijkheden beschikbaar komen om ook de man hierin zijn verantwoordelijkheid te laten nemen.
                        Maar... Tenzij er ook een prikpil komt voor mannen denk ik niet dat het heel erg levensvatbaar gaat zijn, behalve waarschijnlijk binnen hele vaste en langdurige relatie's. Als een man immers onverantwoordelijk genoeg zou kunnen zijn om die pil vervolgens te vergeten, zou hij ook wel eens onverantwoordelijk genoeg kunnen zijn om vervolgens de vrouw alleen voor de gevolgen op te laten draaien.

En dat niet veel dames dat risico zullen nemen vind ik niet vreemd.  

Comment

Zie niet helemaal in waarom mannen hem wel zouden vergeten en vrouwen niet. Het argument dat de vrouw zwanger is en niet de man is duidelijk maar hoeveel mannen willen de vrouw zwanger hebben dan... ikke niet hoor...
                          Bedoel dit wel in vaste relaties.
                          Bij wisselende contacten gaat het argument wel op.

Greets...

Comment

Enne, bij wisselende contacten vind ik anticonceptie zeker een zaak van de vrouw. Zoals gesteld is zij degene die zwanger is.

Greets...

Comment

Originally posted by [b
                              Citaat[/b] (Jack @ Apr. 20 2004,16:22)]
                              Originally posted by [b
                              Citaat[/b] (Hansdepans @ Apr. 20 2004,15:10)]Een kleine ariekanarie? Dat bestaat niet. Dat kind weegt meteen 15 kg...
                              haha, en arie maar stoer doen dat hij geen kleine arie wil. zijn vriendin wil gewoon niet als ze aan een kindje van 15 kg denkt  
                              Pfff... nee 15 kilo zou ik als vrouw niet aan moeten denken 5 ook al zeker niet... Denkt dat je dan nooit meer normaal zal lopen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X