Tsunami Japan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zo, het is nu zaterdagmorgen. Ik heb een tijdje naar de TV gekeken om te zien hoe het er nu voor staat. Als ik hier in Tokio uit het raam kijk is er niks bijzonders te zien: identiek aan iedere andere zaterdagmorgen. Maar op de TV is duidelijk de schade te zien van de tsunami. Echter, dat is niet in Tokio maar een paar honderd kilometer noordelijk van hier.
    Tot m'n verbazing heb ik redelijk goed geslapen. Ik werd een paar maal wakker van nieuwe naschokken. Echter, het blijkt dat er veel meer geweest zijn dan wat ik dacht, dus ik denk dat ik van de meeste naschokken niet wakker geworden ben.
    Hier in Tokio doet de telefoon het weer en beginnen langzaam de treinen op gang te komen. We hoorden verhalen van kennissen van ons die er gister (vrijdag) 6 uur over hebben gedaan om thuis te komen. De een heeft zes uur gelopen, de andere heeft een fiets gekocht en moest vervolgens zes uur fietsen. En dat bij temperaturen onder 10C. Dat moet geen pretje geweest zijn.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Het zal je maar overkomen, damn wat een hel.. doet je beseffen hoe nietig wij mensen eigenlijk zijn in vergelijking met moeder natuur.
      ☢ⓊⓃⓈⓉⓞⓅⓟⒶⒷⓛⒺ☢
      Zegt de ene ecto tegen de andere ecto: "jij bent wel BEEST op je avater".

Comment

alles word gewoon weggevaagt, niet normaal dit...
        YouTube - Japan Earthquake / Tsunami March 2011

Was dit een va de zwaarst gemeten aardbevingen ooit?
        ik kan me namenlijk geen zwaardere herinneren.

Comment

Zoek dan even op aardbeving en je hebt het antwoord zo. Maar goed zwaarte van de aardbeving zegt natuurlijk niet alles. Ligt er ook aan hoe dicht de beving bij de grond is en natuurlijk heeft het veel te maken met de infrastructuur van een land. Wat dat betreft is dit weer in het voordeel van Japan.

Maar goed, de beelden zijn heftig, hoop dat het (relatief) meevalt met alles.

Comment

Koelvloeistof is door Usa door vliegtuigen naar Kernreactor gevlogen voor koeling,eerste ontploffingen zijn al waargenomen!

Comment

Originally posted by Richard075 View Post
              Koelvloeistof is door Usa door vliegtuigen naar Kernreactor gevlogen voor koeling,eerste ontploffingen zijn al waargenomen!
              ai, dat is niet goed...

Comment

Originally posted by Tommyy View Post
                Zoek dan even op aardbeving en je hebt het antwoord zo.
                9.5 op de richter schaal.

Comment

Video - Breaking News Videos from CNN.com

Hier word je stil van. Wat helemaal zo schokkend is is dat je na een paar minuten mensen ziet rijden in auto,s en verzwolgen worden door die golf.

is niet dit filmpje wat ik bedoel. Er staat in die lijst met filmpjes,een filmpje van 18 minuten.
                  ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Ondanks dat het vervelend is voor de mensen, maak ik me toch meer zorgen om dit hier:

Nieuw probleem kerncentrale Fukushima - Regio - Stentor
                    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

De aardbeving zelf heeft niet veel schade aangebracht, maar de tsunami. Als het epicentrum van de aardbeving op bewoond land had plaats gevonden, dan zou je pas een ramp hebben wegen zijn nu al door midden gescheurd terwijl het epicentrum op +-200km van het strand en 22km diep plaatst vond. Moet je nagaan wat er zou kunnen gebeuren wanneer dit in tokio zou plaats vinden

Comment

Hier een korte update uit Tokio: het is nu zondag morgen. Het dagelijkse leven is weer gewoon hervat, zoals ik gisteren ook al meldde. Wel merkten m'n echtgenote en ik bij het boodschappen doen dat sommige vakken in de supermarkten helemaal leeg zijn. Dat zijn de schappen met "gemaksvoedsel": dingen als snacks, instant noedels enzovoorts zijn helemaal leeg. Maar er zijn nog genoeg andere dingen te eten, dus maak je geen zorgen dat ik onbedoeld in de cut terecht kom. En de gym schijnt ook weer gewoon geopend te zijn, dus dat ga ik later vandaag uitproberen.
                        Wat een rare gewaarwording was, achteraf gezien, waren de enorme hoeveelheid lichten in kantoorgebouwen toen ik vrijdag 's avonds uit het raam van m'n woonkamer keek. Op zaterdagavond was alles donker, zoals ik dat gewend ben. Toen drong het tot me door dat al die lichten het gevolg waren van mensen die op vrijdag niet naar huis konden en de nacht op kantoor moesten doorbrengen. Toen op zaterdagmorgen de treinen weer begonnen te rijden kon iedereen weer naar huis. Ik hoorde dat een derde van mijn collega's ook op kantoor overnacht hebben. En je begint nu de verhalen te horen van collega's die meer dan 10 uur (!) gelopen hebben om thuis te komen.
                        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                          Ondanks dat het vervelend is voor de mensen, maak ik me toch meer zorgen om dit hier:

Nieuw probleem kerncentrale Fukushima - Regio - Stentor
                          Goh er is er in ieder geval al 1tje aan het ontwaken,straks volgen de schaapjes vanzelf!!! Mhuhahahaha Le intenbris luccens!

Comment

Originally posted by Richard075 View Post
                            Le intenbris luccens!
                            Ik heb dit gegoogled en kwam dit tegen.

Full text of "Io. Georgii Walchii bibliotheca theologica selecta litterariis adnotationibvs instrvcta ..."

Comment

zie de overeenkomsts niet?

Comment

Nee, vertel.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...