Tsunami Japan
Collapse
X
-
Originally posted by Richard075 View PostJij houdt je er toch ook wel mee bezig he Kev?
The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
ik ben nog steeds van mening dat een kernramp hier niet zo groot zal zijn als van tsjernobyl. Daar was ook gevaar dat wanneer het plutonium na de explosie grondwater zou raken, een gigantische explosie zou zijn. Maar deze reactoren zijn veel nieuwer, geavanceerder en beter beschermd. En ik geloof dat er ook minder plutonium aanwezig is.
wat denken jullie?
Comment
-
-
Originally posted by STED View Postik ben nog steeds van mening dat een kernramp hier niet zo groot zal zijn als van tsjernobyl. Daar was ook gevaar dat wanneer het plutonium na de explosie grondwater zou raken, een gigantische explosie zou zijn. Maar deze reactoren zijn veel nieuwer, geavanceerder en beter beschermd. En ik geloof dat er ook minder plutonium aanwezig is.
wat denken jullie?
Het is verstandig niet mee te doen met de paniekzaaierij van de posters hierboven. En nu.nl hoort thuis in de categorie Story, Privé en Telegraaf: sensatieblaadjes.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
Een aardbeving gebeurt, en daarna probeert het land de draad weer op te pakken. Media komt er op af, en daarna hulpverleners en financiele middelen.
Maar een kernramp... de media verdwijnt, en daardoor is de invloed van hulpverleners en financiele middelen ook kleiner. Het heeft een enorm lange nasleep.
Het is niet iets wat gebeurt, je de schade opmaakt, en weer verder gaat.
Ondanks dat Japan aangeeft geen hulp nodig te hebben, denk ik dat oa de invloed van het ontbreken van de media (en daardoor de rest van het domino-effect), wel degelijk aanwezig is.
Hoe dan ook, ik vind het heel erg. En vind de mensen die nu nog in de buurt van de kerncentrale bezig zijn, echte helden.
Jezelf letterlijk opofferen voor anderen, hoe vaak zie je dat nu?
En ik weet dat het een gedurfde uitspraak is,... maar mogen we ergens niet blij zijn dat Japan een eiland is? Als het buurlanden had, was de invloed waarschijnlijk nog groter?Last edited by Patricia86; 18-03-2011, 08:02.
Comment
-
Originally posted by niet_hier View PostSTED, jij hebt het correct. Tsjernobyl was een heel ander soort kerncentrale dan Fukushima is.
Het is verstandig niet mee te doen met de paniekzaaierij van de posters hierboven. En nu.nl hoort thuis in de categorie Story, Privé en Telegraaf: sensatieblaadjes.
Al dat geschreeuw en gehuil van anderen is gewoon vermoeiend en heb je niks aan. Zorgt alleen maar voor domzinnige chaos wat alles alleen maar erger maakt terwijl dat niet nodig is.Last edited by Falstyr; 18-03-2011, 09:38.
Comment
-
@niethier: Ben je niet bang? Ondanks dat ik je inschat als een nuchter persoon, leef je wel in grote onzekerheid en worden jij en je gezin toch zo goed als zeker blootgesteld aan hogere straling dan is toegestaan. Wat doet dat met jou? Ik zit eigenlijk best vaak aan je te denken."Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "
Comment
-
Originally posted by Beaudien View Post@niethier: Ben je niet bang? Ondanks dat ik je inschat als een nuchter persoon, leef je wel in grote onzekerheid en worden jij en je gezin toch zo goed als zeker blootgesteld aan hogere straling dan is toegestaan. Wat doet dat met jou? Ik zit eigenlijk best vaak aan je te denken.
Je kunt de tekst niet lezen maar dit is een weeramateur die al een half jaar een Geigerteller op z'n webpagina heeft aangesloten en real-time de meetresultaten op het internet zet. De bovenste grafiek is de afgelopen 24 uur. De onderste grafiek is ter vergelijking (Sinterklaasdag 2010). Het resultaat toont heel duidelijk dat er geen sprake is van verhoogde straling in Tokio. Als je gaat zoeken op Internet kom je al gauw 10 identieke webpagina's tegen (zowel van de overheid als van particulieren) en allen tonen dat er geen verhoogde straling is in Tokio en de directe omgeving. De Japanse TV toont ook geregeld meetresultaten van het hele gebied tussen Fukushima en Tokio, hetgeen een afstand van bijna 300 km is (de evacuatiezone is 20 km).
Er zijn een paar andere dingen die het leven in Tokio meer stressvol maken dan het normaliter is. Iedereen hoopt dat dat geleidelijk minder wordt en iedereen doet z'n best om dat te bereiken. (*) De eerste dagen was er nog geregeld een nabeving, nieuwe aardbevingen die nog relatief sterk waren, sterker dan wat we hier "normaliter" hebben. Iedere keer weer als het beeft ben je bang dat het weer een grote wordt en dat er veel schade zal zijn. Gelukkig is dat niet het geval geweest. (*) Een tekort aan elektriciteit beïnvloedt het dagelijkse leven en het openbaar vervoer (treinen, metro's). Het is niet prettig als je opeens drie uur zonder elektriciteit zit omdat jouw wijk uitgekozen is om afgeschakeld te worden. (*) Sommige producten zijn niet meer te koop omdat iedereen aan het hamsteren is geweest. Je zult het niet geloven, maar het moeilijkst verkrijgbaar is toilet papier en gemaksvoedsel (kant-en-klaar maaltijden en zo). Ook is benzine uitverkocht. Verse groente en vlees is volop verkrijgbaar, dus er wordt geen honger geleden.
Natuurlijk hoop ik dat ze snel de situatie bij Fukushima onder controle krijgen, zodanig dat het niet meer mogelijk is dat radioactief materiaal kan ontsnappen. Dan zal een grote bron van onzekerheid bij de bevolking weggenomen zijn.
@Patricia: een wolk radioactief materiaal trekt zich niks aan van landgrenzen. Wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat de overheersende westenwind eventueel radioactief materiaal de zee opblaast. En dus dat geen bevolkt land wordt bedreigd. In die zin ben ik het eens met jouw opmerking; het is een geluk bij een ongeluk. Het verklaart tevens waarom de Japanse (Tokiose) bevolking opeens zo in de windrichting is geïnteresseerd. Dat was tot nu toe niet het geval.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
Ik vind het ontzettend goed dat je je hoofd zo "koel" kan houden en op zoek bent gegaan naar objectieve informatie, zoals die geigenteller. Het zal moeilijk zijn, en ik zou echt niet graag in jouw schoenen staan.
Ik vind je berichten ontzettend interessant om te lezen, omdat dit weergeeft hoe de échte situatie in Tokyo is en niet is opgeblazen door de pers en dergelijke.
hou je taai!"Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "
Comment
-
-
Tja in Japan kunnen ze alles zelf en valt het allemaal wel mee hoor!!Laatste reddingsplan in in de buurt alles volstorten met cement!Hahahaha dan zijn ze van het probleem af toch?
Ze weten totaal niet of er lekken aanwezig zijn,ze zijn zo relaxed,ze laten brandweerpersoneel er gewoon hun werk doen.
Hoe lang kun je het probleem onderdrukken,totdat het helemaal te laat is??
Comment
-
ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
3 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...9 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-