Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
je moet als sporter niet willen dat je DNA verandert wordt om je sportprestaties te verbeteren. dat is mijn mening.
DNA veranderen heeft in mijn inzicht altijd nadelen. muizen worden niet zo oud als mensen. dus kan het zijn dat je er pas na 10 jaar achter komt wat de nadelen zijn
En zo was er ook een windhondje wat door in duplo uitvoeren van een bepaald gen wat spiergroei stimuleerde, veranderd in een dubbeldik gespierd monster.
Je kunt je trouwens afvragen wat de uitwerking van gendoping is op hart en bloedvaten. Een hart wat zorgt voor een systolische druk van 200+mm kwik, zal ook niet goed zijn voor de gezondheid...
Overigens is het 'nadeel' ervan dat het niet toepasbaar is op reeds levende mensen. Je moet de genen immers aanpassen vóór de celdeling, anders schiet het nog niet op. En als jij je kinderen genetisch wilt manipuleren, weet ik wel betere dingen dan dubbele spiergroei. Het verhogen van het IQ naar 150 bijvoorbeeld.
Overigens is het 'nadeel' ervan dat het niet toepasbaar is op reeds levende mensen. Je moet de genen immers aanpassen vóór de celdeling, anders schiet het nog niet op. bijvoorbeeld.
Uit de samenvatting blijkt volgens mij niet dat daadwerkelijk het dna zelf gemodificeerd is. Er wordt ook beweerd dat de onderzoekers hopen dat een vergelijkbaar iets ook op ouderen toepasbaar zal zijn...
Ik denk dus eerder dat er gebruik gemaakt is van repressie door dna-bindende eiwitten, die door het binden de expressie van het 'remgen' onderdrukken. Wanneer het om directe modificatie van het DNA zou gaan zou ik de bewering dat er wellicht hoop is voor die ouderen door de onderzoekers nogal 'slordig' vinden....
De titel is door nu.nl wel wat verkeerd gekozen dan, maar goed, dat zijn waarschijnlijk ook geen wetenschappers.
yep myostatine remmers (oftewel remmers van deze spiergroei-remmer) zijn er al, maar volgens mij nog behoorlijk experimenteel, of loop ik nu achter ? Niet dat ik ernaar op zoek ben overigens...
Bestaan, alleen zeer slecht voor de aanhechtingen van een studie over zo'n unit.
@ sean
Nee, hoeft niet. Zolang er maar genoeg gemodificeerd dna dupliceert en er genoeg dna wordt gemodificeerd ( bijv. Middels een virus), kun je best in leven zijn hoor. Probleem is alleen dat de langetermijn gevolgen niet zijn in te schatten wegens weinig trials, laat staan europese, en gebrek aan kennis over dna.
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
Bestaan, alleen zeer slecht voor de aanhechtingen van een studie over zo'n unit.
@ sean
Nee, hoeft niet. Zolang er maar genoeg gemodificeerd dna dupliceert en er genoeg dna wordt gemodificeerd ( bijv. Middels een virus), kun je best in leven zijn hoor. Probleem is alleen dat de langetermijn gevolgen niet zijn in te schatten wegens weinig trials, laat staan europese, en gebrek aan kennis over dna.
Er wordt door zo'n virus toch in principe alleen maar viraal DNA in de cel ingebracht en niet letterlijk ingebouwd in het DNA van de host zelf ? Dus een viral 'vector' met het gewenste genetisch materiaal wordt ingebracht in de cel en lift zeg maar mee op het expressiemechanisme van de cel ? Dus volgens mij is het zo dat het host DNA en virale DNA nog steeds los van elkaar bestaan, niet als 1 geheel.
Nee, hoeft niet. Zolang er maar genoeg gemodificeerd dna dupliceert en er genoeg dna wordt gemodificeerd ( bijv. Middels een virus), kun je best in leven zijn hoor.
Zolang er maar voldoende celdeling plaatsvindt, waarbij ook het toegevoegde genetisch materiaal (wat codeert voor de 'spiergroeiremmer-remmer') mee wordt genomen naar nieuwe cellen, wordt er voldoende 'spiergroeiremmer-remmer' gemaakt om een serieus effect te hebben. Er hoeft dus niet per se al vanaf het eerste moment ('9 maanden voor de geboorte') een genetische afwijking/modificatie te zijn.
Erflater is toch juist de overledene, niet een nabestaande ? Da's nie zo lief he tegenover Nibor en Genix ? Je wenst ze dus dood en dat jij dan ook nog eens krijgt wat ze nalaten als er met jou wat mis gaat
En dat terwijl ik de schuldige ben, die je het experiment heeft aangesmeerd
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
Comment