Sixpack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by FitCH View Post
    Waarom wil je per sé je sixpack zien? Je bent 1.78 en weegt 67 kg en wilt cardio gaan doen zodat je nog minder gaat wegen, en dat alles voor een sixpack?

Denk dat je met een flinke borst en brede schouders en dikke armen en een goeie rug en benen meer indruk maakt op het andere geslacht dan wanneer je een scharminkel bent met een sixpack..

Dat denk ik ook.
    Liever groot en spierd dan mager en sixpack.
    Ik zou gewoon nog massa gaan aanzetten tot zo'n 80 kg
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by Damn View Post
      Het zou kunnen dat je op je buik iets meer vet hebt dan op de rest van je lichaam.. Echter, bij een gemiddelde van 9% zou je toch wel iets moeten kunnen zien...

Maar goed, wat hanteer je voor schema als ik vragen mag? Welke oefeningen doe je?

Sowieso is het verstandig om wat cardio toe te voegen. Daarnaast is het schema dat je gebruikt van belang. Als jij namelijk alleen maar apparaten traint bijv. pak je je buik dus echt alleen met buikspieroefeningen. Het is belangrijk om veel compound oefeningen te doen, waarbij je je hele lichaam aanspant (denk aan squat, deadlift en bankdrukken). Bij dit soort oefeningen pak je de buik vanzelf mee, vanwege de spanning die erop komt te staan.
      Ik ga nu 3/4 x in de week naar de sportschool waar ik mijn lichaam verdeel over de dagen dat ik ga, ik doe inderdaad de squat's, deadlifts en bankdrukken wat mij goed af gaat.

De buikspieren train ik thuis op een yoga-mat.

Comment

Persoonlijk zou ik me niet zo druk maken over je abs.
        Je bent 15 kg aangekomen en je bent nog steeds maar 67kilo?
        Gewoon lekker verder trainen man...
        "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Oke ik denk dat ik wel genoeg weet, gewoon doorgaan met massa gainen en dan komt het vanzelf wel. Met mijn andere spieren zie ik wel degelijk de vooruitgang dus ik hoop dat het nog komt met mijn abs.

Bedankt allen!

Comment

Originally posted by FransRuijss View Post
            Oke ik denk dat ik wel genoeg weet, gewoon doorgaan met massa gainen en dan komt het vanzelf wel. Met mijn andere spieren zie ik wel degelijk de vooruitgang dus ik hoop dat het nog komt met mijn abs.

Bedankt allen!
            nog veel succes!
            lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Zoals iedereen hier al aangeeft is het wel raar dat je met 9 % vetpercentage nog geen six-pack hebt...

Als ik jou was zou ik gewoon cleanbulken zodat je minimaal in vet aankomt maar toch blijft groeien, dat is met jou lengte en gewicht toch wel het doel neem ik aan...

Maar ik zou zeker niet gaan cutten, dan gaat er met jou gewicht niet meer veel overschieten, six pack heb je niks aan als er niet een proportioneel lichaam tegenover staat... Gewoon gezond blijven bulken met tot 500 Kcal over je behoefte en dan gaat het wel wat langzaam maar dan kom je minimaal in vet bij en hoe meer spiermassa, hoe meer jij verbrand en dan komt die 6 pack vanzelf wel.... gewoon wat geduld hebben!

Comment

Originally posted by FransRuijss View Post

Bedankt allen!
                Goedzo!

Succes met de trainingen
                "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

VP klopt niet
                  of je hebt te weinig massa op je buik waardoor je buikspieren nog niet zichbaar zijn.

al met al zou ik bij 1.78 en 67kg niet proberen af te vallen omdat je er dan erg mager uit gaat zien.

15kg aankomen in 1 jaar is wel netjes, gewoon doorgaan zoals je nu doet. sixpack komt volgend jaar dan wel.

Comment

Sixpack is een mooi doel voor je voor zomer 2013. Zet eerst maar een goed voedingsschema neer en zorg ervoor dat je flink wat bulkt en aankomt qua massa.

Ondertussen gewoon 2-3 keer per week wat oefeningen doen voor je buik. Trouwens, oefeningen die ik je kan aanraden zijn o.a. weighted crunches en hanging leg raises.
                    Probeer niet al te veel buikspieroefeningen te doen, 2-3 keer per week 2-3 oefeningen moet voldoende zijn!

succes

Comment

mijn idee je hebt te weinig massa voor een sixpack (alleen als je vp 9% is)

is het geen 9% dan ligt daar je probleem
                      There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Hey Frans, zou je misschien eens een pic kunnen posten van hoe je erbij staat nu? Zelf heb ik dezelfde lengte en kwa gewicht zullen we ook een heel eind hetzelfde zitten als mijn vet% wat lager zou zijn. Je zegt dat je al een jaar traint dus ik ben benieuwd!

Trouwens jongens, gewicht wil niet alles zeggen. Ik ken ook een paar jongens die zo rond dezelfde lengte zitten en waar het gewicht erg verschilt, toch zijn deze allemaal vrij gespierd. Wel op een andere manier maar ieder zo zijn eigen lichaamsbouw.
                        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
                          Hey Frans, zou je misschien eens een pic kunnen posten van hoe je erbij staat nu? Zelf heb ik dezelfde lengte en kwa gewicht zullen we ook een heel eind hetzelfde zitten als mijn vet% wat lager zou zijn. Je zegt dat je al een jaar traint dus ik ben benieuwd!

Trouwens jongens, gewicht wil niet alles zeggen. Ik ken ook een paar jongens die zo rond dezelfde lengte zitten en waar het gewicht erg verschilt, toch zijn deze allemaal vrij gespierd. Wel op een andere manier maar ieder zo zijn eigen lichaamsbouw.
                          Denk dat het meer eraan ligt of je benen traint of niet
                          Een maat van mij is 3cm korter en heeft net ietsje meer massa boven, maar ik weeg 14 kg meer
                          Lid van de 200 club

Comment

Er zijn veel meet methodes die weer een andere combinatie van meetpunten promoten, er zijn diverse methodes welke de buikstreek of onderrug ontzien, als dat juist de probleem gebieden zijn heb je uiteindelijk geen juist beeld, (9% ?)

Om een juist beeld te krijgen is het verstandig om een meting te (laten) doen waar ook jou probleem gebieden worden meegerekend, je kunt deze punten oa hier vandaan halen linkje : Body Fat Calculator 6 formulas to calculate body fat percentage , vervolgens laten meten, noteren en later deze waarden op de site berekenen.

Attached Files

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X