Kogel-ketting

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kogel-ketting

Hey,

Een vriend van mij had vandaag een 9mm kogel an een lederen veter hangen, hij had deze van zijn oom die bij de commando's zit gekregen.

Nu zat ik te denken om via via wat munitie te kopen en zelf voorzichtig een gaatje in de huls te boren om er ook een ketting van te maken.
    Kan dit gewoon? of wordt het kruid ontstoken tijdens het boren?

Originally posted by Fitness-maniak View Post
    Hey,

Een vriend van mij had vandaag een 9mm kogel an een lederen veter hangen, hij had deze van zijn oom die bij de commando's zit gekregen.

Nu zat ik te denken om via via wat munitie te kopen en zelf voorzichtig een gaatje in de huls te boren om er ook een ketting van te maken.
    Kan dit gewoon? of wordt het kruid ontstoken tijdens het boren?
    Dat zou ik niet doen, gevaarlijke shit. En met zo'n niet-afgevuurde kogel ben je dacht ik strafbaar.. Een lege huls mag natuurlijk wel, ga een lopen in het oefenterein, als je ff zoekt heb je een zak vol
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Hahahah, haal zo'n ding op de kermis joh. In buskruit boren zou ik je niet aanraden. Sowieso munitie kopen kan wellicht onhandig zijn, en zeker duurder dan gewoon zo'n unit op de kermis halen.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
        Dat zou ik niet doen, gevaarlijke shit. En met zo'n niet-afgevuurde kogel ben je dacht ik strafbaar.. Een lege huls mag natuurlijk wel, ga een lopen in het oefenterein, als je ff zoekt heb je een zak vol
        Ik heb genoeg lege hulzen
        Ik zou echt graag een huls met kogel willen voor bij mijn dogtags.
        Ik denk dat ik het maar kant en klaar moet kopen ipv zelf te boren en het risico lopen om serieus gewond te raken.

Comment

als je lege hulzen hebt waar geen kruit meer in zit zie ik het probleem/gevaar niet.

Comment

Gi, lijken die dingen op de kermis een beetje real? Ik kom daar nooit
            Last edited by GeneralIx; 12-04-2012, 18:44.

Comment

Originally posted by STED View Post
              als je lege hulzen hebt waar geen kruit meer in zit zie ik het probleem/gevaar niet.
              Ik heb er geen kogels bij he

Comment

Ik denk dat het wel zou moeten kunnen, als je het genoeg laat afkoelen om zeker te zijn dat de temperatuur laag genoeg blijft, maar dan nog zou ik het je zeer afraden om het te proberen ivm mogelijke verwondingen.

Het is tenslotte geen speelgoed verder moet je opletten met in het bezit zijn van lege hulsen van munitie. Ik meen dat dit alsmede strafbaar is.
                "Straight outta gym"

Comment

Zal me een worst wezen of dat strafbaar is of niet, ze staan in een vitrinekast...

Comment

Gi, lijken die dingen op de kermis een beetje real? Ik kom daar nooit
                    Mwah. Niet schokkend. Maar maakt dat uit?
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Zal me een worst wezen of dat strafbaar is of niet, ze staan in een vitrinekast...
                      haha, ik verwachtte al zo'n reactie, maar ik denk ik meld het toch maar even.
                      "Straight outta gym"

Comment

Ik was al eens bij de infanterie aan het werk voor een jaartje of 4... nooit boren in kogels. Wrijving leidt tot warmte ontwikkeling, kruid kan ontbranden en bam die kogel gaat eruit, of het omhulsel knapt uit elkaar, de druk moet er iig weg.

De kans dat het gebeurd is niet zo groot, maar het risico is er. Althans.... zo werd het ons verteld!

Comment

Ik was al eens bij de infanterie aan het werk voor een jaartje of 4... nooit boren in kogels. Wrijving leidt tot warmte ontwikkeling, kruid kan ontbranden en bam die kogel gaat eruit, of het omhulsel knapt uit elkaar, de druk moet er iig weg.

De kans dat het gebeurd is niet zo groot, maar het risico is er. Althans.... zo werd het ons verteld!

Of lege hulzen in bezit hebben strafbaar is, geen idee. Het helpt je iig niet als je huis afbrand en ze vinden een lege huls tussen het as.

Comment

Oke.... 2x is ook overdreven!

Comment

Originally posted by Gertuss View Post
                              Oke.... 2x is ook overdreven!
                              Kan gebeuren he

Ik ga iig niet in munitie boren.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse