1kg fat vs 1kg muscle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1kg fat vs 1kg muscle

Misschien wel leuk om te weten. Wist zelf niet eens dat het zo'n groot verschil was.

inb49gag

Klopt volgens mij niet hoor. Ik had ergens gelezen dat vet 18% grotere omvang heeft dan spier.

Comment

Oww. Nja, heb net ook ff gegoogled. Kwamen pictures zoals deze naar voren:

Comment

vet heeft een dichtheid van 0,9kg/liter
        spiermassa een dichtheid van 1,1kg/liter

scheelt dus zo'n 20% een stuk minder dan wat de plaatjes aangeven.
        in het onderste plaatje is het verschil ook kleiner dan in de bovenste

deze waardes kunnen een beetje afwijken. dit is het in elk geval met 1 decimaal.

anders zou het toch ook zo zijn dat iemand met een redelijke vetmassa altijd blijft drijven op water. en iemand met een grote spiermassa zijn hoofd niet boven water kan houden door zijn spiermassa

Comment

vet ziet er zo vreselijk vies uit
          There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Hahaha, jaa ranzig he? :P Stel jezelf eens voor dat je zoiets door moet slikken. Gadverdamme. Dikke blubber.

Comment

Doet me denken dat ik eens gaas in een wond bij een dikke vrouw moest doen. Ze was net geopereerd. Mijn hele hand zat in die vetlaag totdat ik die gaasjes op de bodem kon doen. Vrij bizar
              Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                Doet me denken dat ik eens gaas in een wond bij een dikke vrouw moest doen. Ze was net geopereerd. Mijn hele hand zat in die vetlaag totdat ik die gaasjes op de bodem kon doen. Vrij bizar
                Herkenbaar, ik kan me nog een snijzaal heugen waarbij we bij een obese persoon de huid op torso en benen moesten verwijderen, waren als laatste klaar

Comment

lol 9gag

Comment

Ik dacht altijd dat het 50% was. Dat een kg spier de helft van een kg vet was. Maar blijkbaar zijn er nogal wat verschillende theorieën? Zoiets is toch gewoon te meten? Of verschilt die dichtheid ook nog eens per persoon (door vocht enzo?)?

Comment

Originally posted by Zelus View Post
                      Herkenbaar, ik kan me nog een snijzaal heugen waarbij we bij een obese persoon de huid op torso en benen moesten verwijderen, waren als laatste klaar
                      Ook heel herkenbaar
                      Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by T-Buser View Post

Misschien wel leuk om te weten. Wist zelf niet eens dat het zo'n groot verschil was.

inb49gag
                        Spier ziet er wel uit als een dure biefstuk (ik heb ook gehoord dat het zo smaakt)

Comment

Originally posted by kabaffel View Post
                          Spier ziet er wel uit als een dure biefstuk (ik heb ook gehoord dat het zo smaakt)
                          wat denk je dat biefstuk is einstein..?
                          Mind is everything.

Comment

Originally posted by resike View Post
                            wat denk je dat biefstuk is einstein..?
                            ik bedoelde eigenlijk menselijke spier (ik weet ook wel dat biefstuk spier is)

Comment

Dat is een behoorlijke klodder mayo voor zo'n klein biefstukje!
                              "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X