Vuurwerkverbod

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vuurwerkverbod

Hallo allen,

Als vrouw ben ik op mijn dood van vuurwerk. Gelukkig ben ik niet de enige en vooral vrouwen hebben angst voor het geweld wat er volgende week weer aankomt.
    Ieder jaar lijkt de overlast steeds groter te worden en daarom pleit ik voor een algemeen vuurwerkverbod. Ik vind die pijlen best mooi maar dit kan toch ook op een centrale plaats worden afgestoken?

In Belgie mag vuurwerk het hele jaar worden verkocht, echter moet je voor die afgrijselijke knallers een vergunning hebben. Daar wordt ook vuurwerk afgestoken maar die Belgen zijn stomverbaasd als je zegt dat het hier gewoon in de woonwijken wordt afgestoken.

Ook in Duitsland en Engeland wordt nog niet de helft aan vuurwerk afgestoken in vergelijking met hier. In Frankrijk en Noorwegen is het zelfs helemaal verboden.

Vuurwerk vind ik levensgevaarlijk, en het valt me heel erg op dat een aantal mensen die naar de voedselbank lopen zelf voor honderden euro's de lucht inschieten en knallen. Hoezo crisis?

Zoals eerder gezegd vind ik dat net als in Frankrijk en Noorwegen vuurwerk helemaal moet worden verboden. Wie zich er niet aan houdt moet hard worden gestraft! Al jaren wordt hierover gesproken maar ondertussen gebeurt er maar niks. Moet er eerst een ambulancebroeder als gevolg van vuurwerk worden gedood, alvorens de politiek eens wakker wordt?

Nederland is het enige land in Europa waar zo'n vrij beleid ten aanzien van het afsteken geldt. Hierin zijn we helaas uniek maar ik vind het ieder jaar weer je reinste terreur.

Enige wat ik irritant is vind is dat ze al sinds 3 dagen geleden regelmatig wat knallen. Doe het op het daarvoor geschikte moment en niet anders. Gedoe van vuurwerkverbod vind ik verder gewoon onzinnig.

Comment

Ben je een 50+er?

Iedereen zijn ding, mongooltjes moet je aanpakken. Gaat al jaren goed en gaat steeds beter.

Begrijp eigenlijk niet dat dit je eerste post is. Waarschijnlijk een ridder op kruistocht.
      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Dit is een bodybuilding/fitness forum, en je eerste post gaat over een verbot op vuurwerk?

Comment

ja, grappig om hier lid te worden en dan over vuurwerk te beginnen...........
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Mooie eerste post

Comment

Ik vind die 16-jarige knapen met illegaal vuurwerk ook irritant
              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

En hier meld jij je voor aan?
                Ik mag lijen dat ze de hele dag voor je deur alles afsteken.
                Als jij er zoveel last van hebt verhuis je maar naar 1 van die landen waar je het over hebt.
                Die jongens mogen van mij oudjaarsdag lekker een hoop afsteken en die enkele knallen een paar dagen tot twee weken van te voren... maken me niks uit.
                Vuurwerk hoort erbij op de manier zoals het nu, en al jaren is.

Comment

klaag-forum

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
                    En hier meld jij je voor aan?
                    Ik mag lijen dat ze de hele dag voor je deur alles afsteken.
                    Als jij er zoveel last van hebt verhuis je maar naar 1 van die landen waar je het over hebt.
                    Die jongens mogen van mij oudjaarsdag lekker een hoop afsteken en die enkele knallen een paar dagen tot twee weken van te voren... maken me niks uit.
                    Vuurwerk hoort erbij op de manier zoals het nu, en al jaren is.
                    Zo, wat een verwensingen zeg! Mag niet hopen dat jij het bent op die foto.
                    Je mag blij zijn dat je hier te gast bent in dit land!

Comment

Originally posted by Eviegirl View Post
                      Een kanker mongool dit. - YouTube

Ben ikzelf in dat filmpje.
                      Last edited by Nocerino; 21-12-2012, 23:19.
                      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Eviegirl View Post

Comment

Kutvuurwerk!!Verbieden moeten ze het, geen oud en nieuw meer maar gewoon lekker heel de avond naar silvester feesten kijken op de duitse tv!
                          "You are what you eat..."
                          That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Overheid verdiend er grof geld op, waarom ontmoedigen?, zelfde als rookbeleid toch.....
                            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                            There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                              Kutvuurwerk!!Verbieden moeten ze het, geen oud en nieuw meer maar gewoon lekker heel de avond naar silvester feesten kijken op de duitse tv!
                              Super Toll!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X