Kritiek op fitness?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik snap jullie reacties volledig hoor

Maar toch raakt het me enigzins dat de dietist zo afgeschilderd wordt. Dat er dietisten zijn die adviezen geven die niet kloppen geloof ik direct, ze hebben dan geen kennis van zaken. Maarja, het is wel een 4 jarige opleiding. In die 4 jaar wordt je een hele hoop over voeding en alles wat daar mee te maken heeft gepraat. Het is maar net wat je er zelf van oppikt, en of je het in de praktijk toepast.

@snipke, dat ze de driehoek van 20 jaar toepassen kan ik niet geloven. Als dietist moet je namelijk telkens bijgeschoold worden wil je je functie mogen uitoefenen. Er zijn veel regels gebonden aan het beroep, en als je traininsmaat een klacht had ingediend zou dit absoluut serieus genomen worden!

@harold, wat vindt jij een laag kcal. dieet? Voor mannen wordt in principe nooit minder dan 1500 en voor vrouwen 1200 Kcal. voorgeschreven. Als je aangeeft dat je fanatiek sport (krachttraining) kan ik me niet voorstellen dat er zo laag voorgeschreven wordt. Ik raad sporters ook aan om een sport-dietist te zoeken, die weten daar meer van. Het is ook van belang om als je bij een dietist komt aan te geven wat je zelf wilt. Dat is ook het uitganspunt: mensen helpen bij hun voeding. Er wordt altijd individeel bekeken wat voor die persoon geschikt is, er wordt zeker niet een kant en klaar schema uit de la getrokken.

Zelf wil ik waarschijnlijk geen dietist worden. Ik kies wel die afstudeerrichting omdat ik hierna nog post-hbo sportdietetiek wil doen. Ten tijde dat ik dat doe wil ik nog 2 orthemoluculaire cursussen doen. En daarna in Wageningen nog 2 jaar universiteit. Want met het karige loontje van een dietist neem ik geen genoegen.
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

En toch is het zo K_I_R_ de voedingsdriehoek van over 20jaar wordt nog steeds toegepast (20jaar is misschien overdreven, maar je weet welke ik bedoel) ,we hebben toen die dieetiste effe op haar plaats gezet

Grtz
      stil growing

Comment

OK, bedankt voor je opmerking over sportdietetiek, maar het zit kennelijk nog maar kort in de opleiding, want welke dietist ik ook spreek, ze weten hier allemaal niets van.

Ach, men noemt mij eigenwijs, omdat ik met fitness gewoon doe, waar ik me het beste bij voel, en al die kritikasters maar laat kletsen. Zo vindt men het feit dat ik de getilde kgs bijhoudt, weer typisch een voorbeeld van sportverdwazing. Het gaat er volgens hen toch niet om hoeveel je tilt, dat is competitie en fitness doe je toh omdat het zo gezond is. Eigenlijk heb ik daar geen weerwoord tegen, maar vraag me inmiddels wel af: ben ik nu afwijkend of zo? Al is het maar een competitie met jezelf, dat je blij bent dat je vandaag meer getild hebt dan gisteren... Dan zie je, al is het weinig, toch enige vooruitgang! Maar ja, ik ben eigenwijs! Nou prima dan...
        Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk ---

Comment

Goeie genade! HALLLOOOOOO! DIT IS EEN TOPIC UIT 2005 !!!!!!!!!!
          MEGABUMP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik zou bijna respect krijgen voor hoe mega deze bump is
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X