Stel dat...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stel dat...

Stel dat je wat geld hebt bijeen gespaard en je kan ook nog wel wat geld lenen van de bank als het moet en je zou een bedrijfje willen opstarten in wat zouden jullie dit doen?

Heb nu een bureaujob maar zou zelf een bedrijfje willen opstarten en hoor graag wat ervaringen of meningen van mensen hier.

Het mag maar moet niet bb/fitness gerelateerd zijn. Het gaat me niet zo echt om wat je verkoopt of doet maar het uitbreiden, verbeteren, enz wat me echt interesseert.

Wat lijken volgens jullie wel interessante dingen om te doen?
    Het gaat hier over "wat geld hebben" en niet over miljoenen.
    Dus auto's verkopen bv is dus uitgesloten.

Hoor het graag!
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Ligt er beetje aan wat vind jij leuk om te doen en wat voor opleiding heb je.
    Ik zelf heb MBO werktuigbouwkunde niveau 4 en in die sector is aardig wat geld te verdienen
    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Heb opleiding accountancy/fiscaliteit gedaan en heb nu hierin werk bij een bedrijf, maar heb geen zin om heel men leven een bureaujob te doen en daarom leek het me interessant om een eigen bedrijfje te starten. Want zoals ik al zei maakt het me niet echt uit in wat, maar het interesseert me meer hoe ik een bedrijf kan beginnen, hoe het in mekaar zit, hoe mensen reageren op welke producten en zien welke producten goed verkopen en daarop inspelen om zo groter te worden en meer te verdienen. Zoals bv die spelletjes waarin je een stad moet opbouwen en hoe je dat moet doen, zo wil ik dit ook doen met een bedrijf, of dit nu in lampen, supplementen, frietzaak, broodjes verkopen is dat maakt me niet zo veel uit.

Wou graag van mensen horen wat wel interessant leek om te verkopen, wat goed verkoopt enz en of er mensen zijn die ervaring hebben in bedrijfje opstarten en in wat ze dat hebben gedaan.

Een ander voorbeeldje is: body en fitshop.

Zij zullen ook wel klein begonnen zijn en na een tijdje bekender geworden en zo beginnen uitbreiden, dit uitbreiden en groter worden is hetgeen ik wil doen.

Supplementen verkopen leek me wel interessant aangezien je in België echt weinig winkels hebt en de paar winkels die er zijn, zijn dan ook nog ontzettend duur, maar ik denk dat de wetten voor supplementen verkoop helemaal anders is als in Nederland en ik denk zelfs dat je in België bepaalde pre workouts niet mag verkopen. Dan verlies je al een heleboel producten.
      Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Ik zelf heb al een webhosting bedrijfje, ooit eens begonnen met 50eu. Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Sowieso iets goed voor jezelf, en als je gaat verdienen kan je blijven investeren. Ik vind het tof...

Comment

Babyproducten en grafstenen blijf je altijd handel in houden.

frietkar brengt ook flink geld in het laatje maar is heeel hard werken.

Comment

Originally posted by Dexie View Post
            Ik zelf heb al een webhosting bedrijfje, ooit eens begonnen met 50eu. Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Sowieso iets goed voor jezelf, en als je gaat verdienen kan je blijven investeren. Ik vind het tof...
            En hoe gaat dit in zijn werk? Moet je dan van die grote servers aankopen waar mensen dan voor betalen per maand?

Ik weet bv dat er zo'n "bedrijven" zijn waar je gameservers kan huren en zij hosten dan die server en je betaalt dan per maand. Is het zoiets of ben ik helemaal verkeerd?

En heb je veel kennis nodig om dit te doen? Want heb niet zoveel zin om nog veel bijscholing te doen.

Comment

Originally posted by quibus View Post
              Babyproducten en grafstenen blijf je altijd handel in houden.

frietkar brengt ook flink geld in het laatje maar is heeel hard werken.
              Ja over een frituur wist ik al een beetje dat het wat geld kan opbrengen. Bij ons in de buurt is er een frituur, ze zijn redelijk duur, maar zijn open tot 3 uur 's nachts. Het is er heel gezellig om te zitten na het uitgaan bv en het zit altijd stampvol.

Had hier al eens over nagedacht maar alleen het gedacht al als mensen vragen wat voor werk doe je. Niet dat er iets mis mee is ofzo, maar als je komt van mijn job is het wel even raar. Dit is eigenlijk het enige wat me heeft tegen gehouden in het verleden om het te doen. En hard werken, tja als je wat wil verdienen, moet je er ook wat voor over hebben vind ik.

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
                Ligt er beetje aan wat vind jij leuk om te doen en wat voor opleiding heb je.
                Ik zelf heb MBO werktuigbouwkunde niveau 4 en in die sector is aardig wat geld te verdienen
                ben net mn baan kwijt anders...
                focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                  zoals vele andere als het een troost mag wezen

Comment

Een frituurzaak lijkt mij wel wat.
                    "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                      Baan kwijt in de techniek :0
                      Waarschijnlijk heb je ook snel weer een andere baan in de techniek sector, mits je niet te oud ben
                      If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Poffertjes kraam met leuke disney helium ballonnnuuhh evt clownspak aan Elke braderie en markten af.. Dan ziet je niet meer achter een bureau... :P
                        Een dag niet getraind...

Comment

Ik zou zeggen kijk na de toekomst en wat steeds meer gevraagd word.
                          Zo was er een aantal jaar een explosieve groei betreffende IT.
                          Alhoewel dat natuurlijk minder word sinds bijna iedere MBO'r IT doet.
                          Beetje opzoek gaan na het gat in de markt.
                          Accountancy/fiscaal hhmmmmm.
                          Kun je dan niet bv freelance voor bedrijven en bv adviezen verkopen etc?
                          Dus manieren vinden op wat ze kunnen besparen etc.
                          Of word dit dan meer richting de HBO kant?
                          Wat ik eigenlijk altijd al heb gewild is een discotheek beginnen hahaha.
                          Vooral omdat er hier in de burut niks fatsoenlijks is in mijn opinie.

Comment

Als je niet over een erg groot start kapitaal beschikt zou ik je adviseren om een eigen webshop te starten, laat een eigen sales systeem maken of gebruik open source. Vervolgens producten inkopen of samenwerken met grotere webshops en veel doen aan promotie (SEO).

Je kan hier leuk aan verdienen en kost niet veel geld/tijd om op te bouwen, uitstekend voor beginners!
                            "Obsession is a word the lazy use to describe the dedicated"

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
                              Baan kwijt in de techniek :0
                              Waarschijnlijk heb je ook snel weer een andere baan in de techniek sector, mits je niet te oud ben
                              Werkvoorbereider installatie. overal wordt de stekker uit getrokken door ons meneertje Rutten. En dus te weinig opdrachten...
                              Maar heb idd al diverse sollicitaties gepland staan want er is idd werk genoeg mits je goede papieren hebt.
                              focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X