Stel dat...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by GainYannick View Post
    Als je niet over een erg groot start kapitaal beschikt zou ik je adviseren om een eigen webshop te starten, laat een eigen sales systeem maken of gebruik open source. Vervolgens producten inkopen of samenwerken met grotere webshops en veel doen aan promotie (SEO).

Je kan hier leuk aan verdienen en kost niet veel geld/tijd om op te bouwen, uitstekend voor beginners!
    Dacht ook aan een webshop te starten maar dan is ook de vraag, welke producten verkopen op dit moment goed. Ik zie veel mensen een winkeltje starten met producten waarin zij hard geloven zoals bv afrikaanse beeldjes ofzo maar dit verkoopt helemaal niet goed maar ze doen het omdat zij dit graag zien. Ik wil gewoon een bedrijfje/webshop starten of iets beginnen om een bedrijf te starten en zo te groeien, om meer geld te verdienen om dan later te investeren in een appartement die ik wil verhuren en zo elke maand geld krijg door het te verhuren. Als ik dan weer wat geld heb, dit appartement verkopen, om weer iets groter te kopen dat wat meer opbrengt enz. Dit is min of meer het totaalplaatje.

Ik probeer nu uit te zoeken wat mensen echt nodig hebben buiten voeding. Bv zoals iemand al zei, babyproducten. Als iemand een baby krijg, kopen ze er kleding voor, maar een baby groeit zo snel dat ze elke maand wel nieuwe kleding moeten kopen. Is wel interessant.

Of bv een frituurzaak. Tegenwoordig eet iedereen frieten, jeugd, mensen die snel iets willen eten, noem maar op. Iedereen eet het wel.

Nu is het gewoon zoeken naar een goed product maar wat
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
      Dacht ook aan een webshop te starten maar dan is ook de vraag, welke producten verkopen op dit moment goed. Ik zie veel mensen een winkeltje starten met producten waarin zij hard geloven zoals bv afrikaanse beeldjes ofzo maar dit verkoopt helemaal niet goed maar ze doen het omdat zij dit graag zien. Ik wil gewoon een bedrijfje/webshop starten of iets beginnen om een bedrijf te starten en zo te groeien, om meer geld te verdienen om dan later te investeren in een appartement die ik wil verhuren en zo elke maand geld krijg door het te verhuren. Als ik dan weer wat geld heb, dit appartement verkopen, om weer iets groter te kopen dat wat meer opbrengt enz. Dit is min of meer het totaalplaatje.

Ik probeer nu uit te zoeken wat mensen echt nodig hebben buiten voeding. Bv zoals iemand al zei, babyproducten. Als iemand een baby krijg, kopen ze er kleding voor, maar een baby groeit zo snel dat ze elke maand wel nieuwe kleding moeten kopen. Is wel interessant.

Of bv een frituurzaak. Tegenwoordig eet iedereen frieten, jeugd, mensen die snel iets willen eten, noem maar op. Iedereen eet het wel.

Nu is het gewoon zoeken naar een goed product maar wat
      Mijn visie is dat je het makkelijkst geld kan verdienen aan bestaande producten uit het buitenland halen en dit te gaan verkopen in Nederland.
      Dus dan zal je een soort van tussenpersoon worden en het lijkt me dat er vrij makkelijk geld te verdienen valt op deze manier. Enigste probleem is dat je een 'nieuw' product moet hebben wat waarschijnlijk goed in de smaak valt.
      Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

Originally posted by Eeldesports View Post
        Mijn visie is dat je het makkelijkst geld kan verdienen aan bestaande producten uit het buitenland halen en dit te gaan verkopen in Nederland.
        Dus dan zal je een soort van tussenpersoon worden en het lijkt me dat er vrij makkelijk geld te verdienen valt op deze manier. Enigste probleem is dat je een 'nieuw' product moet hebben wat waarschijnlijk goed in de smaak valt.
        Ik denk niet dat je meteen een nieuw product moet hebben. Als je nu bv kijkt naar body en fitshop. Ze hebben hun eigen whey (whey perfection). Ze hebben denk ik geen bedrijf of magazijn in België. Whey perfection is denk ik de goedkoopste whey die je kan vinden. Alleen belgen moeten wel lang wachten voor ze het product hebben, als je hier (België) dan bv een magazijn hebt dan kunnen die producten wel dezelfde dag of de dag erna geleverd worden voor de belgen.

Maar zo kan het met veel producten, hoeft niet echt een nieuw product zijn maar wel een product dat mensen veel kopen.
        Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Een broodjeszaak.
          Geschikt industrieterrein vinden welke ook redelijk dicht bij bewoond gebied ligt en het liefst in de buurt van een grote weg. Klein pandje huren gezien dat voldoende is.
          Als je ziet hoe druk het bij sommige zaken is en er vlot 4 a 5 euro per broodje betaald word lijkt me dit best wat geld binnen te brengen. Daarbij heb je altijd de pauzes van de omliggende bedrijven.

Comment

Ik denk niet dat je meteen een nieuw product moet hebben. Als je nu bv kijkt naar body en fitshop. Ze hebben hun eigen whey (whey perfection). Ze hebben denk ik geen bedrijf of magazijn in België. Whey perfection is denk ik de goedkoopste whey die je kan vinden. Alleen belgen moeten wel lang wachten voor ze het product hebben, als je hier (België) dan bv een magazijn hebt dan kunnen die producten wel dezelfde dag of de dag erna geleverd worden voor de belgen.

Maar zo kan het met veel producten, hoeft niet echt een nieuw product zijn maar wel een product dat mensen veel kopen.
            Dat is inderdaad waar maar ik zou als ik jou was niet teveel kijken naar de supplementen markt. Als er nog een mogelijkheid zou zijn om goed geld te verdienen zou die denk ik allang gebruikt zijn.

Ik zou proberen niet moeilijk te denken en inderdaad een broodjeszaak op een bedrijventerrein zal voordelig uitpakken!
            Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
              Een broodjeszaak.
              Geschikt industrieterrein vinden welke ook redelijk dicht bij bewoond gebied ligt en het liefst in de buurt van een grote weg. Klein pandje huren gezien dat voldoende is.
              Als je ziet hoe druk het bij sommige zaken is en er vlot 4 a 5 euro per broodje betaald word lijkt me dit best wat geld binnen te brengen. Daarbij heb je altijd de pauzes van de omliggende bedrijven.
              Een broodjeszaak is inderdaad een goed idee. Als je zoals je zegt in de buurt zit van een bewoond gebied, school en bedrijven dan kan het wel heel goed draaien. Mensen komen sowieso om een broodje, schoolkinderen ook en bij bedrijven kan je heel goed verdienen. Sommige bedrijven geven soms bestellingen op voorhand door die tegen de middag klaar moeten zijn en dit zijn dan bij de grotere bedrijven al direct een 50 tal broodjes als het niet meer is.

Ik ga eens bekijken wat de hoofdzaken zijn die je hiervoor nodig hebt.

Koeltoog, oven, tafeltjes en stoelen voor de mensen die willen blijven eten, pand(gebouw), nog grote dingen die ik vergeet? Waarschijnlijk nog veel.

Comment

Ik zou geen appartement kopen en.doorverhuren, mijn pa heeft pandjes daar komt echt een heleboel bij kijken.
                Je moet hypotheek nemen, dir niet aftrekbaar is, of je kan je eigen huishypotheek niet aftrekken.
                Dan heb je onderhoud, huurdersrechten etc. huizen prijzen.zijn okk risky, vroeger stegen.ze altijd, nu niet meer, kk is 10% zakt de huizenprijs ook nog eens duurt het erg l as ng eer je winst hebt.

Comment

Wij zijn vanaf januari dit jaar gestopt met de zaak en beginnen er (voorlopig) niet meer aan.
                  Maar als we weer iets op zouden willen starten zou het horeca gerelateerd zijn. Maar dan wel in betere economische en stabielere tijden dan nu.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by quibus View Post
                    Ik zou geen appartement kopen en.doorverhuren, mijn pa heeft pandjes daar komt echt een heleboel bij kijken.
                    Je moet hypotheek nemen, dir niet aftrekbaar is, of je kan je eigen huishypotheek niet aftrekken.
                    Dan heb je onderhoud, huurdersrechten etc. huizen prijzen.zijn okk risky, vroeger stegen.ze altijd, nu niet meer, kk is 10% zakt de huizenprijs ook nog eens duurt het erg l as ng eer je winst hebt.
                    Dit zijn plannen voor later, dus wie weet is het tegen die tijd al water beter gesteld met de economie. (hopelijk)

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                      Wij zijn vanaf januari dit jaar gestopt met de zaak en beginnen er (voorlopig) niet meer aan.
                      Maar als we weer iets op zouden willen starten zou het horeca gerelateerd zijn. Maar dan wel in betere economische en stabielere tijden dan nu.
                      Is de reden waarom je gestopt bent omdat het niet goed draaide door de mindere tijden nu of heeft het daar niet mee te maken?

Ik denk dat in de horeca iets beginnen het beste is. Mensen moeten toch altijd wel eten/drinken. En broodjes eet iedereen wel denk ik. Mijn moeder heeft vroeger ook nog een broodjeszaak gehad, in het midden van de stad. En dit werkte heel goed. Alleen is ze moeten stoppen toen ze zwanger was.

Ik kan me nog herinneren dat ze zei dat het heel leuk werk was, omdat je veel volk tegen komt, je kan praten met mensen, je bent altijd bezig, het is wel harder werken dan een bureaujob natuurlijk maar op een bureaujob zit je echt te werken en ze zei dat het voor haar niet echt werken leek.

Comment

Blue eye, horeca heeft veel concurrentie. Bedenk maar, waarom zouden ze bij jou moeten eten? Waarom eten ze niet het cafetje om de hoek?

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                          Blue eye, horeca heeft veel concurrentie. Bedenk maar, waarom zouden ze bij jou moeten eten? Waarom eten ze niet het cafetje om de hoek?
                          True, daarom zal de ligging wel heel belangrijk zijn. Als je je producten aan een goede prijs kunt inkopen, dan kan je de verkoopprijs ook weer interessant maken voor de consument. Als je nu hier een broodje wil kopen dan betaal je daar 3.5 euro voor. Volgens mij moet dit beter kunnen.

Dan kan je je zaak nog gezellig maken zodat mensen er graag zijn en ook graag terug komen. Je kan ook nog specialiteiten hebben, dingen die andere broodjeszaken niet hebben. Bv: voor de bodybuilder: "Broodje spier" Een broodje vol met kip en een whey shake

Dan nog voor je zaak open gaat veel reclame maken via internet, mond aan mond reclame, de mensen die je nu al kent, je vrienden die het doorvertellen, je familie die het door vertellen enz

Zo zijn er nog veel dingen die je kan doen om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Ik denk dat prijs en gezelligheid wel de belangrijkste zijn, want zo is er bij ons een frituurzaak die veel duurder is dan andere zaken, hun frieten zijn eigenlijk niet lekkerder, maar het is er gewoon super gezellig om te zitten.

En wat ook nog helpt is aantrekkelijke dames als medewerkers Wat sommige mensen al niet doen om bij dat ene meisje een broodje te kopen.

Comment

En hoe gaat dit in zijn werk? Moet je dan van die grote servers aankopen waar mensen dan voor betalen per maand?

Ik weet bv dat er zo'n "bedrijven" zijn waar je gameservers kan huren en zij hosten dan die server en je betaalt dan per maand. Is het zoiets of ben ik helemaal verkeerd?

En heb je veel kennis nodig om dit te doen? Want heb niet zoveel zin om nog veel bijscholing te doen.
                            Je kan klein beginnen, maar het komt er op neer, je hebt servers in een datacenter en daar heb je klanten op staan. Kennis is in principe wel nodig.

Grootste prob, als er iets crasht wat je niet vanaf huis kan oplossen, moet je erheen, ik stond vroeger op schooldagen wel eens midden in de nacht te knoeien.

Comment

Ghehe, en dat is ook direct het grootste nadeel van de IT. Een SLA die 24/7 uptime garandeert, betekent automatisch dat je 24/7 beschikbaar moet zijn in een eenmanszaak.

Maar och, IT is als bodybuilden he; je doet het omdat je er een hart voor hebt.
                              Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Overigens, naar mijn mening - ik ben overigens een student zonder bijbaantje, dus veel ervaring heb ik niet - pak je het nét verkeerd om aan. Je wilt namelijk:
                                1: een bedrijfje 'ergens in' starten
                                2: kijken wat je leuk lijkt
                                3: marktonderzoek doen

Dat is naar mijn mening net verkeerd om.

Kijk eerst eens naar wat je leuk vind. Werk concrete ideeën uit of er in deze markt vraag naar is. En kies alsjeblieft niet iets conjuctuurgevoeligs als een suppshop of fitnesszaakje. Gezien het feit dat we nu in een neergaande conjuctuur zitten, zal dat betekenen dat steeds meer mensen dergelijke dingen toch nog effetjes uitstellen, met als gevolg steeds minder klanten. Nadat duidelijk is dat je iets hebt gevonden wat je leuk lijkt, én kan rekenen op voldoende vraag naar jouw expertise, kun je overwegen het als zzp'er uit te gaan voeren.

Maar waarom zou je perse zoiets 'simpels' starten als een broodjeszaak of een webshop? No offence, maar iedereen zonder opleiding komt op dat idee. Wellicht dat ik nu open deuren intrap, maar kun je niet beter doorgroeien in de richting van je studie? Je zegt dat je accountancy hebt gestudeert. Is het dan niet mogelijk om door te groeien in je vakgebied, en eventueel bij klanten langs te gaan? Het is misschien niet zo spannend, maar ik blijf erbij dat je bij een neerwaardse tred beter loonslaaf kunt zijn met een CAO, dan jezelf vogelvrij verklaren en in geldnood komen. Dat kun je altijd nog als je ontslagen wordt.
                                Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X