Van postuur tuinslang naar brandslang.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Van postuur tuinslang naar brandslang.

    Ik hoop dat ik op deze plek niemand in de weg zit. Al zul je daar weinig van merken.

    Ik krijg opbeurende postings en PM's over mijn ondergewicht. Aangezien volgens mij het Item stel je voor daar niet voor geschikt is, stel je voor zeg, heb ik mijn winkeltje maar hier neergezet. Maar ik kan altijd nog verhuizen. Weinig bagage.

    Gisteren maar eens stevig aangezet mijn weinig eten probleem. Dat is mij erg slecht bekomen. Dat leg ik later uit. Eerst een verwijzing maken op Stel je voor.

  • #2
    je zit sowieso niemand in de weg kerel,

    wil je hulp met je voeding of met je training, kan deze ook naar "voeding" of evt naar het subtopic "ziekte en aandoeningen" verplaatsen als je dat wilt, stuur maar een pm dan

    groetjes

    Comment


    • #3
      Originally posted by getaillleerde tuinslang View Post
      Ik hoop dat ik op deze plek niemand in de weg zit. Al zul je daar weinig van merken.

      Ik krijg opbeurende postings en PM's over mijn ondergewicht. Aangezien volgens mij het Item stel je voor daar niet voor geschikt is, stel je voor zeg, heb ik mijn winkeltje maar hier neergezet. Maar ik kan altijd nog verhuizen. Weinig bagage.

      Gisteren maar eens stevig aangezet mijn weinig eten probleem. Dat is mij erg slecht bekomen. Dat leg ik later uit. Eerst een verwijzing maken op Stel je voor.

      Niet 'zomaar meer' beginnen te eten, bouw het heel langzaam op hé!
      What matters in life is the courage, you bring to it.

      Comment


      • #4
        Maakt niet uit hoor waar jij de discussie over gezonde voeding laat voortduren. Als je voorsteltopic voor jou de geschikte plek is dan ga je daar gewoon verder. Het wordt echter lastig als je op twee plaatsen discussies over voeding gaat voeren; dat zal ongetwijfeld tot verwarring leiden.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Twer View Post
          Niet 'zomaar meer' beginnen te eten, bouw het heel langzaam op hé!
          Dat heb ik gemerkt. Maar ik zit door onwetenheid - geen hulp van de huisarts etc - al op wat normale voeding heet, alleen erg weinig. Dat is de reden dat ik hier kwam.

          Comment


          • #6
            Originally posted by niet_hier View Post
            Maakt niet uit hoor waar jij de discussie over gezonde voeding laat voortduren. Als je voorsteltopic voor jou de geschikte plek is dan ga je daar gewoon verder. Het wordt echter lastig als je op twee plaatsen discussies over voeding gaat voeren; dat zal ongetwijfeld tot verwarring leiden.
            Ik wilde het topic even voorstellen niet vervuilen met mijn voedingprobleem en dacht dan maar heen heen. Volgens mij heb ik even voorstellen afgesloten, althans dat was ( en is ) de bedoeling. Voor mij mag er een slotje op, dat is misschien beter. Waar ik hier qua plek op het forum terecht kom maak mij niets uit. Dat laat ik aan anderen over. Gewoon een plek die niet geinteresseerden kunnen overslaan. En wel geinteresseerden kunnen reageren.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Protasius View Post
              je zit sowieso niemand in de weg kerel,

              wil je hulp met je voeding of met je training, kan deze ook naar "voeding" of evt naar het subtopic "ziekte en aandoeningen" verplaatsen als je dat wilt, stuur maar een pm dan

              groetjes
              Zet mij maar op de plek die u het beste lijkt. Ik heb geen voorkeur. Ik laat dat over aan de Moderator. Beide items slaan geloof ik wel op mij. Trainen is nog wat ver weg, voeding is denk ik de beste plek.

              Comment


              • #8
                Ik heb er over nagedacht en omdat ik in een klein stadje woon, mijn ogen afgeplakt. Toch maar 2 foto's verkleint om te laten zien waar ik heb over heb.1378630808NDSCF0110.jpg

                DSCF0112.jpg

                Comment


                • #9
                  Ter verduidelijking. Ik weet zeker dat er meer mensen zijn met de problemen zoals ik ze heb. Al is het probleem van de meeste mensen afvallen en daar is genoeg over te vinden op internet.

                  Wat mij opviel tijden koekelen was als ik dan op jullie site kwam het veel over eten ging. En dat is precies wat ik zocht. Ik begreep uit PM's van Twer dat ik verkeerd ben begonnen. Dat geloof en voel ik lichamelijk gelijk. Maar je start ergens met eten. Ik dus blijkbaar verkeerd.

                  Aan de Huisarts gevraagd Hoe lappen ze Hongerstakers nou eigenlijk op? Ja goeie vraag Hans, dat ga ik uitzoeken, ik mail je. Ik wacht al meer dan 3/4 jaar en krijg mails behalve van hem. 3 Vitamine onderzoeken gevraagd, de eerste begin april bij de MDL arts. Die ging in Groningen werken. Uitslag onvindbaar. ook voor de Huisarts. Wat nou EPD ??? Tweede aangevraagd half mei. Onvindbaar. Begin juni de derde aangevraagd, ook Vitamine D, dat duurt even . Ik moet nog het antwoord krijgen.

                  Ik zit hier niet om aandacht te krijgen want dan open ik wel een Social Media iets. Ik Twitter niet, heb geen FaceBook, alleen een MSN account die het niet meer doet. Skype heb ik ook niet.

                  Ik ben hier alleen met de bedoeling advies in te winnen van mensen die veel van voeding weten en dat willen delen met anderen zoals ik. Ik kan geen andere weg vinden ondanks mijn vele pogingen.
                  Verder mag iedereen er van vinden wat hij denkt, ik ben niet van rijstpapier dat mag hij nog zeggen ook. Dat ik een lul ben door dit wel of niet te eten.

                  Verder voel ik gewoon dat er meer mensen met mijn probleem zijn. Daarom wil ik het wel openbaar maken. Zelf zou ik ook liever anoniem deze threat volgen. Lekker makkelijk.

                  Verder wil ik de mensen die mij helpen bedanken. Er gaat voor hun een hoop tijd inzitten. Maar om te bewijzen dat het mij serieus is, schrijf ik zoals ik schrijf en zet er foto's bij.

                  Comment


                  • #10
                    Na aardig wat inlezen over eetmaterie, voor mij nog mysterie dacht ik er goed aan te doen wat te bunkeren. Het leest wel heftig 2000 kCal per ontbijt. Voor mijn gevoel is dat een krat eten. Doe ik een week mee, maar laat ik klein beginnen.


                    Brood vind ik niet lekker, ik proef er iets aan en mis de smaak van vroeger of die er nou was of niet. Volgens mij is de laatste decennia alle smaak veranderd. Vlees smaakt niet meer naar vlees ook al koop je Iers rundvlees, dus ben ik bijna vegetariër geworden. Na wat bedenkelijke hapjes zeg ik vaak, die koe had voor mij mogen blijven leven.

                    Ik kwam een recept van pannekoeken tegen van Boekweitmeel en Sojamelk. Geprobeerd en de smaak beviel me wel. Beetje neutrale smaak. Ik had gelezen brood zet aan en ik wil geen Hongeroedeembuik kweken. Wat het lijkt of elke kilo onder mijn navel gaat zitten. Voor de lezer die wil weten waaruit bestaat die pannekoek dan, hier het recept anders blijft het maar spoken in je hoofd. 250 gr Boekweitmeel/3/4liter sojamelk/1 ei/mespunt zout. Afgedekt 30 minuten of uren mag ook, in de koeling. Ik maak daar 6 of 7 pannekoeken van. Als je alles optelt 200 kCal per stuk. Theoretisch 15 ~ 20 kCal stroop in theorie want de meeste stroop is zo dun ( ik heb al 4 soorten die allemaal inwisselbaar zijn ) dan het meeste op je bord achterblijft. Welke idioot heeft in godsnaam schenkstroop dikte uitgevonden? De meeste stroop blijft op je bord liggen in plaats van op/aan de pannekoek.

                    Normal eet ik 1 pannenkoek als ontbijt met een kop koffie/melk en Stevaklontje er bij. Dan ga ik slapen en neem 250 gram Havermoutpap met een paar theelepeltje Hero jam als starter in de middag. Flesje Nutricia Diasip of 2 per dag. Het avondeten 3 aardappeltjes en wat groente, beetje jus en daarna de beloning een AH Cornetto. Na mijn vrouw een beetje helpen de Natte Truus vullen, een Espresso Illy en heel soms een nip Sambuca. Dan ga ik naar boven Dingen bouwen in Railworks 2013 en rond 22.15 brengt mijn vrouw me 6 van die minicrackertjes met Gorgonzola en 4 stukjes ( 1 cm3 ) Jong Belegen Beemster kaas. En een blikje bier. De hoeveelheid kaas is geen gierigheid, ik krijg er gewoon niet meer in. En het blikje bier is de andere ochtend nog half vol. Meestal.

                    Ik ben nooit een grote eter of drinker geweest. Ik weet niet waarom. Taal er eigenlijk niet naar al heb ik voor mijn werk in sterrenrestaurants gegeten.

                    Goed. Dus gisterenochtend zou de ommekeer komen. Ik had het caloriënlicht gezien. Vrouw blij, maar toch, .... zou je dat wel doen? Ik zou me er voor zetten 2 pannekoeken ( ik weet nieuwe spelling is pannenkoek ) in één keer wegwerken en een boer latend de stroop van mijn lippen vegen. De weg was ingezet.

                    Na 3/4 eten zakte het tempo tot slow motion en het eind van het verhaal lastig te omschrijven. Opgebelazen gevoel en het idee dat ik naar de wc moest, hoewel dat bij mij een Zwitsers uurwerk is. Negeren die hap, 3 Enzympillen genomen. Tot veel dingen doen kwam ik niet die dag.

                    En het werd avond spookte door mijn hoofd als melodie.We hadden geen zin meer vanwege het tijdstip om te koken wat we normaal iedere avond doen, dus het werd gebakken ei. Lekker makkelijk, mijn vrouw was boven haar boek in slaap gevallen. Niet zo vreemd want ze slaap slecht, te kort naar mijn zin. Zorgen.

                    We zouden gebakken eieren eten. Daar had mijn vrouw trek in en niet in Zomerbietjes, of zoals wij thuis zeiden krootjes.
                    Ik was tot 1 1/2 boterham gekomen met daarop 2 gebakken eieren Sunny Side up, krokant uitgebakken Landham Naturel van de Plus ( een aanrader om krokant uit te bakken ) anderhalve gebakken tomaat, 2 plakjes Jong Belegen Beemster totaal en 4 streepjes mayonaise. Na die anderhalve bruine boterham gestop, de rest later op deavond maar. We zaten gezellig te kletsen en toen zonder waarschuwing voelde ik me alsof ik dronken was. Het zweet stroomde van mijn kop en dingen vervaagde. Ik vroeg om een teiltje en hup, alles er uit. Normaal moet ik moeite doen om te kotsen, lukt niet.

                    Na mijn vrouw gerust gesteld te hebben na een 10 minuten naar boven gezwalkt, mijn vrouw me opduwen. Anderhalf uur geslapen en daarna wakker met pijn en een beurs gevoel. Maar weer Fentanyl 400 opgezogen.Nu is het zondagmidag half een. Ik voel me gammel en hoop dat het snel avond is, dan kan ik slapen. Dat is het mooie van slapen, ik droom wel maar kan het mij nooit herinneren. En het brengt je even van de wereld. Is dat wegkruipen of vluchten? Ja ik denk het wel. Egoïstisch denken? Soms denk ik aan de woorden van mijn Huisarts over die Actieve Euthanasie. Je vrouw staat buiten jou beslissing. Die heeft niets met de beslissing te maken. Ik bestreed dat fel. En besloot door te vechten.

                    Maar er zijn momenten dat je alles overdenk. Omdat je in cirkels ronddraai. En daar heel langzaam uit kom. Toen ik uit het ziekenhuis kwam kon ik door verdwijnen van spieren niet eens mijn eigen veters strikken. De handigheid was weg en de kracht ook.

                    Wat wil ik? Gewoon zonder mankeren een kilometer of 5 kunnen lopen. Maar dan moet ik eerst energie en spieren hebben.Die spieren kweek ik wel door te buffelen. Maar eerst kunnen buffelen. En me niet over de kling jagen. Want het hart is ook een spier en ook die spier is leeggegeten vrees ik. En ik wil niet een infarct krijgen ergens op de harde straat. Dus mijn volgorde is Aansterken en dan opbouwen. Maar bijkomend probleem is die Alvleesklier.

                    Comment


                    • #11
                      Oké beste Hans

                      Hier komt mijn beloofd bericht.

                      Je wil dus meer gaan eten. Je lichaam heeft moeilijkheden met het verteren van voedsel waar anderen helemaal geen last van hebben. Om het zo simpel te zeggen. Dat had en heb ik ook. De afgelopen maanden heb ik veel voeding geschrapt en heb ik heel wat geëxperimenteerd. Je voeding moet uit een evenwichtige verdeling van koolhydraten, vetten en eiwitten bestaan wil je spiermassa aanzetten in combinatie met krachttraining. Net zoals iemand anders. Alleen kan jij niet zomaar alles gaan eten.

                      Even beknopt de minimale basis van de voedingskeuze.

                      De meeste leden hier halen hun koolhydraten uit, pasta, rijst, havermout, (aardappelen) en (donkere) boterhammen. Dat zijn de trage, of te wel complexe koolhydraten. Snelle koolhydraten, geschikt voor na de training halen ze bijvoorbeeld uit dextrose of maltodextrine. Deze zijn geschikt om hun energiepeil weer aan te vullen. Fruit bevat ook snelle koolhydraten. Alleen bevatten deze natuurlijke suikers, dat vind ik een belangrijk verschil.

                      Eiwitten worden uit zuivelproducten, zoals melk, whey (een naproduct van melk), veel onbewerkt vlees (kipfilet,biefstuk etc), vis, eieren enz gehaald. Dat zijn dierlijke eiwitten. Havermout, linzen, kikkererwten bevatten ook relatief wat eiwitten maar zijn plantaardig. Deze hebben een incompleet aminozuurprofiel en worden niet als echte basis gebruikt om eiwitten uit te halen.

                      Vetten worden uit noten, olijfolie, lijnzaadolie, kokosolie, vette vis enzovoorts gehaald. Je kent zelf het verschil wel tussen verzadigde vetten en onverzadigde vetten veronderstel ik.

                      Ik raad je aan de voedingstickies door te nemen zodat je een beter beeld krijgt.

                      Wat ik je allemaal ga vertellen vertel ik uit persoonlijke ervaring. Geen nagepraat. Heel veel advies heb ik van een dokter waar ik op het einde meer over vertel. Niet alles is persé gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek wat ik heb uitgetypt .. een deel wel. Ik heb het eerlijk gezegd ook niet meer 100% op de pure klassieke geneeskunde. Voor een keelontsteking of dergelijke loop ik echt niet meer mee naar de dokter. Hier thuis weten we perfect hoe we dat moeten weg krijgen, zonder die chemische medicatie met zoveel rotte gevolgen.

                      Ik zal het heel even in het kort uitleggen waarom ik het niet meer zo happig ben op de doorsnede dokter. In een vorige post zei ik al dat ik de spijsverteringsproblemen heb gekregen door erg veel antibiotica te hebben toe gekregen toen ik klein was. Ik was tussen de 3 en 8 jaar. Had erg veel last van keel en oorontstekingen. (vorig bericht stond longontstekingen, excuses hiervoor) Toch hielp de antibiotica niet, het kwam altijd terug. Al snel bleek dat antibiotica niet de oplossing was en dat ik deze het best niet meer mocht toegediend krijgen. Rond mijn twaalfde ben ik door een ongeval in het ziekenhuis beland waar ik weer een antibioticakuur heb gekregen. Toch hadden mijn ouders op voorhand gezegd dat dit niet mocht. Uitdrukkelijk. Een maand later zat ik vol uitslag. En werd ik erg veel ziek. Toen begon de ellende. En nee niet alleen mij is het overkomen. Dit is 1 van de zoveel voorbeelden in mijn omgeving. Hoe de gevolgen van medicatie, voorgeschreven door een goedbedoelde dokter iemands leven erg moeilijk kunnen maken.



                      De productkeuze

                      Ik begin eerst met de koolhydraten. Let's go. Pasta kan ik eten, maar met limieten. Dus af en toe, maar niet elke dag. Of ik merk het aan men lichaam. Ik praat hier over pasta op basis van tarwe. Tarwe bevat gluten. Toch ben ik niet glutenintolerant. Raar hé? Dit is iets wat velen niet begrijpen. Ik heb vorig jaar voor school een onderzoek gedaan over gluten. Mijn eindconclusie was dat eigenlijk de gluten (van de huidig geteelde tarwe) voor niemand goed zijn. Heel kort gezegd: ze beschadigen je vili, de uitstulpingen in je darmwand. Bij iedereen.. Met alle gevolgen van dien. Bij de ene harder dan bij de andere. Bij sommigen is de beschadiging zo klein dat deze geen invloed heeft op het lichaam. De ene is er gevoeliger voor dan de andere. Is bij veel dingen zo.. Roken is toch niet slecht, ik ken iemand en die is 90 en rookt nog steeds een pakje per dag.. je kent het wel.. Wat ik ook te weten ben gekomen is dat het glutenprobleem bij vele mensen pas op latere leeftijd tot uiting komt. Na jarenlang gluten te eten begin ze plots klachten te krijgen en zijn ze 'opeens' glutenintolerant.. en dat vinden ze dan raar.. helaas. In onze westerse maatschappij samenleving eten we erg veel pasta en brood. In Oosterse culturen dan weer helemaal niet.. Ik merk dus dat het (te)veel eten van gluten mijn lichaam gewoon niet bekomt. Ik heb het vermoeden dat ze vrij zwaar verteerbaar zijn. Heb een zeer interessant boek over gluten gelezen dat ik je wel kan aanraden. Ik kan er nog even over blijven doorgaan.. even afremmen.

                      En dan Brood. Gewoon tarwebrood van de bakker bevat ook gluten. En allerlei toevoegingen. Een gezond iemand zal hier geen last van hebben. Ik heb dat wel. Het verteert niet al te goed. En dan zeker wit brood, dat vind ik vergif.. de resten blijven lang in je darmen plakken. Ik las dat je hier al van alles over wist. Dit hoef ik dus niet uit te leggen veronderstel ik.. Veel biologisch brood bevat geen onnodige toevoegingen. Speltbrood vind ik echt een aanrader. Bevat heel veel gezonde eigenschappen, bevat veel nuttige voedingsstoffen. (maar ook gluten, toch heb ik hier echt geen last van, bizar) Wel erg prijzig.. Zuurdesembrood is beter verteerbaar. Dus als je toch naar brood zou grijpen zou ik zuurdesembrood nemen. Ik heb vroeger een tijd op zuurdesembrood geleefd omdat ik geen gist kon verdragen. Had toen last van een aspergillus overwoekering in de darmen. Deze komt nog eens af en toe piepen als ik bijvoorbeeld even producten met gist en suiker heb gegeten. Hier leeft ie van. Over broodsoorten kan ik ook een hele lap tekst gaan schrijven. Maar genoeg nu.

                      Rijst. En dan bedoel ik zilvervlies en basmatirijst. Gezond hoor. Dit eet ik dan wel weer veel. Maar niet te veel. Ik merk dat deze voor verstopping kunnen zorgen als je er te veel van eet. Zoals bij bananen. Wat bij mij helpt bij constipatie is veel fruit eten. (zeg nou niet bananen) Best lekker hoor. Fruit bevat enzymen. Bekend voorbeeld hiervan is ananas. In jou stadium raad ik je aan je fruit te koken of te stoven. En dan denk ik bijvoorbeeld aan appel. Warm eten over het algemeen verteer ik beter.. En dat hoor ik van veel mensen die geen optimale spijsvertering hebben. Lijkt wel alsof warm eten al een stukje voorverteerd is door het proces. Ik zeg lijkt. Desondanks blijft het fruit de werking behouden.

                      Havermout bevat veel vezels die bijdragen aan een goede vertering. Alleen zouden deze in aanraking komen met gluten in de fabriek waar ze geproduceerd worden. Dus niet 100% glutenvrij zijn.. Hier heb ik persoonlijk geen last van.. Havermout is zeker in deze sport een belangrijke basis. Weet niet hoe jij daarop reageert.

                      Over aardappelen heb ik eigenlijk niet veel te zeggen. Niets op aan te merken. Ja bevat veel zetmeel maar dan maakt helemaal niet uit als je wil bijkomen hé. En zelfs dan nog. In mijn ogen dan toch. Weet niet hoe jij deze ervaart.

                      Zoals je ziet zijn de bovenstaande producten erg twijfelachtig voor iemand met een slechte vertering. Ik zeg niet dat je ze niet moet gaan eten, maar met mate, en zeker in het begin.. Ik raad je aan om veel Quinoa te eten. Dat is een Afrikaanse (vergeten?) graansoort. Quinoa is erg licht verteerbaar en bevat dan ook nog eens wat eiwitten, mooi meegenomen dus. Glutenvrij, dus geen (eventueel) gezeik van die gluten. Wat tegenwoordig zitten deze overal in. Ik heb er alleen maar positieve ervaringen mee en dat hoor ik van velen. De smaak is even wennen maar na een tijd wordt je het gewoon. Zoek er eens over op. Dit zijn de voedingswaarden van quinoa:

                      Per 100 gram
                      392 kcal (hier op het pakketje staat 370 kcal, dus zijn de onderstaande gegevens iets minder)
                      16.2 gram eiwit
                      63.9 koolhy
                      6.9 vet


                      Bevat minstens evenveel kcal als havermout en rijst. Niet slecht toch?

                      De eiwitten. Ik raad je aan sowieso geen melk te drinken. Eigenlijk geldt dit veel bijna alle zuivelproducten. Yoghurt bekomt mij beter maar nog steeds niet hoe het zou moeten zijn denk ik. Melk zou veel goede stoffen bevatten, maar ook het zwaardere verteerbare lactose. Ik heb toen ik probeerde bij te komen elke dag 1 liter melk gedronken. Dat was erg dom achteraf bezien.. Ik was nochtans niet lactose-intolerant.. En als ik een beetje melk dronk kreeg ik er ook helemaal geen last van.. Dus waarom niet meer melk drinken dacht ik.. na een tijd merkte ik dat deze op mijn maag bleef liggen. Zo begon het. Ook begon ik enorm veel slijmen te krijgen.. en dan bedoel ik dat ik om de zoveel tijd moest rochelen en bij het opstaan soms echt moeite had om te ademen. Ik moest mijn neus 10 x of meer per dag snuiten.. Nochtans zijn er onderzoeken die beweren dat melk geen slijmen kan veroorzaken. Ik ken echt lui die bij de kop van hun moeder beweren dat melk slecht voor iedereen is. Zitten zelfs mensen tussen die vroeger grote melk drinkers waren. Voor calcium etc. Ken ook iemand die beweert dat melk echt compleet is verziekt. (en niet zomaar iemand en nee niet ‘die dokter’). Zou te maken hebben met een inenting tegen een virus bij de Europese koeien dat dan weer verspreid is en helemaal niet goed is voor mensen.. Kan even goed een broodjeaap verhaal zijn maar ik wil maar zeggen dat partijen zijn met verschillende meningen over melk. Ik zeg je nu gewoon hoe ik erop reageerde. Nog eens ter verduidelijking, ik wil je niets aanpraten maar zeg hoe mijn lichaam op deze voedselproducten reageert.

                      Rijstmelk verteer ik dan weer wel makkelijker. (ook geen verstopping). Bevat complexe koolhydraten en ook snelle koolhydraten (suikers) maar natuurlijke. En ligt niet op je maag. Amandel melk is ook echt een aanrader. Sojamelk raad ik niet aan in grote mate te drinken. Soja werd vroeger zelfs niet aan het vee gevoerd. Omdat het niet goed verteerbaar is, wij hebben zelfs geen 7 magen toch? Haha. Gefermenteerde soja kan dan denk ik wel weer.

                      Een ander goede eiwitbron is whey. Geweldig voedselproduct eigenlijk als je de eigenschappen bekijkt. Kan je zomaar wegdrinken, véél eiwitten, dik aminozuurprofiel. Hoe mijn lichaam hierop reageert ben ik nog niet helemaal uit. Zou het liefst de whey door iets anders willen vervangen maar dan kom ik erg moeilijk aan men eiwitten. Ik neem sowieso isolaat, ipv concentraat. Daar merk ik wel een verschil tussen. Concentraat bevat dan ook meer lactose, isolaat nagenoeg geen als ik de verkopers mag geloven.. Toch voel ik me af en toe niet helemaal oké als ik een whey shake heb genomen. Vermoedelijk is whey niet goed voor die aspergillus overwoekering in men darmen.. dat terzijde. Ben nu aan het overwegen om hydroisolaat uit te testen. Dit is al een deel voor verteerd, maar dan zit ik weer met die smaak en kleurstoffen. Ze hebben het niet in naturel vorm. Ja, voor jullie gezonde mensen kan dit geen kwaad, als ik het regelmatig gebruik wel.


                      Vis zoals kabeljauw raad ik je wel aan om te eten. Gekookt of gebakken. Verteert makkelijk(er). Kipfilet en ander (onbewerkt)vlees kan ook maar denk toch dat kabeljauw makkelijker verteerbaar voor je is. En ja je hebt mensen die zeggen edelmetalen dit edelmetalen dat maar hier heb ik toch nog geen last van ondervonden hoor. Mijn overgrootvader is een slimme kerel. Heeft chemie aan de uni gedaan om vervolgens te doctoreren en een apotheek te openen. Hierdoor is zijn belangstelling voor voeding toegenomen omdat hij merkte dat medicatie niet alles is. Heeft er héél veel over opgezocht en gedaan. Nu als ik hem zie blijft hij maar zeggen dat je bent wat je eet. En dat ik elke week vis moet eten haha..

                      Ik eet erg veel eieren. Vroeger werd ik erg winderig van veel eieren eten maar nu niet meer. Eiwit heeft ook een zeer goed aminozuurprofiel. Eigeel dan weer heeft heel veel goede stoffen, een goede bron voor vitamine D (belangrijker dan je denkt!!),goede vetten enzovoorts. Ik eet er elke dag tussen de 3 a 6. En ik maar denken dat je dood zou vallen als je meer dan 2 eieren per week eet. Iedereen (buiten hier op het forum) denkt dat. Ik vraag dan altijd en waarom denk je dat je maar zoveel eieren per week mag eten? Dan zeggen ze euh.. omdat iedereen dat zegt? Dat is het probleem zo'n beetje.. bij veel dingen, bij veel mensen, ook bij mij hoor. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw lichaam op eieren reageert. Het is wetenschappelijk 'bewezen' dat meerdere eieren geen schade toebrengen aan je lichaam indien je sport.

                      Vetten zou ik uit bijvoorbeeld kokosolie halen en noten. Oja en vette vis. De opneembaarheid van noten ligt over het algemeen lager dan veel andere voedselproducten. Hier helpt het op voorhand malen van noten bij. En goed en lang kauwen natuurlijk. Je gaf via PM aan dat je geen onverteerde voedselresten in het toilet terugvindt. Dat is een pluspunt. Weet niet of dat zal blijven als je meer gaat eten. Blijf die enzymen zeker nemen. Ik heb wel al vernomen dat je als te veel enzymen neemt je zelf niet meer genoeg spijsverteringssappen gaat aanmaken. Daarom pas ik er mee op. Verbaast me trouwens dat een gewone dokter je die enzymen heeft voorgeschreven. Want die worden nog niet als officiële medicatie aangenomen. Eerder als een gewoon supplement. Toen ik de enzymen ging bestellen kreeg een nummer waar ik naar moest bellen, dat was de dealer haha. Ik las dat je enzymen op basis van varkenspancreas gebruikt. Naar het schijnt zijn deze niet voor iedereen even effectief. Maar als ze werken blijf ze nemen. Ik heb die ook een tijd gebruikt maar heb er nu betere vind ik.

                      Samenvatting:

                      - Het meer eten heeeel langzaam opbouwen. Ik denk dat Dyno daar je wel me kan en wil helpen. Daar heb ik namelijk minder verstand van.

                      - Ik raad je aan je koolhydraten uit voornamelijk uit quinoa te halen. Ja en rijst, met in het acherhoofd wat ik je vertelde. Af en toe (zuurdesem?) brood en pasta kan geen kwaad, maar niet te veel. Rijstmelk uitproberen. Wel prijzig maar dat is een keuze die je maakt.

                      - Eiwitten zou ik om te beginnen uit vis halen zoals kabeljauw en misschien eieren proberen? Heel langzaam opbouwen wel.. als je lichaam niet gewend is van veel eiwitten te eten zal dat wel een schok zijn.

                      - Vetten uit bijvoorbeeld amandelmelk halen en bijvoorbeeld kokosolie, ook weer heel langzaam opbouwen, net zoals de hoeveelheid eten.


                      - VEEL groenten en fruit eten. Deze hebben echt zo veel goede eigenschappen. Je zou er van verstelt zijn. Per groentje heb je echt verschillende eigenschappen. Ik raad je echt aan ze niet te veel rauw te gaan eten maar gekookt of gestoofd. (Over het algemeen gewoon veel warm eten zoals ik al zei) Dat verteert makkelijker merk ik, toch lees je soms dat je meer rauwkost moeten eten voor een goede vertering.. En natuurlijk zijn er mensen die juist zeggen van niet. Argument van de eerste partij is dat er door het kookproces veel goede voedingsstoffen ( en enzymen !) verloren gaan, argument van de tegenpartij is, ja klopt, maar je neemt diegene die er overblijven veel beter op dus rendeert het zich toch.. Ik deelde vroeger de mening van de eerste partij, nu niet meer.

                      - GEEN geraffineerde suiker. Alleen natuurlijke suikers. Ik denk dat je weet waarom en dat je het zelf merkt waarom. Witte suiker is ook echt een verslaving in onze maatschappij. Ik vind het echt erg dat het tot zo'n punt is kunnen komen. Er zijn veel mensen die ziek zijn zonder te beseffen. En dat zie ik gewoon op straat. In de zomer bijvoorbeeld zie je iemand rondlopen met wit / gele schimmelnagels als deze sandalen draagt. Dikwijls krijg je het niet zomaar meer weg met een zalfje. Het heeft met je voeding te maken. Het uitwendige aanpakken heeft alleen maar zin als je de oorzaak aanpakt. En voeding is de oorzaak of heeft toch een sterke invloed op de oorzaak. Als je snapt wat ik bedoel.

                      - Kijk eens naar biologische producten. Daar zitten veel goede obewerkte producten tussen, op natuurlijke basis, zonder geraffineerde suiker, wel erg prijzig maarja..

                      - Wat ik nog wou zeggen is dat een moeizame vertering erg veel energie vergt van je lichaam. Je verbruikt dus veel energie om veel energie vrij te maken. Hou daar rekening mee. Klinkt raar maar het is zo.



                      Ik denk dat ik een aantal dingen ben vergeten, kan vast waarschijnlijk nog wel even blijven doorgaan. Zijn vast nog voedselproducten die ik ben vergeten. Ik heb zo weinig mogelijk geprobeerd van het onderwerp af te gaan.

                      Tot slot, even iets over mij:

                      Na bewust mijn voeding te kiezen is het veel beter gesteld met mij. Heb een beter immuunsysteem, spijsvertering is ook echt beter. Ik eet af en toe zuivelproducten, regelmatig pasta, toen ik nog niet begon met fitness af en toe patat, .. wil maar zeggen dat ik geregeld kon zondigen zonder mijn lichaam naar de zak te helpen zoals vroeger..
                      Ik ben blij dat ik die dokter heb leren kennen. Hij heeft niet alleen de klassieke geneeskunde maar ook alternatieve geneeswijzen gestudeerd, maar kent ook erg veel van voeding.. Van alles eigenlijk. En toch is hij een gewone huisdokter.. Hij schoolt zich heel veel bij. Verbazingwekkend ook hoeveel patiënten hij heeft, hij is echt overwerkt. En guess what, hij is zelf geneeskunde gaan studeren om zijn eigen lichaam te genezen Hij had erg veel spijsverteringsklachten..
                      Last edited by Twer; 08-09-2013, 14:50.
                      What matters in life is the courage, you bring to it.

                      Comment


                      • #12
                        Hele boterham dus. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Wou net nog wat veranderen o.a. over het zuurdesembrood. Theoretisch gezien is deze namelijk zwaarder dan een gewoon stukje brood, maar deze bevat betere ingrediënten. Dat is misschien interessant voor later.
                        What matters in life is the courage, you bring to it.

                        Comment


                        • #13
                          Zag net nog dingen die moeten worden gewijzigd. Edelmetalen van vis moet natuurlijk zware metalen zijn.

                          Ook is stevia een leuke vervanger voor suiker als je iets wil maken. Wij hadden hier een steviaplantje, al voor het legaal was. Grappig eigenlijk, dat die plant nog illegaal is geweest. Ik hoop dat je wat aan men tips hebt. Hou wel in het achterhoofd dat niet dezelfde aandoeningen als jou heb hé. Zit niet in exact dezelfde situatie. Ik heb geen optimale spijsvertering meer, een moeilijke zegmaar, en geef je die tips vanuit dat standpunt. Deze is nu al veel beter. Veel experimenteren is veel leren. Moet je natuurlijk ook mee oppassen. Wie weet ervaar je bepaalde voedselproducten heel anders, weet wel dat je lichaam sowieso zich moet aanpassen en de tijd daarvoor moet krijgen.

                          Oja en véél kleine eetmomenten inlassen hé. Ik hoop dat iemand je tips kan geven hoe je het sporten moet opbouwen.
                          Last edited by Twer; 08-09-2013, 15:23.
                          What matters in life is the courage, you bring to it.

                          Comment


                          • #14
                            @Twer: Ik zie een hoop goede tips (zoals het koken/stoven van fruit). Hij zou eventueel ook compote van fruit kunnen maken zonder daarbij extra suiker toe te voegen. Ik weet zelf niet hoe want ik krijg dat van de oma van mijn vriendin, maar kan dat navragen. Ook het extra goed kauwen lijkt me erg belangrijk.

                            met betrekking tot "natuurlijke" suikers schrijf je dat je dit een belangrijk verschil vindt. Ik zie dit verschil namelijk niet. Op biochemisch niveau zijn ze (natuurlijke suikers of geraffineerde) exact hetzelfde. Het verschil zit hem in het feit dat je wanneer je bijvoorbeeld een banaan eet, je niet alleen deze suikers binnenkrijgt, maar tevens ook vezels, mineralen, vitamines, etc. De positieve effecten van het product wegen hierdoor zwaarder dan de negatieve.

                            Stel ik maak een zelfgemaakte groentesaus voor over de pasta. flinke scheut olijfolie, anderhalve kilo groenten erbij, verse kruiden, zout, peper EN ook 5g tafelsuiker. Hieruit maak ik een liter saus. De gezondheidsvoordelen van deze saus zullen zwaarder wegen dan de nadelen van deze suiker (net als bij het voorbeeld van de banaan) Ik denk dat je dus niet het verschil moet gaan maken op basis van of iets "natuurlijk" is. Maar op basis van wat een bepaalde maaltijd die je tot je neemt doet voor je gezondheid (en daarbij alles uit die maaltijd meewegen).

                            Er bestaat overigens ook speltpasta (toevallig net nog heel veel handgemaakte pasta's uit italie besteld waaronder ook 6 pakken speltpasta (2 euro per pak van 500g). Is ook in NL verkrijgbaar, maar ik weet dat waar ik bestel heel erg hoge kwaliteit voeding wordt verkocht (verkopen ook olijfolie, etc).
                            --------------------------

                            Verder geef je aan dat kokosolie een goede bron is van vetten. Is dit vanwege de MCT in kokosolie?
                            Het schijnt dat je MCT inname wel rustig moet opvoeren.

                            MCTs do not require bile salts for digestion. Patients that have malnutrition or malabsorption syndromes are treated with MCTs because they do not require energy for absorption, utilization, or storage.
                            -----------------------

                            @Hans: Probeer niet te veel in 1x te veranderen. Werk vanuit de vertrouwde basis die je nu hebt en waar je je goed bij voelt. Houd deze aan en maak kleine aanpassingen. Eet een blokje kaas extra. de dag erna eet je de basis + 2x een blokje kaas extra. Dag erna een extra cracker met gorgonzola (bovenop de twee extra blokjes kaas). de dag erna voeg je weer iets toe. spreid je eten zo goed mogelijk. en neem veel kleine portie's.

                            Je kan ook 5ml MCT olie toevoegen aan je diasip. de dag erna doe je dit bij flesje 1 en 2 (mits dit op dag één geen problemen opleverde). zo werk je toe naar een eetpatroon waar je voldoende kcal mee binnenkrijgt.

                            Als de voeding in zijn totaal is opgehoogd en je bent hieraan gewend, is de volgende stap het optimaliseren van productkeuzen en de verhouding eiwitten, koolhydraten en vetten. Je gaat dan stapje voor stapje één ding weglaten (iets minder gezonds) en één ding toevoegen (iets gezonds). Zo ervaar je per product wat je wel en niet goed bevalt. Zo zul je heel langzaam toe moeten werken naar een nieuw eetpatroon.

                            succes hiermee
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                            Comment


                            • #15
                              Ik ben er stil van, bedankt allen. Eerst dit maar eens uit zien te printen. Voorlopig ben ik bezig aan bovenstaande. Ook namens mijn vrouw, allemaal een dikke zoen.

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                              erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                              Antalya Escort
                              sikis
                              gaziantep escort
                              gaziantep escort
                              İstanbul Escort
                              istanbul escort bayan
                              sisli escort beylikduzu escort bayan
                              antalya escort atakoy escort
                              umraniye escort bayan
                              Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                              Working...
                              X