De docu die de Belgen wél durven te vertonen: “Palestijnse kinderen als doelwit”

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat vraag ik me ook af.
    Er wordt zoveel bezuinigd dat het leger echt helemaal niks meer voorstelt.
    Niet dat wij met zo'n klein landje militair gezien ooit echt wat hebben voorgesteld in de wereld,maar nu helemaal niet.
    Het leger compleet opheffen kan niet,dan zou je andere landen de hete kolen uit het vuur mogen laten halen in oorlogsgebieden en zelf geen risico lopen op gewonde en/of dode soldaten.
    Als wij andere landen dan nodig hebben,hoef je daar niet op te rekenen.

Ik ben er een voorstander van om de dienstplicht weer in te voeren.
    Zelf was ik ook dienstplichtig en gezien de grote jeugdwerkeloosheid en het gebrek aan discipline zou het nog niet zo verkeerd zijn.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Gus View Post
      Haha meen je dit serieus? De russische vloot stelt niks voor vergeleken met die van de usa. Ze hebben 0 vliegdekschepen en de usa heeft er 9 (volgend jaar 10). Daar komt ook nog bij dat het russische vlaggenschip continu defect in de haven ligt. Het budget wat de usa uit geeft aan defensie is even hoog als het budget van ALLE andere landen ter wereld opgeteld (dus ook rusland en china) + nog een keer rusland en china. Ze hebben ook nog eens talloze bases rondom rusland.

Rusland zou niet eens een raket op NL af kunnen schieten want die zal gelijk worden onderschept door het raketschild.

Rusland is verschrikkelijk groot maar ze zijn zeker niet machtig. Ze hebben al moeite om het land bij elkaar te houden, denk maar aan tsjetjenie, dagestan abchzië en zuid-ossetië
      Gus,jij weet toch ook wel dat het een kwestie van tijd is voordat Rusland(en o.a China) Amerika inhaalt?
      15 jaar geleden was Rusland economisch op sterven na dood,en kijk nu eens.
      Het enige wat Amerika doet is defensie uitbreiden,terwijl het land failliet is.
      Het lijken wel stuiptrekkingen,andere landen beginnen ze in te halen.
      Amerika begint een beetje op Duitsland te lijken voor de 2 e wereldoorlog.

En als er dan geen geld voor is,drukken ze gewoon wat miljarden bij.
      Last edited by rain; 28-07-2014, 14:34.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

RAIN ben het weer met je eens.( We hebben zo wat dezelfde meningen) . Maar ik moeten we ook even de bondgenoten er bij halen? Wat zou China doen, Iran, Servië, Japan? Ze gaan er zich allemaal mee bemoeien want zo is de mens nou eenmaal, ik hoop dat de allemaal speculaties blijven en niet realiteit!
        Hard work Pays off!

Comment

China loopt nog 15 jaar achter en kan alleen kopiëren wat ze in de US maken. Ze hebben wel veel geld en manschappen maar de innovatie hebben ze niet. Zo lekker gaat het trouwens niet in Rusland, de beurs keldert door de sancties maar putin houdt graag de schijn hoog
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Als er 1 land is dat goed is in de schijn hooghouden, is dat Amerika wel!
            En als de beurzen kelderen, is niet alleen Rusland daar de dupe van.
            Rusland heeft als grote voordeel dat er voor miljarden aan gas, olie etc in hun grond zitten.
            Amerika gaat gewoon oorlog voeren met een land waar ze dat uit de grond kunnen halen.

En over China gesproken; die achterstand lopen ze erg snel in.
            Als je ziet wat ze de laatste pakweg 10 jaar bereikt hebben…

Beter goed gejat, dan slecht bedacht.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

dubbel
              Last edited by rain; 28-07-2014, 15:56.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Je zit er een klein beetje naast Gus.
                China heeft een van de grootste economieen ter wereld , waarschijnlijk de grootste nou door al dat oorlogje spelen van Amerika.
                Gewoon Wikipedia : Economie van de Volksrepubliek China - Wikipedia

Niks 15 jaar achter , of bedoel je 15 jaar vooruit ?

Het vertrouwde NOS : "China wil niet de grootste zijn" - NOS Nieuws

Je weet dat Rusland heel veel olie in bezit heeft toch ? Gas enzo ...
                Het leger van Rusland bezit veel kernwapens , kracht daarmee is al gewonnen door rusland wat mij betreft.
                EenVandaag :: NAVO versus Rusland: wie is het sterkst?_

Comment

China vergroot goudreserve en kan wereldleider worden met hun valuta als reservemunt. - Plazilla.com

http://www.mo.be/analyse/brics-dagen...e-samenwerking
                  Last edited by rain; 28-07-2014, 16:02.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Speciaal nog voor Akito !

Brief uit Gaza van arts uit Noorwegen

Mads Gilbert, Sunday, 20 July 2014

Beste vrienden,

Gisternacht was het extreem. De ‘grondaanvallen’ tijdens de invasie resulteerde in grote aantallen en wagens vol gewonden, mensen die uiteengereten zijn, ledematen missen, trillen en beven, stervend binnengebracht worden – met alle soorten van verwonding, van alle leeftijden, allemaal burgers, allemaal onschuldige Palestijnen.

De helden die de ambulances rijden en iedereen die werkzaam is in de ziekenhuizen van Gaza werken 12 tot 24 uurs diensten, zien grijs van uitputting en onmenselijke werkdruk (hier in Al-Shifa zijn we al vier maanden niet uitbetaald). Iedere hulpverlener is zorgzaam, moet keuzes maken en probeert te werken en leven in de ongelooflijke chaos van lichamen, ledematen, mensen die nog lopen of zij die liggend binnen komen, zij die ademen en zij die dat niet meer doen, bloedend of niet langer bloedende mensen, MENSEN!

Op dit moment worden zij als beesten behandeld door ‘het zedenleger uit Israël’ (SIC!).

Mijn respect voor de gewonden is eindeloos, te midden van pijn en shock is hun ingehouden vastberadenheid bewonderenswaardig; mijn bewondering voor het personeel en de vrijwilligers is eindeloos en dicht bij deze Palestijnse ‘sumud’ mensen staan geeft mij kracht, hoewel ik het soms uit zou kunnen schreeuwen, iemand allen maar vast zou willen houden, huilen, ruiken aan de warme huid en het haar van een kind dat in bloed gedenkt is, onszelf beschermend in een eindeloze omhelzing, maar daarvoor is geen tijd, geen ruimte, ook niet voor hen, de gewonden.

Asgrijze gezichten, O nee niet weer tientallen bloedende verminkten, we hebben nog een meer van bloed op de vloer van de spoedgevallen afdeling, stapels verband dat van bloed doordrenkt is dat nog weggeruimd moet worden – en daar zijn de schoonmakers die overals stil hun werk verrichten, alles bijeenschrapen aan bloed, verband en doeken, de haren en kleding van de overledenen, alles wordt verwijderd om weer door te kunnen gaan, opnieuw en opnieuw. Meer dan 100 gavallen kwamen er binnen in Shifa in de laatste 24 uur. Dat is al meer dan genoeg voor een goed bemand en geoutilleerd ziekenhuis, maar hier – er is bijna niets, geen elektriciteit, geen water, geen schone wegwerpmaterialen, geen medicijnen, geen operatietafels, instrumenten en appartauur – alles lijkt hier uit lang vervlogen tijden te zijn, roestig en alsof het uit musea moest komen. Maar er wordt niet geklaagd, het zijn helden hier. Men gaat door, als stijders, alsmaar door, vastberaden en sterk.

Terwijl ik deze woorden schrijf aan u lezer, lig ik alleen in mijn bed, en huil nutteloze hete tranen van pijn en verdriet, van boosheid en angst. Dit Kan toch niet waar zijn!

En nu, op dit moment, begint het orkest van de Israelische oorlogsmachine opnieuw zijn dodelijke symfonie te spelen. Artilleriesalvo’s vanaf de boeten voor de kust, gedonder van overvliegende F16’s, de misselijkmakende drones (die de arabieren ‘Zennanis’ brommers noemen) en de Apache helikopters, en dat alles veelal betaald en geleverd zijn door de VS.

Meneer Obama – hebt u wel een hart?

Ik nodig u bij deze uit om een nacht, ja slechts één nacht, hier bij ons in Shifa door te brengen. Misschien kunt u als schoonmaker vermomd komen.

Ik ben er voor 100% van overtuigd dat dit alles zou veranderen.

Niemand die een hart heeft en ook nog eens de macht heeft kan ooit van deze plek weg wandelen zonder dit bloedbad onder de Palestijnen te willen stoppen.

Maar de meedogenlozen, de hartelozen, hebben hun berekeningen gemaakt en deze nieuwe ‘dahyia’, slachting over Gaza uitgeroepen.

Rivieren van bloed zullen hier de komende nacht blijven stromen. Ik hoor dat zij opnieuw hun dodelijke instrumenten gestemd hebben.

Alsjeblieft, doe wat u kunt, Dit, dit alles hier mag niet zo doorgaan.

Mads Gilbert MD PhD
                    Professor en hoofd klinische dienst
                    Clinic of Emergency Medicine, University Hospital of North Norway

Interviews met Mads Gilbert:

Dr Mads Gilbert Doctor in Gaza from Norway Exposes & Slams Israel America & UK! - YouTube

Dr Mads Gilbert - The Norwegian doctor who keeps Shifa Hospital in Gaza going "Stop The Killing Now" - YouTube

Comment

• Originally posted by Lethal View Post
                      Je zit er een klein beetje naast Gus.
                      China heeft een van de grootste economieen ter wereld , waarschijnlijk de grootste nou door al dat oorlogje spelen van Amerika.
                      Gewoon Wikipedia : Economie van de Volksrepubliek China - Wikipedia

Niks 15 jaar achter , of bedoel je 15 jaar vooruit ?

Het vertrouwde NOS : "China wil niet de grootste zijn" - NOS Nieuws

Je weet dat Rusland heel veel olie in bezit heeft toch ? Gas enzo ...
                      Het leger van Rusland bezit veel kernwapens , kracht daarmee is al gewonnen door rusland wat mij betreft.
                      EenVandaag :: NAVO versus Rusland: wie is het sterkst?_

Doe je oogkleppen af. USA is veruit de sterkste op deze planeet. Je hebt geen verstand van oorlog als je dat niet erkent. Alle wapens, vliegtuigen, schepen etc die china bezit zijn letterlijk kopieen van wat de usa heeft.

Wat rusland betreft: De usa heeft ook een enorme olie voorraad en ook zij hebben veel kernwapens. Die kernwapens komen echter niet vanzelf op de plek waar ze moeten ontploffen. Een russische raket zal nooit amerikaanse bodem treffen. Deze wordt uit de lucht geschoten voordat hij zijn doel zal treffen

Comment

• Originally posted by Gus View Post
                        Doe je oogkleppen af. USA is veruit de sterkste op deze planeet. Je hebt geen verstand van oorlog als je dat niet erkent. Alle wapens, vliegtuigen, schepen etc die china bezit zijn letterlijk kopieen van wat de usa heeft.

Wat rusland betreft: De usa heeft ook een enorme olie voorraad en ook zij hebben veel kernwapens. Die kernwapens komen echter niet vanzelf op de plek waar ze moeten ontploffen. Een russische raket zal nooit amerikaanse bodem treffen. Deze wordt uit de lucht geschoten voordat hij zijn doel zal treffen
                        Oogkleppen ?
                        Dacht dat iedereen een andere mening mocht hebben van jouw , zonder dat we beledigend hoeven te doen.

Ik hoef er helemaal geen verstand van te hebben.
                        Dan heb jij toch gelijk! Jij je zin.

Comment

• Als china en rusland en wat arabische landen hun geld wegtrekken uit amerika is het morgen nog failliet.
                          kijken of al die soldaten die niet betaald krijgen dan nog zo graag voot the us of a willen vechten

Comment

• Originally posted by Lethal View Post
                            Oogkleppen ?
                            Dacht dat iedereen een andere mening mocht hebben van jouw , zonder dat we beledigend hoeven te doen.

Ik hoef er helemaal geen verstand van te hebben.
                            Dan heb jij toch gelijk! Jij je zin.
                            Als je je hierdoor beledigd voelt heb ik met je te doen. Oogkleppen op hebben is een gezegde.

Comment

• Originally posted by quibus View Post
                              Als china en rusland en wat arabische landen hun geld wegtrekken uit amerika is het morgen nog failliet.
                              kijken of al die soldaten die niet betaald krijgen dan nog zo graag voot the us of a willen vechten
                              Dan zijn ze zelf failliet want je noemt nu landen die de dollar als grootste valutareserve hebben, dat is de hele truc vd VS

Comment

• Originally posted by Gus View Post
                                Als je je hierdoor beledigd voelt heb ik met je te doen. Oogkleppen op hebben is een gezegde.
                                Hoe kom je daarbij dan ?

Het is toch of jouw verhaal en anders heb je oogkleppen op.
                                Dan heb jij toch gelijk ! Jij je zin.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X