Ferguson , politie overtreedt grenzen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Lethal View Post
    Ik snap niet echt waarom je nog de moeite neemt om te antwoorden als je mij toch niet serieus neemt ?!
    Daar ben ik bij dezen dan ook mee gestopt. You just went full retard.
    Ik doe een gok

Comment

Heb je je vriendje er bij gehaald ?!

De wereld is vierkant ja !

Jullie zijn wel een stel internet hooligans hè , beetje stoer doen via internet

Comment

Originally posted by Gus View Post
        Als zwarten gediscrimineerd worden en geen kansen hebben, waarom is dan de belangrijkste man op aarde, de president van de vs, een zwarte man?

Discriminatie bestaat niet, want Obama is de belangrijkste man op aarde. Goed voorbeeld. 

Buiten dat: Obama is niet de belangrijkste man op aarde.
        In theorie misschien, maar niet in de praktijk.

En nee, dit keer geen illuminatie.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
          Discriminatie bestaat niet, want Obama is de belangrijkste man op aarde. Goed voorbeeld.
          En bijv. Morgan Freeman dan? Of alle andere zwarte Amerikanen die wel gewoon een goede baan hebben of die het wel 'gemaakt' hebben? Zeggen dat discriminatie de grootste oorzaak van hun probleem is, is een belediging voor de zwarte Amerikanen die wel iets van hun leven maken. Ik wil niet zeggen dat er geen racisme is, maar ik wil wel zeggen dat iedere capabele Amerikaan die zijn best doet, kan bereiken wat hij wil.
          Ik doe een gok

Comment

Met dit soort antwoorden , ik denk dat hij ook nog in de kerstman gelooft.

Comment

Het is jammer dat daar geen een of andere mafkees onderzoek naar heeft gedaan , hij zou het zo geloven.

Vroeger was dat gedrag nog aandoenlijk Pren , toen je 8 / 10 jaar was.

Comment

Morgan Freeman on race...and his birthday - YouTube

"It's kind of like religion to me, a good excuse for not getting there."

Comment

Jullie vergelijken mensen die geboren worden in ghetto's, met dikke mensen die zgn niet kunnen afvallen .

In dat laatste geval heeft het inderdaad meer te maken met wilskracht.
                  Maar als je geboren wordt in een 'kansloze'omgeving(letterlijk en figuurlijk),is de kans een stuk kleiner dat je jezelf uit die omgeving los kan worstelen.

Uiteraard zijn er uitzondering te noemen, maar die zijn niet representatief voor het merendeel van de arme bevolking.

Dat vind ik hetzelfde als zeggen dat Polen en Bulgaren in verhouding niet meer inbreken en zakkenrollen dan andere bevolkingsgroepen, omdat jouw poolse buurman ooit jouw gevonden portemonee heeft teruggegeven.

Maar…..ik vind ook dat donkere mensen te snel roepen dat ze gediscrimineerd worden als ze hun zin niet krijgen of ergens geen moeite voor willen dien.

Maar zo'n beetje ontkennen dat discriminatie niks te maken heeft met ontwikkeling van dondere mensen, is het andere uiterste.
                  Last edited by rain; 14-09-2014, 14:57.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

@ Akito: dan ben ik het eens met Freeman

@ Rain: Ik zou niet willen zeggen dat ze niks willen, maar ik wil wel zeggen dat ze sneller de neiging hebben om het bijltje erbij neer te leggen. Ik denk dat hun positie vergelijkbaar is met de Nederlandse Marokkanen: ze zitten allebei in een ie**************** benadeelde situatie, maar ze zouden daar best uit kunnen komen, als ze er wat meer moeite voor zouden doen.
                    Toch zie ik ze niet op de universiteit, nauwelijks op het hbo, zag ik ze nauwelijks op het vwo, praat de gemiddelde Marokkaan die ik tegenkom geen fatsoenlijk Nederlands (terwijl zijn/haar familie al drie/vier generaties in Nederland woont) en zijn ze als groep oververtegenwoordigd in criminaliteitscijfers. En het is natuurlijk onzin om te stellen dat de gemiddelde Marokkaan dommer of crimineler is dan de gemiddelde Nederlander. Wat verklaart deze feiten dan wel? Tja... er is geen selectieprocedure op universiteiten of hogescholen, dus discriminatie kan daar in ieder geval niet de oorzaak van zijn. Ik gooi het op wilskracht of liever: het gebrek daaraan.
                    Ik ken bijvoorbeeld ook twee broers van Marokkaanse afkomst die goed hun best hebben gedaan: ze spreken vloeiend Nederlands (en zelfs Kerkraads dialect lol), allebei hun vwo cum laude gehaald en daarna een universitaire studie, gecombineerd met commissies in een studievereniging. Needless to say, ze hebben allebei een goede baan.
                    Last edited by Pren; 14-09-2014, 15:16.
                    Ik doe een gok

Comment

Houden we het hier even relaxed kindertjes, ik lees deze vanaf nu mee dus geen geruzie onderling.
                      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                      Squat 230 kilo
                      Bankdrukken 137.5 kilo
                      Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Ik heb het bewust niet over marokanen, want dat is een verhaal apart.
                        Mijn reactie was n.a.v donkere mensen in Amerika.

Ik heb wel aardig wat marokaanse vrienden/bekenden, maar die hebben bijna allemaal wat bereikt in het leven.
                        Al is 'iets bereikt hebben'relatief en vult iedereen dat voor zichzelf anders in.
                        'Iets bereiken'houdt voor de meeste marokanen in dat ze een supermooie auto hebben, chickies en genoeg cash op zak.
                        Maar dat mag geen jaren duren(bv dmv een studie), maar moet binnen een paar maanden gefixed zijn.
                        Vandaar de overvallen etc.

Het probleem met de meeste marokanen is dat ze zich supersnel gediscrimineerd voelen en ze bijna altijd vinden dat er geen 'respect'is en dat ze dus recht hebben op bepaalde dingen.
                        Jammer genoeg is het eenrichtingsverkeer wat betreft respect.

Maar ik dwaal af: we hoeven geen discussie te voeren over de kansen en mogelijkheden die marokanen krijgen in Nederland, maar dat kan je absoluut niet vergelijken met de positie van donkere mensen in Amerika.
                        Last edited by rain; 14-09-2014, 15:26.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Wat betreft 'maatschappelijk succes', hier een citaatje van een (eerstejaars, dus niet haten op inhoud ) papertje dat ik een tijd terug heb geschreven over sociaaleconomisch succes van Asian-Americans in de V.S. t.o.v. andere minderheden. Biedt miss wat houvast op dat gebied.

De definitie van sociaaleconomisch succes.
                          Sociaaleconomische status is de optelsom van een combinatie van sociale en economische (meetbare) factoren van een persoon of gezin, in verhouding tot andere personen of gezinnen in hetzelfde gebied. Dit brengt de volgende definitie van sociaaleconomisch succes voort die de rest van de paper gehanteerd zal worden: ‘Een relatief hoge plek van een bevolkingsgroep in de sociale stratificatie met bijbehorend succes, aanzien en prestige’. Deze status staat op een driepoot bestaande uit drie pijlers zonder welk men geen gunstige sociaaleconomische status kan bereiken, te weten: 1: materiële omstandigheden, 2: vaardigheden en kennis, en 3: het sociale netwerk (Ministerie van Volksgezondheid, 2010). Omdat dat laatste moeilijk meetbaar en vaak subjectief is, wordt hier enkel gekeken naar de mogelijkheid om een sociaal netwerk op te bouwen, gemeten als bekwaamheid in het Engels. De term materiele omstandigheden refereert naar inkomen en bezit. Deze belangrijke pijler wordt grotendeels beïnvloed door educatie. Hoe meer educatie hoe groter het gemiddelde inkomen van een individu of gezin namelijk is (Austin, 2012). Uit bovenstaande pijlers vloeien een aantal sociaaleconomisch succes verklarende factoren voor bevolkingsgroepen uit, waarvan de volgende per individu zullen worden onderzocht tenzij anders aangegeven: inkomen, inkomen per huishouden, educatie, huizenbezit. Ook zal zoals eerder genoemd de beheersing van het Engels in het onderzoek worden meegenomen. Deze factoren zijn stuk voor stuk, in meer of mindere mate, essentieel voor een positieve ontwikkeling van de sociaaleconomische status.
                          In het volgende hoofdstuk worden de gemiddelde scores van Asian-Americans op deze gebieden vergeleken met de scores van Afro-Americans en Hispanics, twee andere grote minderheden in de Verenigde Staten.

Comment

Obama de machtigste/belangrijkste man ter wereld?? Sinds wanneer?

Comment

Originally posted by quibus View Post
                              Obama de machtigste/belangrijkste marionette ter wereld?? Sinds wanneer?
                              Dat klopt.
                              'God of war'is een betere benaming, al beslist hij dat ook niet zelf.
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Hebben jullie je pilletjes wel ingenomen ?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X