De harde waarheid van 11 september

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Effe uitleggen waarom het wel kan een gebouw wel kan instorten door enkel en alleen temperatuur!
    Ik ben in opleiding voor brandweerman en staalsterkte ligt nauw samen met omgevingstemperatuur... Er bestaan ongeveer 2500 staalsoorten dus ik ga niet discussiëren over wat voor soort staal het is maar een wolkenkrabber is gebouwd op een metalen constuctie,niet meer niet minder. Er word aangenomen dat staal zijn stevigheid verlies vanag 900° C. u als zo'n vliegtuig tegen zo'n snelheid in zo'n gebouw stort heb je 2 factoren welke de stevigheid van die constructie gaan beïnvloeden.
    1) De aangerichte schade door het impactsnelheid x de massa van het vliegtuig! Die is enorm!
    2) de temperatuur van de explosie en het nabranden van de kerosine en andere brandbare meterialen , je mag niet vergeten dat dit niet in open lucht is maar in een bijna afgesloten ruimte, waardoor de temperatuur veel hoger oploopt.Je mag tellen dat die temperatuur op z'n piek tot bijna 1500° gaat.Meer dan voldoende om van staal het equivalent van rubber te maken!
    Door de temperatuur verkrijg je een zwakke schakel in het gebouw van 4 tot 6 verdiepingen, eens dat de metaalmoeheid de grens overschreed, zal het bovenliggende gewicht van de andere verdiepen de verwarmde delen samendrukken en dan krijg je het domino-effect, en je gebouw stort onvermijdelijk in. Hier is geen sprake van explosieven, en jongens laat jullie dat ook niet wijsmaken. Dit was perfect mogelijk met het vliegtuig alleen.

Ik ben akkoord dat er bepaalde vaststellingen en tips van de CIA en NSA genegeerd geweest zijn, ze hadden (achteraf gezien) deze ramp kunnen vermijden... Dit is gewoon een samenloop van verschillende dingen die over het hoofd gezien zijn door velen en geleid heeft tot een succesvolle aanslag door moslim-terroristen en niet door de overheid!
    Zeggen dat Bush zijn IQ te laag is vind ik gewoon een kinderachtige uitspraak is omdat de schuld niet alleen bij hem ligt maar ook aan al die mensen die onder hem werken en de nodige informatie moeten vergaren. Nu Bush zijn strijd tegen het terrorisme ligt ook niet enkel en alleen bij hem, zo'n president word ook serieus onder druk gezet hoor mensen.
    Zoals sommige onder jullie weten ben ik bodyguard van beroep en heb meegewerkt aan zijn persoonlijke beveiliging toen hij in belgie is geweest begin 2005.
    Iig ik heb de president ontmoet achter de schermen, zonder camera's, en kwam mij zeer vriendelijk en charismatisch over. Hij heeft zijn tijd genomen om onze veiligheidsmensen voor het goede werk te bedanken, mijn baas heeft zelfs met hem op de foto gemogen. Ik kan je verzekeren dat vele VIP's ons beschouwen als lastpakken en mensen dat constant aanwezig zijn in hun privé leven, maar hij niet, en respecteerde ons.. Soms kan je veel afleiden uit een korte ontmoeting met iemand en ik had het eerlijk gezegd niet verwacht dat hij zo vriendelijk was...
    Grtz
    -C-
    Last edited by Niceguy; 15-09-2006, 00:31.
    -Intellectuals solve problems, Geniuses prevent them....
    -2 know what we don't know
    -No Pain No Gain!

Comment

wtc staal kon een temperatuur van 2000 graden aan.
      VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by Niceguy View Post
        Zeggen dat Bush zijn IQ te laag is vind ik gewoon een kinderachtige uitspraak is omdat de schuld niet alleen bij hem ligt maar ook aan al die mensen die onder hem werken en de nodige informatie moeten vergaren. Nu Bush zijn strijd tegen het terrorisme ligt ook niet enkel en alleen bij hem, zo'n president word ook serieus onder druk gezet hoor mensen.
        -C-
        Ik verzin het niet zelf hoor, ik citeer de Telegraaf van zondag 10 september:
        zo 10 sep 2006
        'Bush is op-een-na-domste president'
        WASHINGTON - De Amerikaanse president George Bush heeft slechts één voorganger gehad die dommer was dan hij. Dat constateren psychologen van de universiteit van Californië op basis van onderzoeken naar de intelligentie van de staatshoofden.

„Hij is absoluut intelligent, zeker slim genoeg om president van de Verenigde Staten te zijn”, zei onderzoeksleidster Dean Keith Simonton tegen de Britse krant The Sunday Times. Toch is er in de laatste 110 jaar geen Amerikaans staatshoofd met een lager IQ geweest, met uitzondering van Warren Harding, die van 1921 tot 1923 regeerde.

Simonton schat Bush' IQ op ongeveer 120, „het gemiddelde van een leerling die zijn middelbare school afrondt”.

De vorige president Bill Clinton heeft waarschijnlijk een IQ tussen 136 en 159, terwijl Ronald Reagan tussen 118 en 142 zat. John Quincy Adams, die in de negentiende eeuw regeerde, was met een IQ van 165 tot 175 veruit de geniaalste van de presidenten.

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Waarschijnlijk uit een amerikaans artikel gehaald zeker, ook in een van diegene dat zeggen dat de overheid achterzat. Vergeet niet zij spreken van 2000° Fahrenheit,ik spreek in graden Celsius (major difference bro), 2000° F is ongeveer gelijk aan 1100°C.
          Staal dat tot 2000° C zijn stevigheid behoudt moet nog uitgevonden worden denk ik ...
          Vergeet niet dat zo'n vliegtuig, ik denk een 757, tot 45000 liter kerosine kan bevatten, dat is veel, en ik nog dat de impact van het vliegtuig ook een rol speelde, zo'n massa (+/-120 ton) dat tegen 900 km/h in het gebouw vliegt doet heel wat schade, ken je de wet van Newton bro! Think about it
          Grtz
          -C-
          Last edited by Niceguy; 15-09-2006, 09:10.
          -No Pain No Gain!

Comment

Originally posted by Jaap View Post
            Ik verzin het niet zelf hoor, ik citeer de Telegraaf van zondag 10 september:
            zo 10 sep 2006
            'Bush is op-een-na-domste president'
            WASHINGTON - De Amerikaanse president George Bush heeft slechts één voorganger gehad die dommer was dan hij. Dat constateren psychologen van de universiteit van Californië op basis van onderzoeken naar de intelligentie van de staatshoofden.

„Hij is absoluut intelligent, zeker slim genoeg om president van de Verenigde Staten te zijn”, zei onderzoeksleidster Dean Keith Simonton tegen de Britse krant The Sunday Times. Toch is er in de laatste 110 jaar geen Amerikaans staatshoofd met een lager IQ geweest, met uitzondering van Warren Harding, die van 1921 tot 1923 regeerde.

Simonton schat Bush' IQ op ongeveer 120, „het gemiddelde van een leerling die zijn middelbare school afrondt”.

De vorige president Bill Clinton heeft waarschijnlijk een IQ tussen 136 en 159, terwijl Ronald Reagan tussen 118 en 142 zat. John Quincy Adams, die in de negentiende eeuw regeerde, was met een IQ van 165 tot 175 veruit de geniaalste van de presidenten.

Ha lol , zo bedoelde je het, in jouw verhaal komt het over dat ie dom is, en dan nog er zijn genoeg slimmere mensen rondom hem waarvan méér verwacht werd, dus de schuld ligt niet enkel bij hem, en daar draaide het bij mij om...
            Misschien had je het wat beter moeten uitleggen Jaap, No offence bro, dan had ik het misschien niet mis geïnterpreteerd...
            Grtz
            -C-
            Last edited by Niceguy; 15-09-2006, 09:17.
            -No Pain No Gain!

Comment

Ik had het niet goed gelezen, daarom nog een kleine reactie...
              Man dit is pure speculatie. Dit is gewoon "de natte vinger" methode en er naar gissen, het verwonderde mij al dat een staatshoofd zou meedoen aan een IQ-test en vervolgens zo'n gemiddelde score zouden vrijgeven....

Grtz
              -C-
              -No Pain No Gain!

Comment

Ha lol , zo bedoelde je het, in jouw verhaal komt het over dat ie dom is, en dan nog er zijn genoeg slimmere mensen rondom hem waarvan méér verwacht werd, dus de schuld ligt niet enkel bij hem, en daar draaide het bij mij om...
                Misschien had je het wat beter moeten uitleggen Jaap, No offence bro, dan had ik het misschien niet mis geïnterpreteerd...
                Grtz
                -C-
                NOG beter uitleggen? Heb in dit topic al meer getypt, dan in de rest van de sinds mijn lidmaatschap in 2003 bij elkaar...
                Voorlopig heb ik ff genoeg gezegd over dit topic

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Waarschijnlijk uit een amerikaans artikel gehaald zeker, ook in een van diegene dat zeggen dat de overheid achterzat. Vergeet niet zij spreken van 2000° Fahrenheit,ik spreek in graden Celsius (major difference bro), 2000° F is ongeveer gelijk aan 1100°C.
                  Staal dat tot 2000° C zijn stevigheid behoudt moet nog uitgevonden worden denk ik ...
                  Vergeet niet dat zo'n vliegtuig, ik denk een 757, tot 45000 liter kerosine kan bevatten, dat is veel, en ik nog dat de impact van het vliegtuig ook een rol speelde, zo'n massa (+/-120 ton) dat tegen 900 km/h in het gebouw vliegt doet heel wat schade, ken je de wet van Newton bro! Think about it
                  Grtz
                  -C-
                  Volgens de documentaire Loose change, kon het staal op papier 1100 graden celcius aan, maar volgens experts zou geen enkel staal van dat soort onderdoen voor 2000graden celcius

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                    Volgens de documentaire Loose change, kon het staal op papier 1100 graden celcius aan, maar volgens experts zou geen enkel staal van dat soort onderdoen voor 2000graden celcius
                    Vriend, Loose Change is een snel in elkaar gezet filmpje door 3 studenten. Dat wil dus niet direct zeggen dat dat de waarheid is. Hoe "graag" ik ook dit soort reportages geloof.
                    Baseer je kennis niet op 1 verhaal of filmpje, maar vergelijk alles, weeg af en beoordeel.

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Vriend, Loose Change is een snel in elkaar gezet filmpje door 3 studenten. Dat wil dus niet direct zeggen dat dat de waarheid is. Hoe "graag" ik ook dit soort reportages geloof.
                      Baseer je kennis niet op 1 verhaal of filmpje, maar vergelijk alles, weeg af en beoordeel.

Mja daar heb je wel gelijk in. De enigste manier om bij de waarheid te komen is nog door alles ZELF te onderzoeken, geen experts etc. gewoon zelf. Maar zover kom je nooit.

Comment

fuck onderzoek ga fitnissen
                        on the road to get huge

Comment

Ik heb foto's en filmpjes gezien van direct na het gebeuren, waarop duidelijk de "harde" onderdelen terug te zien zijn, zoals bv de motoren. Dat er van de rest nagenoeg niets terug te vinden is, komt door de explosie. Wist je dat een vliegtuig tegenwoordig gemaakt wordt door laagjes aluminium met glasvezel. Dat gecombineerd met snelheid en explosie (duizenden liters kerosine) blijft er weinig meer van over, behalve enkele metalen onderdelen.
                          True, maar heb een docu gezien waar werd verteld dat die vlieger onmogelijk kon gesmolten zijn.

En hoe verklaar je dat kleine gat?

En hoe verklaar je dat de WTC al na 1 uur instorte terwijl er nog een hoopje wolkenkrabbers zijn die ook al in brand stonden en er nog altijd staan, 1 ervan stond 24 uur in brand...

En hoe verklaar je dat de torens recht naar beneden vielen?

Comment

Originally posted by Santino88 View Post
                            En hoe verklaar je dat de torens recht naar beneden vielen?
                            In de tijd van vrije val maarliefst!

Comment

Tja ik verklaar verder niets. Ik ben er voor mezelf uit hoe het gegaan is, zie eerste reactie. Dat er nog steeds een hoop niet klopt aan het hele gebeuren, dat klopt. Ik was er niet bij.....en dat zullen we waarschijnlijk nooit achter komen ook...

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Man man man, jongens toch, zitten jullie hoofd zover in jullie gat dat jullie over de feiten kijken....
                                Santino en Dav1to, kijk hé jongens ; willen jullie kost wat kost gelijk hebben, geloven jullie maar wat 'ze' zeggen. Ik heb duidelijk aangetoond, (ben geen expert) maar weet wel ongeveer over wat ik spreek.... No way dat 1 of andere architect z"n gebouw tegen zoiets had kunnen voorzien. Punt aan de lijn...
                                Take care
                                -C-
                                -No Pain No Gain!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X