Saddam heeft gehangen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Saddam heeft gehangen

Ja dacht 4 uur hollandse tijd werd hij opgehangen. Me'n moeder leest dat boek over zijn leven dus die weet er wel veel over maar toch vond zij het nog wel een bietje zielig. Ik toen ik het hoorde dat hij binnen 30 dagen opgehangen ging worden vond het misschien ook een tikkeltje sneu, maar al snel mochten ze het van mij maar doen ook.Nou dat is uitgekomen die voorfilmpjes allemaal leuk en aardig maar ik wil gewoon zien hoe hij hangt, die filmpjes zullen nog wel komen. Nou ik denk dat ik het wel weet maar toch, wat vinden jullie er nou van ??

nog even wat nieuws shit.

Korte berichten over dood Saddam

* Zowel de CDA, PvdA als SP voorzien niet op snelle termijn verbeteringen in Irak nu Saddam Hoessein dood is. De VVD denkt wel dat de Irakezen nu bevrijd zijn van een zware last.

* De mensenrechtenorganisatie Human Right Watch (HWR) heeft de executie van Hoessein veroordeeld. Het Vaticaan noemde de ophanging tragisch en vreest een nieuwe golf van geweld in Irak.

* De twee bondgenoten van Saddam, die ook ter dood zijn veroordeeld, zijn niet tegelijkertijd met de oud-dictator opgehangen. Zij zullen direct na het offerfeest worden geëxecuteerd.

Offerfeest
    Saddam werd samen met zijn halfbroer Barzan al-Tikriti en de vroegere president van het zogenoemde Revolutionaire Hof, Awad Hamed al-Bander, in de hoofdstad Bagdad opgehangen, vlak voordat formeel het islamitische offerfeest begon. Volgens de Iraakse wet mag tijdens een religieus feest geen executie plaatsvinden.

Verzoek afgewezen
    Een laatste poging van advocaten om de overdracht van Saddam van de VS aan Irak uit te stellen, werd afgewezen. De oud-dictator zat gedurende zijn rechtszaak vast in een Amerikaanse gevangenis bij het vliegveld van Bagdad.

Misdaden
    Het doodvonnis van Saddam Hoessein werd deze week in hoger beroep bevestigd. Hij werd in november ter dood veroordeeld wegens misdaden tegen de menselijkheid door de moord op 148 sjiitische mannen en jongens in Dujail in 1982.

Begrafenis Jemen
    Zijn dochter Raghd, die in Jordanië in ballingschap leeft, heeft gevraagd Saddam tijdelijk te begraven in Jemen 'totdat Irak is bevrijd en hij kan worden herbegraven in Irak'.

-------------------------------------POLL-------------------------------------------

hier een fotoreportage achtig iets.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...necrologie.xml
    Last edited by hardcoremenneke; 30-12-2006, 13:15.
    on the road to get huge

Opgeruimd staat netjes: hij mag van geluk spreken dat hij daar is opgehangen en niet door mij rechtstreeks naar Allah is getrapt.

Comment

nee dan komt ie nie ver
      on the road to get huge

Comment

wel nice, dat zo een kerel toch nog lekker hard gestraft word.
        VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Prima zaak en hij heeft volgens mij weinig te klagen, gezien wat hij op zijn geweten heeft is opgehangen worden nog best een menselijke straf...
          Relatief snel iig, een middeleeuws martelkamertje had vast ook niet misstaan.

Comment

ik wil , als ze komen die opnames zien als hij hangt ben benieuwd hoe lang hij het volhoud enzo .
            on the road to get huge

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
              Prima zaak en hij heeft volgens mij weinig te klagen, gezien wat hij op zijn geweten heeft is opgehangen worden nog best een menselijke straf...
              Relatief snel iig, een middeleeuws martelkamertje had vast ook niet misstaan.
              Als je weet wat hij het Iraakse volk heeft aangedaan....ik zou tegen die bevolking zeggen...pak allemaal een steen en gooien maar!! Steniging...dat is nog eens een mooie straf!

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Originally posted by hardcoremenneke View Post
                ik wil , als ze komen die opnames zien als hij hangt ben benieuwd hoe lang hij het volhoud enzo .
                Meestal breekt dan iemands nek dus dan is het binnen een fractie van een seconde voorbij.

Ik ben zwaar tegen de doodstraf, dus ook als dat om sadam gaat. Niemand heeft het recht een ander dood te maken! Wat hij ook uitgevreten heeft. De doodstraf is meer iets van de middeleeuwse culturen. Maarja hoe beschaafd zijn Irak en het zwaar hypocriete Amerika?
                Dat is vandaag wel weer eens gebleken dat dat in deze landen ver is te zoeken.

Comment

hmm ik weet niet hoor, ik weet niet of hij echt zo slecht was.
                  ik snap, als sjieten hem aanvallen of bijvoorbeeld zijn volk, dat hij dan die mensen vermoord of wat dan ook. een oorlog is een oorlog en wat kon hij dan doen, zeker al die mensen levenslang geve..
                  maar toch als k zijn martelingen zie op internet, dan is het erg hard.
                  maar dan weet ik alsnog niet wat die mensen hebben misdaan dus kan ik niet oordelen wat de meeste hier wel doen.
                  ik heb er dus geen gevoelens bij, mijn ouders een beetje en voor de rest, alles op deze wereld komt en gaat. het was zijn lot om te sterven
                  Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Goeie straf, en een prima zaak dat hij er niet meer is..

Grtz..
                    Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

het lijkt me niet meer dan terrecht.

(de uncut versie van de verhanging)
                      LiveLeak.com - Full Saddam Execution Video Leaked from Cellphone

greetz
                      Trainingslog Farmboy:

Comment

Het strekt hem toch tot eer dat hij op zijn laatste momenten sprak tot het volk van Irak om zich te verenigenen. Hij is ook heel de tijd kalm en sereen gebleven (hij zat mss onder de kalmeermiddelen).
                        Dit in tegenstelling tot zijn beulen die hem op het laatste moment nog bespot zouden hebben.
                        Een passend einde voor een figuur zoals Saddam Houssein. Maar ik denk niet dat dit enige beterschap gaat brengen voor de toestand in Irak. Hij was tenslotte nog maar een voetnoot geworden in de hele huidige situatie.

Ikzelf ben voor de doodstraf en van mij zou ze zelf hier ook mogen toegepast worden. Ik vind dit een betere straf voor iemand die zware misdaden begaan heeft dan hem voor de rest van z'n (zielige) leven op te sluiten. Dit dan nog op kosten van de samenleving.
                        The wrought iron thinks itself needlessly tortured, the tempered steel blade knows why.

Comment

beetje jammer dat het allemaal zo lang heeft moeten duuren
                          heeft zo ongelofelijk veel geld gekost waar van een heleboel armen mensen weer maanden van zouden kunnen eten bijv
                          Who's the Chef

Comment

vind alleen jammer dat je niet alles op tv mocht zien

Comment

ken je die mop van saddam hussein?

ach, lama hangen.
                              VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X