Koffie drinken met raddraaiers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Koffie drinken met raddraaiers

Ik denk dat het tijd is om ook dit gedeelte weer wat meer leven in te blazen, dus zal als ik over wat interessants/schandaligs/wat dan ook struikel hier het een en ander posten. Voel je vrij dat zelf ook te doen.

On topic: de politie daalt steeds verder in mijn achting. Je mag geen eigen rechter spelen, maar de politie doet geen flikker voor je. Drink maar koffie met de lastige mocromedemens en dan komt alles goed...
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

En de waarheid hoevnen ze niet te weten als de zaak maar rond is en het weer van het bureau af is!!!

Dit zeggen ook politie agenten die ik ken tegen mij... het gaat ze puur die zaak van het bureau af te hebben met of zonder de waareid as het maar rond is! BELACHELIJK

Comment

Echt hele zorgwekkende ontwikkelingen...
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Er zijn vast wel eens mensen in Spanje geweest, de politie daar (hoe heten ze ook als weer? Guardia Civil?) lopen op stapavonden rond met een knuppel van 60 centimeter, en in groepen van 4, als je dan naar hun zin niet recht genoeg over de stoep loopt, hakken ze je benen onder je lijf vandaan, om je vervolgens in de berm te laten liggen. Nou ben ik geen voorstander van zinloos geweld maar feit is wel dat iedereen er een soort van respect voor heeft, en er daar dus relatief weinig gelul op straat is. Lijkt me een typisch geval van zinvol geweld... De politie hier mag niks, kan niks, doen niks en zijn niks..... Gevolg is dat elk stuk tuig ze retehard uitlacht, en terecht...

Het meest belachelijk is nog dat als je in een knokpartij in de kroeg terechtkomt en je besluit om je niet op je kop te laten zitten en je hoekt er één tegen de vlakte je zelf kunt gaan zitten brommen...

Waar het dus op neer komt is dat je als de sodemieter weg moet rennen, en de relschoppende medemens vrij baan moet geven.... Of inderdaad koffie met ze moet gaan drinken... Ik denk dat het nog geen 30 seconden duurt voor je ze met de thermoskan om de oren moet zwabberen omdat ze er anders met je geld vandoor gaan...
        Fear doesn’t overwhelm you; you let fear overwhelm you.

Comment

Ja, dat is la guardia civil. Iedereen heeft daar respect voor. Daar wordt er tenminste aangepakt als het mis is. True, ze zijn vaak erg hard, maar daar zijn ze het altijd. Hier zijn ze het selectief, vrijwel alleen tegen autochtonen (je zou maar een racist zijn), en alleen bij overtredingen die het woord overtreding nog niet waard zijn.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Ja, dat is la guardia civil. Iedereen heeft daar respect voor. Daar wordt er tenminste aangepakt als het mis is. True, ze zijn vaak erg hard, maar daar zijn ze het altijd. Hier zijn ze het selectief, vrijwel alleen tegen autochtonen (je zou maar een racist zijn), en alleen bij overtredingen die het woord overtreding nog niet waard zijn.
            Ik heb ze hier nog nooit écht hard meegemaakt, (houden zo)...

Overtredingen tjah, ik snap ook gewoon niet waarom er altijd maar gezeken wordt over slechte integratie, hangplekken, probleemjongeren en koffie drinken... Het merendeel van de ambtenaren (het wordt politie zouden ze niet eens mogen dragen) zijn het ****trappen niet waard...

Maar als ik dat artikel zo lees dan moet je dus eigenlijk met een pot koffie in je hand de opvoedende taak van falende ouders over gaan nemen? Ja lekker is dat... Dat wil ik pas op het moment dat je ze fatsoenlijk een hijs voor hun treiter ken geven...

En om te beginnen, drinken ze in die cultuur geen koffie, maar thee.... dus daar hoef je ook al niet mee aan te komen...
            Fear doesn’t overwhelm you; you let fear overwhelm you.

Comment

Ja, het is echt triest dit. En als je dan het recht in eigen hand neemt ben jij uiteindelijk de lul, terwijl de instantie die ervoor wordt betaald te handelen geen reet uitvoert, maar wel de tijd heeft om jou op te pakken en van jou een zaak te maken. Omgekeerde wereld.

sigpic

Comment

Originally posted by thomstar View Post
                Er zijn vast wel eens mensen in Spanje geweest, de politie daar (hoe heten ze ook als weer? Guardia Civil?) lopen op stapavonden rond met een knuppel van 60 centimeter, en in groepen van 4, als je dan naar hun zin niet recht genoeg over de stoep loopt, hakken ze je benen onder je lijf vandaan, om je vervolgens in de berm te laten liggen. Nou ben ik geen voorstander van zinloos geweld maar feit is wel dat iedereen er een soort van respect voor heeft, en er daar dus relatief weinig gelul op straat is. Lijkt me een typisch geval van zinvol geweld... De politie hier mag niks, kan niks, doen niks en zijn niks..... Gevolg is dat elk stuk tuig ze retehard uitlacht, en terecht...
                In China is er relatief gezien ook weinig criminaliteit,omdat de politie dat gewoon keihard afstraft .Zo werd een taxichauffeur die een vriend van mijn broer had opgelicht,gepakt en met stokken in elkaar geslagen..

Comment

Hoe zit het in Frankrijk trouwens?

Toen ik er op vakantie was zag je gasten in leger uniform in groepjes rondlopen met hun mitraileur gereed. Me ex voelde zich niet veilig, maar ik vond het wel beter. In de tram/metro kwamen ze binnen in blauw uniform, 4 man met lange getrokken knuppels en 2 herders honden. Ze gooide toen letterlijk 2 hangjongeren er uit.

In Nederland is het lachwekkend zo triest dat het is geregeld. En dan treed er een agent op, schiet de dader neer en wordt hij vervolgd terwijl hij gewoon de protocols volgde. En sindsdien is dat aangepast om dit soort situaties te voorkomen. Het wordt te makkelijk gemaakt voor tuig en criminelen.

Misdaad loont niet...tenzij je in Nederland je praktijken bezigt

Comment

De politie is je beste vriend zeggen ze....

Ik ben nog nooit zo vaak genaaid door mn beste vrienden dus ik denk dat ik maar een eind maak aan die vriendschap.

Comment

Hehehehe. Heb zelf ook wel een paar keer het gevoel gehad dat mijn vrienden me in de rug staken.

sigpic

Comment

Nederland: het land waar je naar hartelust kunt stelen, verkrachten en moorden. Je hoeft er niet eens lang voor te zitten, krijgt aftrek van voorarrest en goed gedrag, kunt een opleiding volgen, krijgt de gelegenheid tot sporten in de bak, hebt toegang tot allerlei recreatie (waaronder sex met hoertjes) en je kunt vanuit de bak gewoon doorgaan met eventuele illigale nevenpraktijken.
                        Hier ben je als crimineel "the man"...behalve als je de belastingdienst probeert op te lichten. Als je dat doet vilt de Nederlandse overheid je levend!
                        Vandaar ook het spreekwoord:

"Gij zult niet stelen...de overheid duld geen concurrentie!!"
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Het meest rare vind ik toch wel de manier van straffen geven.
                          Voorbeeldje; paar jongens hier in de stad hadden een snackbar overvallen en was mislukt. Vrouw was geschrokken, geen rare dingen. 4 jaar, best veel.

Ander voorbeeldje; was een meisje hier in de stad die nogal afgleed. Ging achter de ramen staan, stoeide erg veel met drugs, ect. Kreeg een vriend (45 ofzo terwijl zei van mijn leeftijd is) en kreeg daarmee een kind. Ziek leeftijdsverschil, man was ook niet helemaal ok, maar de kerel deed alles voor zn kindje, dus daar geen commentaar op. Op een gegeven moment kregen ze ruzie en ging het uit elkaar. Hij mocht het kind nooit meer zien van haar.
                          Op een gegeven moment belde zei hem op; als je het kind ooit nog wilt zien, moet je NU komen. Hij kwam. Werd hij neergeschoten door haar tweelingbroer, ogen eruit gehaald en meerdere rare verminkingen.
                          Hij heeft ook 4 jaar gekregen, waarvan 1 jaar voorwaardelijk. Dus nog minder dan de snackbar.

Nu zal het vast wel meespelen dat hun geen wit geld hadden, en daarvoor in aanmerking kwamen voor een pro deo advocaat, en eindeloos in hoger beroep konden gaan. Maar het is wel ziek.

Leuk spreekwoord, DSO!

Comment

ja dat is vervelend,voorkomt voor mij een hoop werk.

Comment

dit plaatje stond een tijdje geleden ergens op google, zo'n droog hollandse-wijsheid tegeltje.
                              Attached Files

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X