De Rage van 2009 !!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De Rage van 2009 !!

Slachtoffer steekpartij Lelystad had veel geluk

Man neergestoken tijdens hond uitlaten
    Een 63-jarige man uit...

#respectanceWidget h2 { width: 110px; } #respectanceWidget { margin-bottom: 20px; width: 120px; } .respectance { border: 2px solid #AAA !important; padding: 3px !important; }

Lelystad - De 63-jarige Cor Fokkink uit Lelystad had makkelijk een grote wond in zijn hals kunnen oplopen. De dader die hem op eerste kerstdag een vijf centimeter brede snee toebracht, gebruikte immers een 30 centimeter lang mes volgens het slachtoffer. "Ik realiseer me dat ik ongelooflijk veel geluk heb gehad", aldus de Lelystedeling. De dader is nog voortvluchtig.

Foto: Bob Friedlander

"Opeens stond hij voor me, zonder een woord te zeggen", vertelt Fokkink, "en zag ik dat hij een groot mes in zijn rechterhand had. Hij haalde in een flits uit en ik had op dat moment nog helemaal niets in de gaten. Ik voelde geen pijn. Opeens merkte ik dat ik bloedde. Ik heb toen zelf 112 gebeld. Ik bleef steeds bij kennis." Daar werd hij door ambulancepersoneel verzorgd en vervolgens naar het ziekenhuis gebracht. Hij was daar 's ochtends als medewerker van de ziekenomroep. "Niet wetende dat ik er een paar uur later, om heel andere redenen, weer zou zijn."
    Vorige week was op 500 meter afstand van de steekpartij bij Fokkink ook een vrouw neergestoken. De politie gaat, aan de hand van de signalementen, voorlopig uit van twee verschillende daders. Fokkink heeft geen flauw benul waarom de man hem moest hebben. "Ik heb geen vijanden", zegt hij. "Kennelijk was ik op de verkeerde plaats. Die man heeft verder niets gedaan. Hij maakte geen aanstalten mij te beroven. Mijn hond Cas, die ik op dat moment uit liet, had net als ik niets in de gaten van een verwonding. Anders was hij de dader misschien achterna gegaan. Ik heb de man nog wel gezocht. Ik had de politie graag een beter signalement willen geven. Het ging allemaal zo snel dat ik minder kon doorgeven dan ik wilde."
    "Ik heb drie kleinzoons en die hebben, toen ze van het incident hoorde, snel wat vrienden bijeengeroepen en die zijn samen de omgeving gaan uitkammen, gewapend met honkbalknuppels. Ze hadden die vent graag gepakt. Natuurlijk had ik graag dat de dader was gegrepen, maar ze hadden natuurlijk geen geweld mogen gebruiken."

Dit hoor ik steeds vaker doelloos iemand even steken... mijn meissie mag savonds niet meer alleen van mij naar buiten...de hond uitlaten... dat doen we voortaan samen... of ik alleen..
    De waarheid kan erg hard zijn

Altijd gezellig in Lelijkgat.
    Maar dan woon je daar zelf zeker, dat je dit post? Want zulke dingen gebeuren toch wekelijks..

Zal je meisje trouwens blij mee zijn, als ze niet meer nsavonds naar buiten mag, alsof het een klein kind is. Zoiets kan altijd gebeuren, overal. Ook thuis. Maar dat los hiervan.

Comment

indd altijd gezellig hier...

ze mag wel naar buiten.. alleen met de hond rond niet meer alleen.. voorlopig iniedergeval.. ( gaat meestal paar KM lopen met de hond namelijk.. )

Tis nie anders..
      De waarheid kan erg hard zijn

Comment

Typisch verhaal weer. Had graag gezien dat die jongens even verhaal konden halen bij de dader.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X