Inauguratie Barack Obama

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Inauguratie Barack Obama

Vandaag is de dag. Brack Obama wordt vandaag, 20 Januari 2009 beedigd tot de 44e President van de USA. Een historische dag voor de wereld, want Obama is de eerste "zwarte" president die Amerika ooit gehad heeft.
    Ik ga de vanavond alles live volgen op tv. Wat vinden julllie er van?
    Geniet, en drink met maten!

Ik ga wel kijken, het is niet dat ik hyper obama fan ben met vlaggetjes enzo "Yes we can!! 2009 year of change!!" het zal wel :P
    maar het blijft interessant.
    Ik ben benieuwd wat hij naast mooie uitspraken concreet wil bereiken. Bush heeft alles verkloot dus mensen hebben hoge verwachtingen van Obama om dat allemaal recht te zetten. Arme hij :P

Comment

grootste beveiliging ooit tog wat ik begrepen heb
      omdat hij vlink bedreigd is met de dood
      het zal mij benieuwen of hij een kogel gaat krijgen
      wat denken jullie zal het mee vallen, of zijn die bedreigingen tog wel echt serieus
      Pain is temporary...pride is forever...

Comment

ik vind het cool. een tegenpool van zijn voorganger. deze komt op mij intelligent over
        ik ben benieuwd naar zijn 'change'.
        Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit!

Comment

@ Martin27

Ik weet het niet. Je hebt in Amerika toch echt nog groeperingen die extreem rechts zijn en anti alles-wat-een-kleurtje heeft.

Aan de ene kant is de beveiliging idd heel streng, maar er zal een moment komen dat dit minder streng is, het valt gewoon niet altijd te beveiligen.

Wens niemand de dood in, maar mocht er een aanslag gepleegd worden... het is dan natuurlijk wel weer een hoop sensatie...

Comment

Wordt beetje moe van de hele Obama hype. Echt...iemand hier een Amerikaanse nieuws beetje gevolgd? Gaan ze het hebben over wat zijn partner aan heeft qua kleding en onzin. Mensen die huilen en andere onzin...echt...get a life.

Ik begrijp dat het heel wat is...een zwarte president. Een primeur, maar kom op zeg. We leven in een tijd waar het helemaal niet vreemd zou moeten zijn. Immers wordt er al een aantal decennia gezegd dat iedereen gelijk is? Alhoewel in Amerika is de slavernij en onderdrukking pas sinds de jaren '60 uit het algemene straatbeeld verdwenen. Dus het kan door velen als een opluchting gevierd worden I guess, want het zit nog vrij vers in het geheugen van velen.

Obama lijkt me intelligent, stuk minder stijf als zijn voorgangers en meer "hip"...maar ik blijf er bij. Mooie praatjes vullen geen gaatjes en de grootste leugenaars en criminelen zitten in de politiek. Maar Obama heeft "geluk". Bush heeft zoveel verziekt dat hij in princiepe weinig fout kan doen. Alles wat hij doet kan niks anders zijn dan een stop terug omhoog nadat Bush alles zo diep de grond ingestampt heeft.

Comment

Plus is hij volgens mij maar half zwart..

Comment

Hij is alleen rechterkant zwart

Comment

Wellicht als ik er toevallig inval, anders niet. In feite is het gewoon een ceremonie, vind het veel interessanter wat hij daadwerkelijk gaat doen.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Hij doet het dus. Barack Obama, 45 jaar jong, van gemengd zwart/blanke afkomst.

toch waar hehe

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      Wordt beetje moe van de hele Obama hype. Echt...iemand hier een Amerikaanse nieuws beetje gevolgd? Gaan ze het hebben over wat zijn partner aan heeft qua kleding en onzin. Mensen die huilen en andere onzin...echt...get a life.
                      Daar erger ik me ook dood aan. Typisch amerikaans, dat hysterisch wijferige emo gejank om niks They sure love drama. Obama zelf kan daar helaas niet zoveel aan doen ben ik bang xD

Comment

Het is idd zo dat amerikanen heel "typisch" kunnen reageren. Maar what the hell...ALLES is beter dan Bush!
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Jammer dat het zo overdreven word; die man heeft nog niets gedaan en is nu al de held. Prachtige beloftes, maar eerst zien wat het voor het land doet. Met zon grote schuld lijken me veel dingen onmogelijk.
                          Al geloof ik wel dat het voor de mensen daar alleen al goed is om gewoon ergens in te geloven, tijdens de crisis daar.
                          Maar aangezien de KKK daar zo ziekelijk is, vraag ik me af of hij zn tijd wel vol kan maken.

Ook jammer dat mensen vergeten dat Bush destijds is gekozen omdat hij oorlog wou voeren, en Amerika zn leiderschap terug wou geven.

Comment

Idd eerst zien dan geloven. Maar tot nu toe heeft ie goede dingen voorgesteld, nu de eerste drie maanden afwachten of de plannen ook uitgevoerd worden.
                            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Dat deze man hoop uitstraald is niet te vergeten ook heel belangrijk he....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X