Rechts beleid zichtbaar?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by GeneralIx View Post
    Ik las even "beeindigd".
    Liefst zsm in dit geval ja...
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Liever niet zonde van alle tijd, geld en energie.

Lekker zo houden.
      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
      We like it

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post
        Liever niet zonde van alle tijd, geld en energie.

Lekker zo houden.
        Pff zo'n instabiel kabinet als dit valt vanzelf...

Comment

CDA krijgt derde criticus in de fractie

Uitgegeven:15 oktober 2010 09:42Laatst gewijzigd:15 oktober 2010 09:42
          DEN HAAG - De CDA-fractie krijgt een derde lid dat moeite heeft met samenwerking met de PVV in het nieuwe kabinet. Jack Biskop keert terug in de fractie na het vertrek van CDA-Kamerleden naar het kabinet.

© ANP

Biskop zegt in de GPD-bladen dat hij een moeilijke tijd heeft gehad toen hij de knoop door moest hakken.
          ''Met het regeerakkoord kan ik wel leven. Ik houd me vast aan wat Maxime Verhagen zei: dat de fractie zowel de minderheid als de meerderheid van het congres vertegenwoordigt.'' Op het CDA-congres in Arnhem stemde 32 procent tegen regeringsdeelname.

Kritisch volgen

Na verzet van de leden Ad Koppejan en Kathleen Ferrier besloot toch de hele CDA-fractie het regeer- en gedoogakkkoord van VVD, CDA en PVV te steunen. De twee dissidenten zeiden wel te blijven bij hun bezwaren tegen de PVV en het kabinet kritisch te gaan volgen.
          © ANP

Comment

CDA met gewoon eens leren hun hypocriete bek te houden. Ga lekker de Roma's af zitten zeiken en dingen te vermelden waar zelfs Wilders rooie oortjes van zou krijgen met zijn moslim gebash. CDA is geen haar beter en moet zijn plaats leren kennen.

Comment

Ook al zijn ze geen haar beter, CDA Tweede kamer leden mogen nog steeds zeggen wat ze zelf denken en ze hoeven niet blind het partijbestuur te volgen.

"Ik zweer (verklaar) dat ik, om tot lid van de Staten-Generaal te worden benoemd, rechtstreeks noch middellijk, onder welke naam of welk voorwendsel ook, enige gift of gunst heb gegeven of beloofd. Ik zweer (verklaar en beloof), dat ik, om iets in dit ambt te doen of te laten, rechtstreeks noch middellijk enige belofte heb aangenomen of zal aannemen.
              Ik zweer (beloof) trouw aan de Koningin, aan het Statuut voor het Koninkrijk en aan de Grondwet. Ik zweer (beloof) dat ik de plichten die mijn ambt oplegt getrouw zal vervullen."
              Zie er dus niet zo'n probleem in, wat ik meer schandalig vind zijn de spelletjes van Verhagen.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                Pff zo'n instabiel kabinet als dit valt vanzelf...
                Weet niet wat je instabiel noemt maar er is weinig gelekt ed.

Tot nu toe doen ze het erg goed.
                We like it

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post
                  Weet niet wat je instabiel noemt maar er is weinig gelekt ed.

Tot nu toe doen ze het erg goed.
                  Ze hebben nog niks gedaan. Alleen de formatie "succesvol" beeindigd...

Afwachten nu maar.

Comment

'Wilders totaal geradicaliseerd'

Uitgegeven:17 oktober 2010 13:23Laatst gewijzigd:17 oktober 2010 13:50
                    AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders is ''totaal geradicaliseerd'' in het isolement waarin hij lang heeft verkeerd. Dat zei voormalig VVD-leider Frits Bolkestein zondag in het televisieprogramma Buitenhof.

© NU.nl/Alphons Nieuwenhuis

"Iedere politicus in een isolement radicaliseert", stelde hij. Het zou volgens Bolkestein veel beter zijn geweest als Wilders in de VVD-fractie was gebleven.Wilders was in de jaren negentig fractiemedewerker van de VVD, die toen onder leiding van Bolkestein stond.
                    In 1998 werd Wilders Tweede Kamerlid voor die partij. In 2004 stapte hij echter uit de VVD omdat hij, in afwijking van de partijlijn, vindt dat Turkije geen lid kan worden van de Europese Unie. Bolkestein is het op dat punt met Wilders eens, omdat het in zijn ogen een "fatale ontwikkeling" zou zijn als Turkije deel van de EU wordt.

Aansluiting

Bolkestein zei verder dat hij het minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV ondersteunt. Maar hij is het niet eens met het hele regeerakkoord. Hij vindt dat de coalitiepartijen op twee punten "meer aansluiting" moeten zoeken met de landen om ons heen.
                    Zo moet ontwikkelingshulp worden verlaagd naar het gemiddelde niveau in Europa. "Dat is ongeveer de helft van wat wij doen", zei Bolkestein. Daar staat volgens hem tegenover dat de subsidie van kunst en cultuur omhoog moet. "Op die punten ben ik ongelukkig met het regeerakkoord en ik vind dat ze dat echt moeten veranderen."

Verantwoordelijkheid

Volgens Bolkestein was het beter geweest als Wilders zelf ook lid van het kabinet was geworden. Als de PVV-voorman bijvoorbeeld minister van Buitenlandse Zaken was geworden, had hij "de volle verantwoordelijkheid van zijn eigen standpunt" moeten uitdragen. "Dan had hij gemerkt wat dat betekent."
                    Bolkestein vindt dat mensen gelijk hebben als ze zeggen dat Wilders de verantwoordelijkheid pas voelt als lid van het kabinet en niet als hij een soort buitenboordmotor is. "Maar dat wilde het CDA niet", aldus Bolkestein.
                    © ANP

Comment

Niet alleen geradicaliseerd.

Fundamentalist met sterk dictatoriale trekken, verpakt in een democratisch bestel.

Heeft erg weinig met een fatsoenlijke rechtstaat te maken.

De partijen die met hem zijn gaan samenwerken moeten zich 3x achter de oren krabben.

Nederland noemt zich een fatsoenlijke rechtstaat, maar is het niet meer.

Nederland moet uit de EU getiefd worden, hetzelfde voor Le France.

Begrijp die verdeeldheid binnen het CDA.
                      Last edited by onderhandelen; 26-10-2010, 11:03.
                      We like it

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X