griekenland, politiek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dit is zoals het kabinet erover denkt (miljoenen nota 2012), waarom ze hier niet mee naar buiten komen, Joost mag het weten, ipv te spreken over faillissement en de markt fucken

Waarschijnlijk ligt dit niet in lijn met de politieke plannen. Anders gezegd u wordt besodemieterd waar u bij bent

Nederland profiteert als handelsland met een beperkte binnenlandse
    markt bij uitstek van Europa. Volgens het CPB levert alleen de Europese
    interne markt de Nederlander al ongeveer 2000 euro per jaar op.

13
    De Europese interne markt leidt via schaalvoordelen en intensievere
    concurrentie tot betere en goedkopere producten. In sectoren waar nog
    geen sprake is van één Europese interne markt, zoals de bouw en diverse
    dienstensectoren, ligt de productiviteit en innovatie aanzienlijk lager dan
    in de Verenigde Staten.
    14
    Volgens de Europese Commissie leidt voltooiing van de interne markt tot 4 procentpunt extra bbp-groei in de komende tien jaar.
    15
    Nederland, transportland met een grote haven en luchthaven, heef
    een bijzonder belang bij het wegvallen van de grenzen. De interne markt
    heeft geleid tot een toename van de Nederlandse export met 18 procent in
    de loop der jaren.
    13
    Ook de euro heeft een bijdrage geleverd aan deze toename van het
    handelsvolume.

16
    Nederlandse ondernemers geven aan substantiële
    voordelen van de euro te hebben.

Er staat dus veel op het spel voor Nederland met de huidige onrust in het
    eurogebied. Niet alleen is er een risico dat de genoemde jaarlijkse
    economische voordelen van de muntunie gedeeltelijk verloren gaan, de
    directe kosten van de problemen kunnen aanzienlijk zijn.
    18
    Het Nederlandse bedrijfsleven en de financiële sector hebben in Zuid-Europa en Ierland omvangrijke bezittingen opgebouwd, waarvan de waarde nu
    onder druk staat. Daarbij bestaat een risico dat in de schuldencrisis een
    vergelijkbare of zelfs ernstigere kettingreactie ontstaat als in de krediet-
    crisis. Het terugbrengen van financiële stabiliteit is dus voor alle landen in
    het eurogebied van groot belang.
    Bron:Prinsjesdag 2011: Miljoenennota 2012
    Last edited by onderhandelen; 16-09-2011, 00:58.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    We like it

Comment

• Originally posted by onderhandelen View Post
      Anders gezegd, dat Nederland extra moet bezuinigen heeft niets met Griekenland te maken maar met de door uwe gekozen regering noodzakelijke bezuinigingen.
      we moeten steeds meer betalen omdat de gekozen overheid liever geld in bodemloze putten stopt omdat het "humanitair" is. Liever gebieden helpen die niet te redden zijn en flink veel geld er in pompen dan in ons eigen landje te helpen. Dat geld moet ook ergens vandaan komen.

Net zoals ID kaart gratis maken. Is niet gratis. Gemeente en overheid gaat gewoon een andere belasting verhogen zodat je er alsnog voor betaald.

Je wordt gewoon genaaid waar je bij staat omdat die zogenaamde intellectuelen hun prioriteiten verkeerd hebben en maar vol blijven houden goed bezig te zijn terwijl een kind van 4 al ziet dat het niet werkt. Hoezo groter plaatje overzien...paar maanden later zie je keer op keer dat hun plannen nooit werken. Dat is al ruim 20 jaar zo en als ik kijk voor mijn geboorte was dat ook al gaande.

Comment

• @oh
        Shinen = of goed uit je ster gaan, spotlight in.

Verders even discussie:
        Links was veel erger geweest. Griekenland is een kutverhaal met die fraude die ze hebben gepleegd (daar zou men de betreffende personen echt stuk voor stuk voor op moeten hangen, wat een geld dat de EU heeft gekost). Wij willen de Grieken niet, en zij ons niet nu zij ook moeten bezuinigen, en dan niet eens tot een niveau als wij hebben. Echt absurd dat we dan door blijven dansen, maar er zit nu al zoveel hgeld in, dat als dat kwijtraakt het consumentenvertrouwen echt pleite is. Nu zijn we dus zowel met de redding als met het afsnijden de zak. Maar we gaan een hoop geld nooit meer terugzien.

Overigens: rechts is beter in deze, gezien het leeschema van de overheden (VS in het bijzonder) gewoon op een Ponzi lijken. Enige oplossing, bezuinigen dat je niet meer hoeft te lenen.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Originally posted by onderhandelen View Post

Beetje triest om een regering te kiezen en achteraf te huilen als ze zwaar willen snijden.
          Ben na het lezen van je post alweer moeier dan toen ik opstond............maar dit zinnetje pik ik er even uit, jij doet snotdullemme net of ik nou in mijn eentje ervoor heb gezorgd dat die regering is gekozen.
          We zitten hier met miljoenen in een landje en dit komt er na moeizaam onderhandelen (ONDERHANDELEN!!) uit maar dan is het mijn schuld........ofzo.
          Ik denk helemaal niet zoals jij nu omschrijft maar goed, ik ga met jou niet echt in discussie verder want dat heeft me nog nooit iets opgeleverd.
          Verder ben je een lieve jongen, hoor.
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

• Haha ik had het kabinet wel willen zien hoor met falert Cohen aan de top.
            There are no shortcuts to any place worth going
            178cm 88kg BP 120kg SQ 150kg DL 160kg

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
              we moeten steeds meer betalen omdat de gekozen overheid liever geld in bodemloze putten stopt omdat het "humanitair" is.
              Neen, je moet meer betalen omdat er nationaal minder inkomt dan er uitgaat.

Anders gezegd er zijn meer oudere dan jongere. Ouderen kosten per definitie geld. Verders leven we niet meer in die bubbel, dus ja verwachtingen moeten bijgesteld worden naar realiteit van nu.

Originally posted by Falstyr View Post
              dan in ons eigen landje te helpen.
              Wordt vanaf nu gedaan, de boel wordt als het goed is omgedraaid meer nationaal in(komen) dan uit(gave)

Net zoals ID kaart gratis maken. Is niet gratis. Gemeente en overheid gaat gewoon een andere belasting verhogen zodat je er alsnog voor betaald.
              vergelijking klopt niet.

als ik kijk voor mijn geboorte was dat ook al gaande.
              Zo gaat dat idd met verwachtingen.

Originally posted by GeneralIx View Post
              @oh

Griekenland is een kutverhaal met die fraude die ze hebben gepleegd (daar zou men de betreffende personen echt stuk voor stuk voor op moeten hangen, wat een geld dat de EU heeft gekost).
              overheidswege en hun vriendjes zeker

Maar we gaan een hoop geld nooit meer terugzien.
              dat was vanaf dag 1 duidelijk nu ff wachten tot dat ze zeggen de helft cadeau en houdt je economie op pijl.
              We like it

Comment

• Originally posted by Beaudien View Post
                Ben na het lezen van je post alweer moeier dan toen ik opstond............maar dit zinnetje pik ik er even uit, jij doet snotdullemme net of ik nou in mijn eentje ervoor heb gezorgd dat die regering is gekozen.
                We zitten hier met miljoenen in een landje en dit komt er na moeizaam onderhandelen (ONDERHANDELEN!!) uit maar dan is het mijn schuld........ofzo.
                er is geen schuld, mooi he democratie

Originally posted by Beaudien View Post
                Ik denk helemaal niet zoals jij nu omschrijft

maar goed, ik ga met jou niet echt in discussie verder want dat heeft me nog nooit iets opgeleverd.
                das wel weer jammer, dacht ik een bijdrage te leveren in dat de redenatie niet kan, omdat....levert het niets op

Verder ben je een lieve jongen, hoor.

Originally posted by Dennis23 View Post
                Haha ik had het kabinet wel willen zien hoor met falert Cohen aan de top.
                is geen sprake van. Voltooid verleden tijd
                We like it

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
                  @oh

Verders even discussie:
                  Links was veel erger geweest. Griekenland is een kutverhaal met die fraude die ze hebben gepleegd (daar zou men de betreffende personen echt stuk voor stuk voor op moeten hangen, wat een geld dat de EU heeft gekost). Wij willen de Grieken niet, en zij ons niet nu zij ook moeten bezuinigen, en dan niet eens tot een niveau als wij hebben. Echt absurd dat we dan door blijven dansen, maar er zit nu al zoveel hgeld in, dat als dat kwijtraakt het consumentenvertrouwen echt pleite is. Nu zijn we dus zowel met de redding als met het afsnijden de zak. Maar we gaan een hoop geld nooit meer terugzien.

Overigens: rechts is beter in deze, gezien het leeschema van de overheden (VS in het bijzonder) gewoon op een Ponzi lijken. Enige oplossing, bezuinigen dat je niet meer hoeft te lenen.
                  "rechts" is altijd beter in tijden van crisis. het is niet leuk en het gaat niet goed. Maar als we links hadden zou het nog vele malen erger geweest. Het is niet voor niks dat het een sinus beweging is waarin jaren dat de economie steeds hoger draait er steeds meer links aan het bewind komt met als gevolg een enorme crash waarin rechts weer aan de buurt is om te regeren en alles op te ruimen. Of in dit geval Damage Control uit te voeren.

Wat me het meest opvalt is dat ondanks het gejank jegens Wilders hij wel achteraf altijd gelijk blijkt te hebben. Doet me beetje aan mezelf denken. Vaak hebben mensen commentaar op me uitspraken, maar paar maanden later komt uit wat ik vermeldde. Of komen mensen opeens zelf tot de bevindingen en worden ze wakker. Hoe dat komt? Omdat die zelfverklaarde intellectuelen constant zaken er bij halen die er niet toe doen en zo de kern uiteindelijk uit het oog verliezen. Om een grotere visie te krijgen moet je max 5-6 zaken er bij halen....geen 50+ om de kern mee te bedelven en uiteindelijk niet meer te weten waar het echt om gaat. Gewoon opflikkeren met dat soort egotripperij van o.a. Onderhandelen.

Wel mooi dat ze eindelijk stoppen met geld te verkwanselen aan zaken zoals Afrika en de hongersnood. Nu Griekenland nog afkappen en gecontroleerd failliet laten gaan om ze dan uit de EU te trappen. Geld wat er in gestopt zijn we kwijt. Neem dat verlies gewoon ipv het alleen maar erger te maken dan nodig is. De grieken willen niet, wij willen hun niet zoals iemand al zei. Geen reden om deze geforceerde relatie in stand te houden.
                  Last edited by Falstyr; 16-09-2011, 16:55.

Comment

• rechts is altijd beter. gwoon omdat links altijd uit staat te delen. of het nu slechte of goeie economie is. ze weten altijd wel iets te verzinnen om sinterklaas te spelen over de rug van de hardwerkende nederlander
                    een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

• rechts is indd beter als je redelijk vermogend bent. Als je tot de working-of low class behoort is links iets liever voor....

Bovenstaande over rechts is best ironisch als je je bedenkt hoe hard rechts jaagt op je vermogen.

Belasting wize is rechts ook niet lief. Volgens mij is het minister de Jager (whats in a name, gehehe) die oa bankgeheim op heeft geheven, zodat je vermogen zichtbaar wordt en ze je kunnen belasten, over bijv. je spaarcen tjes waar je ooit al 1x belasting over hebt betaald, tja t is maar wat je lekker/ beter vind.
                      We like it

Comment

• Bankgeheim was al langer niet meer, onder het vorige kabinet zijn die stappen al gezet. En uiteindelijk is de insteek van rechts een kleinere overheid, cq minder belastingen. Probleem is echter dat links er steeds tussendoor zit en een schuld opbouwt die wij nu af moeten lossen. Zie ook het pensioenakkoorddebacle, allemaal babyboomers zitten daar tof te doen over het pensioenakkoord van het hele land. Gewoon absurd dat.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

• Probleem is echter dat links er steeds tussendoor zit en een schuld opbouwt die wij nu af moeten lossen.
                          Hoezo links? Die christelijke partijen hebben alles beklonken de laatste 100 jaar en als ik die ergens mag indelen is het eerder rechts dan links. Als het niet eerst donders conservatief is natuurlijk.. Helaas zijn die fag´s nog steeds te machtig. Laat links het maar is proberen, wel onder het motto ´eigen zwakkelingen eerst´.

Comment

• Cda is redelijk conservatief, daarom dat ze het predikaat rechts krijgt, maar het liberale economische beleid snappen ze niet, noch het element bezuinigen. Daarnaast heeft het cda veel te veel meegeregeerd, zeker waar, maar het ging pas behoorlijk toen de vvd ernaast zat. Met de pvda was het weer gillen, zelfde met Kok, en nog veel verder terug Den Uyl. Dat waren echt geen normale behoorlijke besturen, dat was gewoon flink links. De vvd van toen (wiegel) is daar ook een stukje debet aan, zal ik ook niet ontkennen, maar de facto was waardeloos beleid altijd onder een kabinet met linkse invloed.

sigpic

Comment

• Links, rechts allemaal 1 pot nat heren.

Zie liever belastingcentjes gestoken worden, onderwijs, gelijke kansen ed. dus goede armoede beleid, dus minder zekerheid is.

Dan flik de broekriem aanhalen, dus snijden bij de armen en working class, waardoor het verschil tussen rijk en arm toeneemt.

Jaaa klinkt heel erg als linkse hobby's en idealistisch, maar als je de need to weghaalt hoef je ook niet te vrezen voor je vermogen, denk aan auto, huis en of overvallen te worden.

Men kan overigens grote vraagtekens zetten bij dat flink bezuinigen, er kan een remmend effect ontstaan.

Koopkracht neemt oa af. Mensen hebben minder te besteden enz. enz.

Geld moet rollen of van geld geld maken principe valt weg, bezuinigen is goed maar overdrijven is ook een vak, ter beantwoording van je politieke statement, dus positie.

Anders gezegd: om over een tijdje te kunnen laten zien kijk eens wat voor cijfers dit kabinet voor elkaar heeft gekregen.
                              We like it

Comment

• Keynes werkt, tot het vertrouwen keldert. Zie de Grieken. Geld heeft daar jaren achtereen gerold, en dan beginnen de geldverstrekkers te twijfelen aan de realiteit van terugbetaling. Onhoudbare positie dus.

Verder is de need to maar tot op zekere hoogte waar. Daarnaast moet je waken voor de armoedeval, en te lage standaarden voor een uitkering. Zie ook hoe laag ons ziekteverzuim jaren terug was, maar hoe enorm hoog de arbeidsongeschiktheid was (fraude!). Onderwijs moet altijd goed zijn, verder moeten mensen hun eigen kansen benutten. Nivellering is een kuthobby.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X