wat zijn veilige oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wat zijn veilige oefeningen

http://www.sportinstituutgoederaad.n...%20fitness.htm

laters
    een gladde aal blijft altijd glad.

Goede post Kees!

Comment

zeker een goede post, blijkt dat ik nog wel wat dingetjes fout doe.
      VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Nice, ik zie nou die eerste pagine met die crunshes met 90 graden benen .. misschien is dit wel de rede warom ik vaak last heb aan me rug als ik crunshes doe zeg. Hij doet Lat pulldowns behind the neck normaal toch ? Bodybuilding.com doet hem ook gewoon zo, ik trouwens niet ik doe hem altijd voor me gezicht.
        Last edited by hardcoremenneke; 21-01-2007, 18:25.
        on the road to get huge

Comment

Ik zag dat ik ook iets fout(niet goed) uitvoerde.

Comment

Hmm.. vervelend om te lezen dat dippen niet zo verstandig is om te doen, want deze oefening maakt mijn triceps training meestal compleet !
            It is not strength but desire which moves us

Comment

Originally posted by r.vanbeek View Post
              Hmm.. vervelend om te lezen dat dippen niet zo verstandig is om te doen, want deze oefening maakt mijn triceps training meestal compleet !
              Mischien dippen op een toestel? Een toestel waar je kan uithangen ,is ook geschikt om te dippen. Zo heb je minder belasting op je onderrug.

Comment

hmm...dan doe ik wel heel veel verkeerd volgens deze site. Wat is er nu mis met smal bankdrukken? of dippen? daar krijg je juist grote en sterke triceps van. En met bankdrukken de stang niet op de borst laten zakken? Nou, dan doet geen enkele PL'er het goed.
                Naja, ik vind dat je in sommige gevallen de oefening aan je lichaam moet aanpassen, en niet je lichaam aan de oefening.

greetz
                Trainingslog Farmboy:

Comment

Originally posted by r.vanbeek View Post
                  wat voel je dan in je triceps dat ik niet voel....hmm

bij het dippen voel ik ook een druk op me polsen
                  voor de rest staat wel goede info
                  Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Het is ook een richtlijn, als jij gaat dippen en het voelt goed gewoon doen man, als jij smalbankdrukt prima! Alleen als jij gaat dippen en je krijgt last van je schouders ofzo kijk, dan weet je dat het aan de oefening kan liggen. Dat verschilt per persoon weer.
                    on the road to get huge

Comment

Het heeft te maken met de manier waarop je de spier belast. Op sommige manieren belast je niet alleen de spier maar ook je gewrichten, en dat wil je niet. Imo moet je dips doen met je armen naast je lichaam en ja handen alsof je een trapleuning vasthoud. Wat er mis is met smal bankdrukken is best voor de hand liggend, zo een stang is recht, als jij je handen smal bij elkaar houd, houd je je handen ten opzichte van je onderarmen schuin waardoor je niet "recht" drukt. Wat betreft dat niet door laten zakken tot op je borst, dat zie ik zelf ook niet..
                      VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

als je wilt bankdrukken met stop tot op de borst is het beter de powerlifting-stijl te gebruiken, maw elbows in ipv flared.

Maar zelfs als je de bankdruk op de bodybuilding-manier technisch goed uitvoert is de kans op blessure klein. Vooral schoulders retraction is een belangrijke techniek om je schouders te sparen.

Eigenlijk zijn al deze schouderproblemen enkel van toepassing als je rotator cuffs te zwak zijn en een te kleine mobiliteit hebben. Komt meestal voor bij oudere mensen die niet meer zo soepel zijn.

Je kan je rotator cuffs ook trainen, voor mensen met schouderproblemen is dat wel aan te raden...
                        Last edited by Genjuro; 22-01-2007, 10:18.
                        the one and only tabata overlord

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X