Vraagje over squat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje over squat

Goedemiddag ,
    Ik heb een vraagje over de squat , de instructeurs op de sportschool zeggen dat knieën niet voorbij je voeten mogen komen om blessures te voorkomen maar als ik het boek krachttraining(paar treads hieronder) lees zie ik op het plaatje dat dat niet het geval is , ook als ik filmpjes van pro's bekijk zie ik dat ze zich daar niet echt aan houden .

graag jullie mening hierover

gr Tim
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Nou, dat is geen slechte vraag! Ikzelf heb het ook altijd zo gehoord en voor lief aangenomen. Als ik echter in mijn boek kijk ''een anatomische benadering'' van Delavier zie ik dat je gelijk hebt.

Ik kan wel 1 theorie bedenken...
    Ik denk dat het gaat om de squat in de multistation of een squat met licht gewicht als je met de knieen niet verder mag dan de voeten.
    Met meer gewicht op een halter kan ik me voorstellen dat de gewichtsverdeling moeilijk wordt en de juiste uitvoering dus instabiel is.

Maargoed, of deze gedachtegang enigzins in de buurt komt weet ik niet...

Comment

Als je perse niet met je knieën voorbij je tenen wil komen moet je de squat uitvoeren zoals een powerlifter.

Ik vind het zelf onzin, en als je wat zoekt op dbb zal je ook zien dat het onzin is. Kijk vooral eens naar de posts van 3xl.

Als jij wat opraapt van de grond en je gaat diep komen je knieën ook voorbij je tenen. Dat is een heel natuurlijke beweging.
      Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Wat KIR zegt indd, ik geloofde het eerst ook niet.
        Maar het klopt wel als je die posts lees.
        Sponsored by:
        Inshapesupplements

Comment

denk ook dat het niet echt uitmaakt als je het niet doet heb ik het idee dat je omvalt

als je perse niet met je tenen voorbij je knieen wilt komen zou je sissy squad kunnen doen
          Who's the Chef

Comment

Het schijnt dat het beter is voor het knie gewicht. zeker als je zwaar gaat.
            Ik denk zelf dat het een kwestie is van hoe je gewend bent te squatten. En wat het beste aanvoeld.

gr

Comment

Die gedachte deel ik met Erik ja.

Comment

Volgens mij maakt het ook weinig uit. Hoewel ik van een powerlifter hoorde dat hij een keer zijn pezen (geloof achillespees) had gescheurd.

Hij zei dat daar een enorme druk op komt te staan als je met je knieen verder komt dat je voeten. Ik heb echter nooit iets raars gevoel gevoeld tijdens het squatten in mijn pezen of gewrichten.
                Groei, Groeier, Groeist

Comment

We zeiden al, dat geldt vooral voor als je zwaar squat

Comment

Wat? Je knieeën gaan natuurlijk voorbij je voeten. Anders kan je toch niet squaten.
                    Powerlifting-forum.nl

Comment

Originally posted by gladiator View Post
                      Wat? Je knieeën gaan natuurlijk voorbij je voeten. Anders kan je toch niet squaten.
                      oh jawel, kwestie van de druk op je hielen de leggen en goede techniek en lenigheid.
                      the one and only tabata overlord

Comment

Ja het is wel mogelijk natuurlijk maar als je zwaarder gaat is dit toch slecht voor je rug.
                        Powerlifting-forum.nl

Comment

Als ik zorg dat m'n knieen voor m'n tenen blijven val ik gewoon om tijdens het squaten. Heb het geprobeert om voor m'n tenen te blijven maar forget it.

Goed topic trouwens

Comment

Ik heb het een aantal keer geprobeert maar het lukt prima om met je knieen achter je tenen te blijven. Je moet je voeten wat verder wegzetten en goed op je beweging letten. dan moet dat allemaal geen enkel proleem zijn.
                            Je moet het natuurlijk wel opbouwen. als je een andere manier van squatten hebt en je kiest opeens voor een andere methode dan kun je misschien iets minder zwaar gaan maar wennen is het zeker!

gr

Comment

Heb het gister ook gedaan, en vond het ook echt niet moeilijk om me voeten achter mijn knieën te houden. Gewoon je kont flink naar achter duwen.
                              VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X