waarom deadlift met verschillende greep

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• waarom deadlift met verschillende greep

Hallo..

Ik vroeg me t een en ander af...ik doe deadlift al een poosje...maar ik vreog me af waarom je de stang met een onderhandse en bovenhandse greep vast moet houden...mij is nooit verteld waarom..

Of mag je ook met dezelfde greep vasthouden...
    T klinkt een beetje dom van iemand die al een poosje traint...maar ik heb t nooit geweten...

Je mag helemaal zelf weten hoe je die stang beet pakt .

Maar die onderhandse en bovenhandse greep wordt gebruikt omdat je dan meer grip hebt op de stang en dus zwaarder kan tillen.

Zelf gebruik ik powerliftstraps voor de grip.
    Groei, Groeier, Groeist

Comment

Als je zwaar genoeg deadlift, kom je er vanzelf achter.

Bij de zogenaamde 'mixed grip' (onder-en bovenhands) is je grip het sterkst.
      Om je grip beter te maken, kun je eigenlijk beter met 2 handen pronated deadliften. (En andere oefeningen natuurlijk; static holds, pinch grips, etc..)

Comment

Ok..thanks...

En nee..ik deadlift niet zwaar genoeg...doe het meer op licht tot redelijk gewicht...tot zo'n 100kg...t is niet veel..maarja...

Comment

probeer maar eens veel gewicht te houden met zelfde greep..en met verschilende greep dan merk je het wel
          Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

als je zware gewichten gebruikt en je hebt de stang met dezelfde greep, dan zul je misschien een paar herhalingen kunnen maken maar dan gaat de stang glijden en op de toppen van je vingers hangen en dan hou je de stang niet meer en beginne je onderarmen het ok te begeven.
            ik gebruik daarom bij zware gewichten altijd mixed grip en evt straps..

Comment

bij regular grip zit mn max rond de 180kg, bij susp op 215kg, toch wel een serieus verschil.

Oppassen dat je je armen niet buigt, je trekt enkel met je benen en rug, bicepsscheur is anders ooit ver weg.
              the one and only tabata overlord

Comment

Omdat de stang anders uit je handen rolt, hoewel....ik heb kerels gezien die gewoon 350 kg van de grond tilden met een bovenhandse greep op 2 handen.
                Piet Baarssen uit Urk (visser en powerlifter) was zo sterk in zijn onderarmen (vind je het gek als je van smorgens vroeg to savonds laat vis staat te fileren) die trok setjes van 10 met 250 kg in het rondbuigen met een bovenhandse greep op 2 handen.
                Ik laat het halter bij 200 kg uit mijn handen vallen, boven de 180 werk ik ook met straps

Comment

Probeer wel zo nu en dan je handen om te wisselen.

Comment

Het is inderdaad om betere grip te hebben maar probeer toch maar gewoon te deadliften ipv met verschillende grips. Het versterkt immers je grip die je bij o zoveel oefeningen gaat nodig hebben.
                    Powerlifting-forum.nl

Comment

is vor een betere grip

ik zelf neem boven de 100kg me straps
                      Who's the Chef

Comment

is het belangrijk dat je de mixed grip af en toe ook omwisselt?
                        ene keer je rechter hand boven andere keer weer onder, bij links hetzelfde als jullie snappen wat ik bedoel..?
                        Last edited by ttom; 28-03-2007, 19:36.

Comment

Originally posted by ttom View Post
                          is het belangrijk dat je de mixed grip af en toe ook omwisselt?
                          ene keer je rechter hand boven andere keer weer onder, bij links hetzelfde als jullie snappen wat ik bedoel...?
                          gewoon doen wat je zelf de fijnste grip vind en omwisselen hoeft volgens mij niet perse.
                          als ik zwaar aant deadliften ben, heb ik links met bovenhandse grip en rechts met onderhands. heb het wel eens proberen om te wisselen maar dat voelde niet zo goed, dus wissel ik het niet meer om en houd ik altijd de zelfde grip..

Comment

Maakt niet zoveel uit tis maar wat je het fijnste vind voelen Ttom.
                            En schroom niet om bij gripproblemen gewoon straps te gebruiken anders laat je je grip je progressie in de weg staan!
                            In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                            Squat 230 kilo
                            Bankdrukken 137.5 kilo
                            Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Door de gemengde greep rolt het gewicht als het ware van je ene hand in je andere hand en andersom.
                              Twee handen in dezelfde richting leidt tot uit beide handen wegrollen dus.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X