voor en achterkant schouders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voor en achterkant schouders

wat zijn goede oefeningen voor de voor en achterkant van de schouders zijkant heb ik wel maar voor en achterkant kan ik maar weinig van vinden..
    Owner of the Iron Playground.

Behind the neck press.
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Achterkant (schouders/rug): Bent Over Raise
      (hier heb je ook een machine voor, noem het maar een reverse peckdeck...)

Voorkant: Front Raise

Jordi, download dit boekje, staan oefeningen in + uitleg.

http://rapidshare.com/files/15598871/bodybuilding_-_Krachttraining_een_Anatomische_Benadering_-_Frederic_Delavier.pdf.html

Greetzzz J.

Comment

okee dankjewel
        Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
          Behind the neck press.
          bij alle press oefeningen worden de voorkant/zijkant schouders aangesproken. (ik denk dat je weer op fitness-island.nl heb gekeken?)

Een goede oefening voor de achterkant schouders is inderdaad de ''bent over raise''

greetz
          Trainingslog Farmboy:

Comment

Heb ik idd, volgens mij pak je de achterkant ook gewoon mee hoor.
            VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

de achterkant is bij deze oefening een ondersteundende spier. Ik ben er niet gek op om deze oefening achter je hoofd langs te doen. Je schouder kantelt in een onnatuurlijke houding waardoor je meer kans loopt op blessures vooral als je wat zwaarder gaat.

gr

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                Heb ik idd, volgens mij pak je de achterkant ook gewoon mee hoor.
                Nou niet dus. Ja, hij werkt mee, maar achterkant schouder werkt ook mee als je je muis van de computer beweegt en als je een glas optilt.

Waarom denk je dat achterkant schouder vaak bij rug oefeningen meegetraind wordt? waarom denk je dat in een push pull schema de achterkant schouder altijd bij pull zit?

Met behind the neck presses belast je op nagenoeg dezelfde manier je schouderspieren als bij de military press of front press. Voornamelijk de voorste schouderspieren en in wat mindere mate de zijkant schouders. Achterkant schouders hebben misschien een stabiliserende rol, maar dat is wat trainingseffect betreft te verwaarlozen.

Oefeningen voor achterkant schouder:
                Bent over dumbbell raises, rear delt row, face pulls (met dumbbells of cable of halter). Verder wordt achterkant schouder meebelast met elke vorm van rows.
                Maar aangezien je in je andere topic al aanhaalt dat je rug achter loopt, verbaast het me niks dat je achterkant schouders ook achter lopen.

Denk dus dat je eerst serieus je rug aan moet gaan pakken en daarbij aanvullend wat direct werk moet doen voor je achterkant schouder.

Voorkant schouders pak je gewoon aan met presses. Military press bijvoorbeeld, of dumbbell presses. Front raises kan ook, maar ik geef de voorkeur aan presses.
                Bezoek ook eens het forum.

Comment

seated Bent over dumbbell raises, en dan niet zwaar gaan.
                  wel minimaal 8 herhalingen, ik doe er altijd 10.

grtz
                  Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X