krachtstation

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• krachtstation

ik heb sinds kort een krachtstation gekocht
    (ik ga nog niet naar een sportschool want dat is de ver fietsen aangezien ik nog geen 18 ben)
    dus nu wil ik alvast thuis een flinke basis opbouwen voor als ik over een jaar naar de sportschool ga.

om te beginnen zou ik op massa willen trainen (want ik ben van mezelf vrij dun)
    en in de toekkomst ook vooral op kracht

ik zou graag de volgende spieren trainen:
    - biceps
    - triceps
    - onderarmen
    - borst
    - schouders
    - buik
    - benen
    - rug

ik heb het volgende krachtstation: dunlop studio 7200

Nu is mijn vraag, Welke oefeningen kan ik allemaal met dit krachtstation doen om zo effectief mogelijk op massa te trainen.

p.s. als iemand een schema voor mij zou maken zou ik hem heel dankbaar zijn

alvast bedankt,
    Thom
    Last edited by thomm; 05-03-2007, 17:00.

Zie waarschuwing, stel je graag eerst even op de juiste plaats en manier voor.

Een kant en klaar schema kunnen we je niet geven, ook dat kun je in de regels lezen.
    Zeker zonder plaatje weten wij niet eens wat voor functies erop zitten dus zou het niet eens mogelijk zijn om te zeggen wat je erop kunt.

Ik neem aan dat er wel een boekje ofzo met uitleg bij zit?
    Schrijf anders eens op wat je kunt op dat ding en welke oefeningen je zelf van plan bent te gaan doen, dan is er misschien wat meer over te zeggen.

Comment

@shannasse: sorry, ik had de regels beter moeten lezen

maar het probleem was net dat er geen boekje bijzat met instucties, vandaar mijn vraag.

van het apparaat wat ik zelf heb kon ik geen duidelijke foto vinden, maar wehkamp.nl - Donnay Homegym is een vergelijkend krachtstation.

omdat ik nog een beginner ben er nog vrijwel geen verstand weet ik ook nog bijna niets van oefeningen (alleen via google wat rond gezocht) dus hier kan ik helaas niets over zeggen. ik weet alleen welke spieren ik wil trainen (zie vorige post)
      En daarom vroeg ik me af of jullie als ervaren mensen mij een paar tips kunnen geven zoals: welke oefeningen geschikt zijn voor welke spiergroep
      Ik had ook gelezen dat het het best is om volgens een schema te werken en omdat ik nog een nieuweling ben weet ik ook niet hoelang en met welke hoeveelheid ik dit aan moet pakken.

thom

Comment

Tja, ik snap je vraag wel maar het is toch echt niet mogelijk daar fatsoenlijk antwoord op te geven zonder je een heel schema voor te schotelen. Lees anders ff een aantal topics in training daar wordt je vast al een stuk wijzer van, daarnaast kan de volgende site je waarschijnlijk heel goed op weg helpen:
        Fitness-Island.com : Fitness oefeningen | schema's | info

Is niet perfect maar wel een heel erg mooi beginpunt om wat te leren over oefeningen enzo. Door de oefeningen te vergelijken met wat jij op dat krachtstation van je precies kunt doen kun je als het goed is toch zelf met een voorstelschema komen.

Tip: ga uit van fullbody, hierbij doe je tijdens een training Ă©Ă©n oefening voor iedere spiergroep. Van iedere oefening doe je dan 3 sets van 12-15 herhalingen. Na iedere training neem je minimaal een dag rust waardoor je dus 3x per week (of maximaal 7x per twee weken) traint.
        Dat is een uitstekende manier van trainen voor beginners!

Comment

Het lijkt me een goed idee, als jij zelf oefeningen bekijkt op internet, en dan even checked of je ze uit kan voeren. Daar is geen kennis voor nodig.

Grtz
          VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

post is een plaatje van het apparaat

schema's maken voor je is moeilijk aangezien we niet weten wat er allemaal mogelijk is op dat ding
            Who's the Chef

Comment

alstublieft, hier een plaatje :

en dat zit er nog een korte stang en enkelband los bij

Comment

ik begrijp niet waarom je je rug niet wilt trainen?

Comment

Originally posted by Speler View Post
                  ik begrijp niet waarom je je rug niet wilt trainen?
                  goed dat je het zegt

me rug wil ik ook trainen

Comment

Leuk dingetje, kun je wel wat dingen mee.
                    Heb je al op die site gekeken die ik je heb gegeven om zelf eens te kijken wat je er nou precies mee kunt?

Comment

ik zie het al, je kunt er flyes mee doen dat is voor je borst.
                      je kunt latpulldown doen dat is voor je rug(wijdte).
                      je kunt legextension doen dat is voor je quads.

ehm en dat was het wel zo een beetje .
                      als ik jou was, zou ik je apparaat verkopen of laten staan en je inschrijven bij een gym. of je moet dumbells kopen en een extra bank en een benchpressrek en nog een aantal dingen.
                      Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

@ Shannasse: bedankt voor die site nog , ik denk dat ik er wel wat mee kan

@ ahmet: dat is het net, ik heb een krachtstation gekocht om thuis alvast een flinke basis te maken voor volgend jaar als ik naar sportschool ga (volgend jaar pas omdat het een pokke eind fietsen is en ik nog geen 18 ben )

dus daarom wil ik met dit apparaat er tegen aan gaan, dat ik in ieder geval al een goede basis (en het liefst nog meer) om volgend jaar met het echte werk te beginnen

p.s. maar ik denk dat ik ook oefeningen kan doen die je normaal met dumbels doet (want er zit bv. ook nog een korte stang bij die je "onder" kunt bevestigen)

Comment

Je bent nog jong en als je echt wil, dan kan je gewoon flinke vooruitgang boeken thuis... Je creeert sowieso een spirit en liefde voor de sport die je zeker een flinke voorsprong gaat geven als je bijvoorbeeld volgend jaar lid gaat worden van een sportschool... Denk aan voeding en allerlei bijkomende zaken, lees deze site maar door, schat aan info voor je...

En om een basis op te bouwen werkt dit apparaat zeker aan bij, maar staar je niet blind op alleen oefeningen met dit apparaat... Neem ook oefeningen als opdrukken in allerlei verschillende standen, squatten zonder gewicht, etc op in je schema... Mijn advies is: koop zeker een setje dumbbells... Bij de kijkshop bijv. ligt een setje waar jij zeker mee vooruit kan, kost maar 20 euro of zo... Om een heel schema te maken voor je gaat me wat ver, want als je echt supergemotiveerd bent, dan kom je hier vanzelf wel achter... Koop BB-blaadjes bijvoorbeeld... Zeker in mn beginjaren haalde ik hier allerlei oefeningen uit en daarnaast gaf het me ook een enorme boost bij het trainen... Net als pumping iron kijken van onze Arnold...

Succes...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X