rug

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rug

Ik weet niet als dit het juiste topic is, maar ik heb eergisteren mijn rug getraind en heb nu redelijk veel last van mijn onderrug. Nu is mijn vraag wanneer weet je als het "gezonde" pijn is van het trainen dan en wanneer weet je dat de pijn die je voelt niet alleen door het trainen komt en dat er iets anders mis is, omdat de rug toch bij alles belast word en daarom zou ik deze toch zo lang mogelijk gezond willen houden moet ik nu vanavond ook gaan trainen of een dagje wachten met mijn rug? ik wou schouders rug en buik trainen vandaag. Normaal doe ik 4 oefeningen voor rug!
    1 voor onderrug: bodylifts
    1 voor middenrug: Wide grip cable rows
    2 voor bovenrug: Close-Grip Front Lat Pulldown en Elevated Cable Rows

Graag julllie hulp :-)

Probeer alle spier groepen 1 x in de week te doen ze moeten ook de tijd krijgen te herstellen van de schade die je toe brengt na een training.

als je ze toch 2x in de week doet doe dan niet 2 dagen achter elkaar de zelfde groep probeer 3 dagen te rusten
    Who's the Chef

Comment

Originally posted by been View Post
      Probeer alle spier groepen 1 x in de week te doen ze moeten ook de tijd krijgen te herstellen van de schade die je toe brengt na een training.

als je ze toch 2x in de week doet doe dan niet 2 dagen achter elkaar de zelfde groep probeer 3 dagen te rusten
      Ik wou vandaag schouders borst en buik doen, sorry geen rug :-)

Comment

Als je echt twijfelt is het een optie om op een dag dat je rug traint geen onderrug trainen. Als je de dag erna weer last hebt doe je iets verkeerd.

Laat anders iemand meekijken of je de rug recht houdt. Ik train al een aantal jaren en merk soms ook dat ik laks wordt in de houding.

En als je last blijft houden ga naar de dokter of fysio.
        "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Je kan toch ook gewoon aan een begeleider vragen of je iets fout doet die zouden je er zo mee kunnen helpen.
          Who's the Chef

Comment

Ik heb ook iets met mijn rug. Nadat ik een keer overdreven ben gaan chinnen, heb ik iets van ontstoken pezen bovenin mijn lats. Als ik wil chinnen doet het heftig pijn. Heb de boel een maand rust gegund, ibobrufen geslikt en begin nu met one arm rowing, zo'n 6 x en kan daarna pas chinnen. Dan is de boel kennelijk warmgedraaid en gesmeerd.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X