Spierpijn in benen/kont

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spierpijn in benen/kont

hallo mensen..

iedereen heeft het wel eens.. of altijd ( zoals ik ) spierpijn na het benen trainen

mijn vraag is nou; hoe kan ik dit verminderen of er snel van af komen? en is het verstandig dan gewoon mijn cardio oefening die dag erna te doen?

gr.
    21 jaar, 1.83m 97kg, 24%bf doel voorvolgend jaar zomer: 90 kg met <20%bf tips? bekijk m`n topic in voeding

is weinig aan te doen. Gewoon accepteren
    Trainingslog Farmboy:

Comment

21 jaar, 1.83m 97kg, 24%bf doel voorvolgend jaar zomer: 90 kg met <20%bf tips? bekijk m`n topic in voeding

Comment

Is wel wat aan te doen.
        Voor en na je training cardio'n
        Vooral er na is belangrijk ga gerust 20 - 30min rustig cardio'n er na.
        Goed opwarmen dus beter dan dat je nu al doet.
        Who's the Chef

Comment

Extra vitamine C en extra aminozuren innemen na je training. het beste is om die amino's in vloeibare vorm in te nemen. Maar een grote shake met extra creatine nemen werkt ook goed. Je herstel versnelt zodat je minder lang last hebt van de spierpijn. de pijn zal dan ook wat minder heftig zijn.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Waarom zijn volgens jou amino's in vloeibare vorm beter?
            Who's the Chef

Comment

gewoon stretchen?

Comment

vloeibare amino's worden door het lichaam sneller opgenomen. Een vloeistof komt sneller in de cellen dan een vaste stof zoals pillen, het lichaam moet dan nl eerst die vaste stof vloeibaar maken.

Daarom dus is het beter
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                  vloeibare amino's worden door het lichaam sneller opgenomen. Een vloeistof komt sneller in de cellen dan een vaste stof zoals pillen, het lichaam moet dan nl eerst die vaste stof vloeibaar maken.

Daarom dus is het beter
                  Die ammino`s opzich zijn niet beter. Je moet kijken wanneer je ze gebruikt. Als je ze direct na de training wilt gebruiken is inderdaad de vloeibare vorm de beste. Je kunt dan gebruik maken van de "window opertunity". De spiercellen zijn dan korte tijd extra gevoelig voor insuline. De voedingsstoffen kunnen daardoor beter opgenomen worden door de cellen.

Gebruik je eiwitten en ammino`s in vaste vorm duurt de opname langer en komen meer geleidelijk beschikbaar voor de cellen. Deze vorm is dus beter geschikt om in te nemen voor bv het slapen gaan.

Maar ik denk niet dat de suplementen je sneller af helpen van de spierpijn. Cardio en een lichte training van de spiergroep zullen je waarschijnlijk beter helpen. Je voert daarmee sneller de afvalstoffen af die voor een deel de spierpijn veroorzaken.

Goede voeding en supletie helpen wel met herstel natuurlijk.
                  grts

Comment

Originally posted by scorpion1985 View Post
                    hallo mensen..

iedereen heeft het wel eens.. of altijd ( zoals ik ) spierpijn na het benen trainen

gr.
                    lekker hea die squads . spierpijn is mij verteld dat het goed is. omdat de spier dan eigenlijk een klein beetje gescheurd is en weer moet herstellen *groeid*

Comment

fabel

Comment

Originally posted by GiXXeR View Post
                        fabel
                        Onderbouw dan ook even wat je zegt. Dit slaat nergens op!

Comment

Train ze 3x per week, ben je er meteen vanaf

Ik doe ze trouwens 3x en 3x cardio.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X