Buikspieren leuker maken...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Buikspieren leuker maken...

Hoi allen,

De laatste anderhalve week betrap ik mij er op om de buikoefeningen niet te doen. Ze zitten altijd als laatste oefening, voor het cardio'en. Ik heb al veel verschillende buikoefeningen gedaan en om de 1 af andere reden is het lastig gemotiveerd te blijven voor deze spiergroep. Het is zo ontzettend saai en je merkt er de minste vooruitgang om gemotiveerd te blijven.

Daarnaast ben ik iemand die bezig is met "afslanken". Heb gewoon een redelijke buik, vooral het onderste deel.

Ik vroeg me dus af hoe jullie de buikspieroefeningen leuk en interesant houden om te blijven doen.

Ik persoonlijk isoleer mijn buikspier niet meer. Ik zie het nut er niet van in zolang je ze goed in de compounds stimuleert, met als belangrijkste oefening staande overhead press en deadlift.

Eens ik op 8% ofzo sta zal het meer nut hebben om ze wat extra te trainen, maar daarvoor, laat die saaie isolatie maar.

Voor de een of andere reden heb ik vroeger honderden, leg raises en crunches sit-ups met en zonder gewicht enz gedaan, maar het was maar sinds ik begon te deadliften dat ik echt een stalen buik kreeg. Ik heb er nog een pak pinten bier mee verdient; ik kreeg een pint als iemand op volle kracht in mijn buik mocht slagen en ik geen kik gaf. Ik heb nog nooit daarmee verloren...

Als je mijn trukje doet, bescherm wel je ballen, want zatte mensen hun coordinatie is niet zo goed...
    Last edited by Genjuro; 20-09-2007, 20:43.
    the one and only tabata overlord

Comment

Bedankt voor de info.

Op het moment ben ik bezig met wat isolatie oefeningen voor me benen. Zodra dat voltooid is ben ik van plan het te vervangen door o.a. deadlift. Mooi om te weten dat je dan ook je buik mee traint.

Zijn er nog meer van zulke compound oefeningen die je zou kunnen aanbevelen?

Zo doe ik bijvoorbeel voor mijn schouders die zijwaartse cable pull, naast de military press, en dan voel je ook al lichtelijk je obliques aanspannen ter stabilisatie.

Comment

squat is ook een superoefening ervoor, maar die doe ik amper voor medische redenen...
        the one and only tabata overlord

Comment

Squat zit in me pakket. Op het moment heb ik een schema waarin ik in 3dagen tijd alle spiergroepen doe. Deze roeleer ik dan door sinds ik al 4 weken 5x in de week ga. Dus squat komt meestal 2x in de week voor.

Toch is dit erg weinig voor de buik of niet? Voorlopig doe ik nog sit-ups/crunches op de halve bal erbij om de dag. Tot ik deadlift ga doen. Maar ja dan doe ik nog steeds maar 2x in de week iets met de buik :S

Heb ook de Welness aparaten geprobeerd. Dan heb ik meer het idee mijn rug te trainen aangezien daar de druk op staat.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X