Leg press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leg press

hey,

toen ik laatst in de gym men benen aan het trainen was op de leg press, zei er iemand me dat ik men voeten zo moest plaatsen dat men tenen van de linkervoet naar links wijzen en van de rechtervoet naar rechts, heeft dit eigenlijk veel nut ???

[img=http://aycu25.webshots.com/image/32024/2004174382320225294_th.jpg]

alvast bedankt en sorry voor men kunstwerk.
    If you're going to be a bear, "be a grizzly" 1m88 98kg 15,4 % BF

Originally posted by dianabolic View Post
    hey,

toen ik laatst in de gym men benen aan het trainen was op de leg press, zei er iemand me dat ik men voeten zo moest plaatsen dat men tenen van de linkervoet naar links wijzen en van de rechtervoet naar rechts, heeft dit eigenlijk veel nut ???

[img=http://aycu25.webshots.com/image/32024/2004174382320225294_th.jpg]

alvast bedankt en sorry voor men kunstwerk.
    De houding van je voeten heeft ermee te maken welk deel van je beenspier je traint , als je je voeten naar buiten houdt tijdens de legg press gebruik je in theorie voor het grootste deel de buiten kant van je quads als je je voeten naar elkaar toezet gebruik je vooral de binnekant of ook wel de zogenaamde 'teardrop'

zelfde kan je ook voor je kuiten doen maar zoals ik al zij het is vooral op theorie gebaseerd

Daarnaast zou ik je aanraden te gaan squatten ipv legpress hoe eerder je ermee begint hoe beter je het leert

gr Tim
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

Ik geloof er niet zo in.
      Ik zou me voeten zo zetten dat je lekker kan pressen.
      Who's the Chef

Comment

oke alvast bedankt

Comment

Squat en legpress afwisselen is een nog betere optie. Ik ben een grotere fan van de squat dan van de legpress, maar ik schaf niks af! Om te blijven groeien is en blijft afwisseling belangrijk! Bovendien geeft de legpress je uiteindelijk veel kracht!
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Bij de opleiding leer je wel dat je knieen niet voor bij je tenen mogen komen en je benen niet voledig mag strekken dus ligt gebogen houden.
            Maar net wat je zegt hoe je voeten staan maakt niet zo uit naar links of rechts.
            Verder waar je je beter bij voelt gewoon lekker knallen.

Comment

Squat of Leg Press...waarom niet allebei in 1 training? Een beetje split-schema heeft zo 1 dag alleen voor de benen ingericht omdat er veel oefeningen voor zijn.

Belangrijkste is met Leg Press dat je de voeten in een rechte lijn met je knie houdt en niet helemaal strekt tijdens de herhalingen.

Gisteren voor het eerst Leg Press met 1 been gedaan. Je voelt gewoon dat je aan de binnen en buitenkant dan nog extra spieren meeneemt Zelf vind ik Leg Press ideaal als warm-up voor de squat. Als je daarna gaat Lungen en afrond met Leg Curl pak je de meeste dingen van de benen wel mee. Afwisseling is inderdaad belangrijk. Om de 6-8 weken even je schema en herhalingen door elkaar husselen en weer doorgaan.

Comment

Zegt er iemand dat je LP en squat niet samen mag doen dan ?
                Who's the Chef

Comment

Nee, maar er wordt wel vaak gezegd Of-Of waardoor die indruk wel gewekt kan worden. Dus om die verwarring voor te zijn...

Comment

Dat is hem nu juist, die zever van de instructeurs in onze gym.. Ik deed altijd me leg press met men voeten loodrecht met me knieen en ik ging lekker ik pakte veel meer gewicht had nooit dag daarna pijn in me knieschijven. Tot één of andere instructeur me zei dat ik de oefening fout deed en dat ik men voeten zo moest zetten dat ze naarbuiten wezen... Ik ga gewoon doen wat lekker voelt en knallen...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X